BMW: «Υπερβολική η απειλή που νιώθουμε από τα κινεζικά EV» - Τι φοβούνται οι Γερμανοί


Ο Oliver Zipse διαφωνεί με την επιβολή πρόσθετων δασμών στα κινεζικά EV και χαρακτηρίζει υπερβολική την ανησυχία για τη διείσδυσή τους στην Ευρώπη.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: BMW Group / Tom Kirkpatrick
  • 26/3/2024

Την ώρα που η Ευρωπαϊκή Ένωση φέρεται έτοιμη να επιβάλει πρόσθετους δασμούς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών, θεωρώντας ότι έχουν υπερβολικές επιδοτήσεις, αυξάνονται οι φωνές που υποστηρίζουν το αντίθετο.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Automotive News Europe, αυτή τη φορά ήταν η σειρά του Oliver Zipse να εκφράσει τη διαφωνία του. «Είναι υπερβολική η ανησυχία ότι τα κινεζικά EV μπορούν να επηρεάσουν τις πωλήσεις των αντίστοιχων ευρωπαϊκών. Κανείς δεν μπορεί να μπει έτσι απλά σε μια αγορά τόσο μεγάλη όσο η Ευρώπη και απλώς να την κυριεύσει», τόνισε χαρακτηριστικά ο CEO της BMW μιλώντας σε δημοσιογράφους κατά τη διάρκεια της πρόσφατης ετήσιας συνέντευξης Τύπου της φίρμας.

Και πρόσθεσε: «Ο Όμιλος BMW, μιλώντας ως μέλος της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, δεν νιώθει ότι ζημιώνεται ιδιαίτερα από την εισαγωγή κινεζικών αυτοκινήτων, ούτε είναι προς το συμφέρον της Ευρωπαϊκής Ένωσης να επιβάλει πρόσθετους δασμούς στα συγκεκριμένα οχήματα».

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Κίνα αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά για την BMW, καθώς το 2023 πούλησε 824.832 αυτοκίνητα στη συγκεκριμένη ασιατική χώρα, που αντιστοιχούν στο 32% των συνολικών της πωλήσεων!

Η πιθανότητα αύξησης κατά 10% των δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Ευρωπαϊκή Ένωση αυξήθηκε σημαντικά τις τελευταίες μέρες, από τη στιγμή που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανέφερε στις αρχές Μαρτίου ότι εντόπισε στοιχεία βάσει των οποίων η Κίνα προσφέρει υπερβολικές επιδοτήσεις που δημιουργούν αθέμιτο ανταγωνισμό.

Εκτός από την BMW, επιφυλακτική στάση απέναντι στις επικείμενες ευρωπαϊκές αντιδράσεις κρατούν τόσο η Mercedes, όσο και ο Όμιλος Volkswagen. Το δημοσίευμα αναφέρει ότι οι Γερμανοί ανησυχούν για τις αντιδράσεις που μπορεί να προκύψουν από την Κίνα σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Αυτές θα μπορούσαν να εκφραστούν είτε με τη μορφή αντίστοιχων δασμών σε ευρωπαϊκά EV στην ασιατική αγορά είτε με μείωση του ενδιαφέροντος από πλευράς των Κινέζων υποψήφιων αγοραστών.

Μάλιστα, ο CEO της Mercedes, Ola Kallenius, έφτασε στο άλλο άκρο, λέγοντας στους Financial Times του Μαρτίου ότι «θα πρέπει να μειωθούν οι δασμοί για τα κινεζικά EV», ενώ και ο ομόλογός του στον Όμιλο Volkswagen, Oliver Blume, εξέφρασε πρόσφατα την ανησυχία του για τον «υπερπροστατευτισμό» που θέλουν να δημιουργήσουν Ευρώπη και ΗΠΑ απέναντι στην Κίνα: «Αγωνιζόμαστε για συνθήκες ελεύθερου και δίκαιου εμπορίου παγκοσμίως».

Πηγή: Automotive News Europe

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Luca de Meo: «Η Ευρώπη χρειάζεται ένα Σχέδιο Μάρσαλ για να αντικατασταθούν τα παλιά οχήματα»

Musk: «Οι Κινέζοι θα μας διαλύσουν» - Τι προτείνει για την αντιμετώπισή τους

Τα μελλοντικά EV της Audi «φλερτάρουν» με πλατφόρμα από την Κίνα