2021 MINI Hatch Cooper S 178 PS – TEST DRIVE: Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο και επετειακό σπορ μοντέλο


Το MINI Hatch Cooper S ανανεώθηκε και πάλι ωστόσο εξακολουθεί να έχει εκείνα τα χαρακτηριστικά τα οποία το κάνουν να παραμένει ξεχωριστό διαχρονικά.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 13/11/2021

Η εφετινή χρονιά είναι σημαντική για το MINI και για την εταιρεία καθαυτή. Συμπληρώνονται 20 χρόνια από την «αναβίωση» του εμβληματικού μοντέλου υπό την επιχειρηματική σκέπη τού Ομίλου BMW και 60 χρόνια από την έναρξη συνεργασίας της βρετανικής εταιρείας με έναν θρύλο της αυτοκίνησης: Τον John Cooper.

Τον Σεπτέμβριο του 1961 παρουσιάστηκε το Mini Cooper, ενώ τον Απρίλιο του 2001 ξεκίνησε η παραγωγή του σύγχρονου MINI. Όλα αυτά τα χρόνια έχει γίνει προσπάθεια να διατηρηθεί όσο το δυνατόν το αρχικό πνεύμα που χαρακτήριζε το αυθεντικό δημιούργημα του Αλέξανδρου Ισηγόνη και το πρόσφατα επανασχεδιασμένο μοντέλο έχει στοιχεία που επιβεβαιώνουν αυτή την πρόθεση.

Το MINI, ως μοντέλο, δεν είναι καινούργιο. Η τρίτη γενιά του παρουσιάστηκε το 2013, επανασχεδιάστηκε το 2018 και ανανεώθηκε ξανά εφέτος. Αν και δεν έχει αλλάξει η βάση του, έχει επικαιροποιηθεί σε ό,τι αφορά στην τεχνολογία του, στην προστασία τού περιβάλλοντος και στη δυνατότητα να διαμορφώνεται με τον τρόπο που θέλει ο εκάστοτε ιδιοκτήτης του. 

Για το MINI Cooper S

Οι αλλαγές και στη συγκεκριμένη έκδοση του μοντέλου ακολουθούν την πρακτική την οποία οι άνθρωποι της εταιρείας ονομάζουν «Purify MINI», με σκοπό να κάνουν το αυτοκίνητο ακόμα πιο αρεστό. Έτσι, με την ευκαιρία τής ανανέωσης, η εξαγωνικής διαμόρφωσης μάσκα είναι ευρύτερη από πριν, εκτείνεται ως χαμηλά στον προφυλακτήρα και ενσωματώνει νέο πλέγμα.

Τα εμπρός φώτα είναι τεχνολογίας LED ακόμα και από τη βασική έκδοση του MINI και αποτελούν ταυτόχρονα και τα φλας (επίσης LED). Επίσης, στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται και τα LED φώτα στο πίσω μέρος, με λεπτομέρεια από τη βρετανική σημαία, σε μια κίνηση Μάρκετινγκ να τονιστεί η εθνικότητα και η εντοπιότητα του οχήματος.

Πέραν αυτών, στο αμάξωμα έχουν επανασχεδιαστεί οι προφυλακτήρες, υπάρχουν νέοι χρωματισμοί, καινούργιας σχεδίασης τροχοί, έχει χρησιμοποιηθεί η απόχρωση «Piano black» σε περισσότερα σημεία (π.χ. περιγράμματα φώτων, πλαϊνές κολώνες, τάπα καυσίμου) και το πίσω φως ομίχλης έχει ενσωματωθεί χαμηλά στον προφυλακτήρα και είναι μια μικρή λωρίδα LED. Τέλος, στο καπό υπάρχουν οι συγκλίνουσες διαμήκεις γραμμές που αποτελούν ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά γνωρίσματα της έκδοσης.

Εσωτερικά 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
MINI COOPER S 2.0T 178 PS Automatic

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 7

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 7

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 9

ΣΥΝΟΛΟ82

Μία από τις βασικές αλλαγές και στο επανασχεδιασμένο MINI Hatch Cooper S είναι η τοποθέτηση διακόπτη για την ενεργοποίηση και απελευθέρωση του χειρόφρενου ηλεκτρομηχανικά και η κατάργηση του κλασικού μοχλού. Πέραν αυτού, υπάρχουν νέας σχεδίασης τιμόνι με ενσωματωμένη στην κολώνα του την έγχρωμη οθόνη 5,5 ιντσών που κατήργησε τον πίνακα οργάνων, έγχρωμη οθόνη 8,8 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, νέες επενδύσεις τόσο σε αυτό όσο και στα καθίσματα, περισσότερες λειτουργίες τού φωτισμού «Ambient light» και καλύτερο επίπεδο εξοπλισμού.

Η εικόνα στο ταμπλό τού MINI Cooper S παραπέμπει κάπως σε αυτή της αμιγούς ηλεκτροκίνητης εκδοχής τού μοντέλου. Δεν θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά καθώς πρόθεση των ανθρώπων της εταιρείας είναι να μετατραπεί η MINI σε μια αυτοκινητοβιομηχανία η οποία από τις αρχές του 2030 θα κατασκευάζει μόνο οχήματα αυτής της τεχνολογίας. Άλλωστε, έχει ανακοινωθεί ότι ο τελευταίος καινούργιος κινητήρας εσωτερικής καύσης που θα δημιουργήσει θα παρουσιαστεί το 2025. Οψόμεθα.

