Επίσημο: Τα συνθετικά καύσιμα μπαίνουν στους αγώνες αυτοκινήτου


Για να γίνει η καύση των e-fuels δεν απαιτούνται τροποποιήσεις στους κινητήρες των αγωνιστικών και οι μόνες παρεμβάσεις γίνονται στο λογισμικό τους.

  • ΦΩΤ.: PORSCHE
  • 3/5/2024

Τα συνθετικά καύσιμα, γνωστά και ως e-fuels, είναι τη μεγάλη ελπίδα των οδηγών που βγάζουν… σπυράκια με τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, αφού η υιοθέτησή τους θα επιτρέψει στα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης να συνεχίσουν να κυκλοφορούν στους δρόμους.

Μία από τις εταιρείες που έχει εμπλακεί ενεργά εδώ και χρόνια με την παραγωγή συνθετικών καυσίμων είναι η Porsche και ο λόγος είναι προφανής.

Έρευνες έχουν δείξει ότι σχεδόν το 70% των οχημάτων που έχει κατασκευάσει μέχρι σήμερα εξακολουθεί να κυκλοφορεί. Αυτό το ποσοστό είναι υψηλότερο από οποιοδήποτε άλλο brand, κάτι που σημαίνει ότι η Porsche έχει σημαντική ευθύνη να διατηρήσει αυτή την κληρονομιά και να διασφαλίσει ότι όλα τα αυτοκίνητα θα συνεχίσουν να κινούνται όταν θα μπούμε στην εποχή των μετακινήσεων μηδενικών ρύπων.

Πλέον, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία ετοιμάζεται για το επόμενο μεγάλο βήμα των e-fuels ανακοινώνοντας ότι το πρωτάθλημα Porsche Supercup 2024, στο οποίο συμμετέχουν μοντέλα της σειράς 911 GT3 Cup, θα «τρέξει» αποκλειστικά με συνθετικά καύσιμα.

Το πρωτάθλημα ξεκινά στις 17 Μαΐου από την πίστα της Imola και τα e-fuels που θα χρησιμοποιήσουν τα 32 αγωνιστικά θα παραχθούν στο εργοστάσιο Haru Oni της Χιλής το οποίο λειτουργεί από το 2021 και η Porsche έχει επενδύσει σε αυτό.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα 3 προηγούμενα χρόνια τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα γέμιζαν ένα μέρος του ρεζερβουάρ με e-fuels, όμως φέτος για πρώτη φορά θα είναι το αποκλειστικό καύσιμο στους 8 αγώνες του πρωταθλήματος. Μάλιστα, όπως ενημερώνει η Porsche, αυτό θα συμβεί χωρίς κάποια παρέμβαση στους κινητήρες και οι μοναδικές τροποποιήσεις θα γίνουν στο λογισμικό.

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς για να ολοκληρωθεί το πρωτάθλημα θα χρειαστούν περίπου 51.000 λίτρα συνθετικών καυσίμων. Πρόκειται για μία σημαντική εξέλιξη στον μηχανοκίνητο αθλητισμό και σίγουρα θα αποτελέσει ένα καλό test για το αν η συγκεκριμένη τεχνολογία μπορεί να βρει θέση στη Formula 1. Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να θυμίσουμε ότι από το 2026 οι κινητήρες στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού θα καίνε 100% βιοκαύσιμασε μια προσπάθεια να μειωθεί το ανθρακικό της αποτύπωμα.  

Τα συνθετικά καύσιμα παράγονται με χρήση ηλεκτρικού ρεύματος (μέσω ηλεκτρόλυσης) το οποίο προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, με διαδικασίες που απαιτούν «απορρόφηση» CO2 από το περιβάλλον.

Κατά την καύση τους στον κινητήρα απελευθερώνουν CO2 στην ατμόσφαιρα. Ωστόσο, η ποσότητα αυτή είναι ίση με την ποσότητα που έχει απορροφηθεί στη φάση της παραγωγής, κάτι που συνολικά κάνει το καύσιμο ανθρακικά ουδέτερο. Ουσιαστικά μιλάμε για μια κλειστή, επαναλαμβανόμενη διαδικασία η οποία βάζει τέλος στην αύξηση των επιπέδων του CO2 στην ατμόσφαιρα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

e-fuels: Τα θετικά και τα αρνητικά των συνθετικών καυσίμων

Τα συνθετικά καύσιμα απελευθερώνουν CO2 στην ατμόσφαιρα, αλλά...

Έρευνα: Τα συνθετικά καύσιμα αποδίδουν το ίδιο καλά και σε συνδυασμό με τα συμβατικά