Οι αλλαγές στο εσωτερικό του έχουν γίνει με τον ίδιο τρόπο όπως και εξωτερικά, δηλαδή στοχευμένα και σε επιλεγμένα σημεία. Συνεπώς, δεν έχει αλλάξει ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου, το οποίο παραμένει ιδιότυπο αναφορικά με την τοποθέτηση των διακοπτών και την εργονομία του. 

Τα νέα δεδομένα αφορούν στο καινούργιο λογισμικό και τα απεικονιστικά γραφικά τού συστήματος ενημερωδιασκέδασης στην κεντρική οθόνη, στη διακριτικότερη ενσωμάτωση των αεραγωγών στο ταμπλό, ιδίως των κεντρικών, και στο επανασχεδιασμένο τιμόνι.

Ο διαθέσιμος χώρος για τους επιβάτες είναι περιορισμένος, ιδίως πίσω, όπου η πρόσβαση δεν είναι μια εύκολη διαδικασία. Ωστόσο, και αυτό το δεδομένο στοιχείο αποτελεί στοιχείο στον χαρακτήρα τού MΙΝΙ. Όποιος το επιλέξει, δεν θα έχει ως προτεραιότητα την ευρυχωρία ή την πρακτικότητα σε ένα αυτοκίνητο. Άλλωστε, αν κάποιος θέλει να τα συνδυάσει, υπάρχουν οι υπόλοιπες εκδόσεις τού μοντέλου (πεντάθυρο Hatchback ή Countryman).

Στον δρόμο

Το Cooper S διατηρεί τον σπορτίφ χαρακτήρα του και την αμεσότητα στην οδήγησή του. Με την ευκαιρία τής επανασχεδίασης, οι άνθρωποι της MINI τοποθέτησαν στο μοντέλο νέα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ με σκοπό να βελτιώσουν περαιτέρω την αίσθηση της άνεσης από την ανάρτηση. Το σύστημα αυτό είναι στάνταρ στη συγκεκριμένη έκδοση και προαιρετικό στις πιο αδύναμες (π.χ. MINI One).

Σύμφωνα με την εταιρεία, τα νέα αμορτισέρ μπορούν να προσαρμόσουν τη σκληρότητά τους σε χρόνο μεταξύ 50-100 χιλιοστών του δευτερολέπτου και «συνεργάζονται» με το σύστημα «MINI Driving Modes» το οποίο έχει τρία προγράμματα λειτουργίας: «Green», «Middle» και «Sport».

Το αποτέλεσμα είναι να έχει γίνει λίγο πιο άνετο το Cooper S, συγκριτικά με πριν, (ιδίως στην επιλογή «Green»), όμως δεν έχει αλλοιωθεί ο χαρακτήρας του. Παραμένει σπορτίφ και γρήγορο, η αλλαγή κατευθυντικότητάς του είναι άμεση και η ρύθμιση της ανάρτησης σε εμπνέει να κινηθείς με γρήγορο ρυθμό όποτε το επιθυμείς.

Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων («Steptronic») έχει πολύ καλή λειτουργία στις επιλογές «Middle» και «Sport», ενώ στην «Green» αργεί κάπως να αλλάξει σχέση, ιδίως στις χαμηλές rpm. Όμως, αυτό δεν μπορεί να θεωρηθεί μειονέκτημα, καθώς είναι προγραμματισμένο να το κάνει λόγω των εκ κατασκευής χαρακτηριστικών λειτουργίας του, μιας και στη συγκεκριμένη επιλογή η έμφαση δίνεται στην οικονομία καυσίμου.

Αναφερόμενοι σε αυτή, θα σημειώσουμε ότι η μέση κατανάλωση δοκιμής που μετρήσαμε ήταν 8,3 l/100 km. Όταν ο οδηγός θα αποφασίσει να κινηθεί με γρήγορο ρυθμό, και με τη «Sport» επιλογή ενεργοποιημένη, αυτή θα ξεπεράσει τα 9,0 l/100 km. 

Το MINI Cooper S διατηρεί τον χαρακτήρα του που απορρέει τόσο από την ιστορία τού μοντέλου όσο και από αυτή που έχει διαμορφωθεί τις τελευταίες δύο δεκαετίες για το μοντέλο. Η λιτότητα στην κατασκευή και η συγκριτικά μικρότερη ιπποδύναμη του οχήματος στη δεκαετία του 1960 έχει αντικατασταθεί από τον τεχνολογικό πλουραλισμό, την πολυτέλεια και τη σχετικά μεγάλη δύναμη του κινητήρα του. Αυτός, εν προκειμένω, είναι δίλιτρος, γεγονός που ίσως είναι αποτρεπτικό για κάποιους να αποκτήσουν το Cooper S. Όμως, αυτό δεν αλλάζει το γεγονός ότι το αυτοκίνητο πάντα θα περιβάλλεται από την απαράμιλλη φήμη που το συνοδεύει.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MINI COOPER S 2.0T 178 PS Automatic 2021   TIMH €26.560   ΤΕΛΗ €84,48

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.998, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 131 (178)/5.000-5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 280/1.350-4.200

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 6,6 sec, τελική 235 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,8 L/100km, 132 g/km

MINI COOPER S 2.0T 178 PS Automatic 2021

ΥΠΕΡ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΥΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ, ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ, ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΣΗΣ.

ΚΑΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΧΩΡΟΣ ΠΙΣΩ ΕΠΙΒΑΤΩΝ.