2022 Hyundai Kona 1.0 T-GDi 120 PS iMT 48 V - TEST DRIVE: Δοκιμάζουμε το crossover με την υψηλή τεχνολογία


Το  Hyundai Kona 1.0 T-GDi 120 PS με το κιβώτιο ταχυτήτων «iMT» έχει υψηλό επίπεδο τεχνολογίας και συνδυάζει την σύγχρονη εικόνα της νοτιοκορεατικής εταιρείας με την τόλμη και την πρόθεση των ανθρώπων της να πρωτοπορούν.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ-ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 10/4/2022

Είναι κάποιες αποφάσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών, οι οποίες μπορούν να τις «χαρακτηρίσουν». Για τη Hyundai, επί παραδείγματι, η απόφασή της να στραφεί σε πιο «εξευρωπαϊσμένα» σχέδια για τα μοντέλα της, υιοθετώντας περισσότερες ακμές και κινούμενη στο όριο του «φουτουριστικού», ήταν κομβική για τη μετεξέλιξή της από μια εξαιρετικά αξιόπιστη ασιατική μάρκα, σε μια φίρμα με ξεκάθαρο ευρωπαϊκό προσανατολισμό, δίχως να απεμπόλησε τις παραδοσιακές αξίες της.

Υπό τούτο το πρίσμα, ενδεχομένως κάποιοι να… παραξενεύτηκαν όταν το 2017 η Hyundai παρουσίασε το Kona πρώτης γενιάς. Διότι, σε αντίθεση με την σχεδιαστική φιλοσοφία που επιχειρούσε να καθιερώσει εκείνη την εποχή η κορεατική φίρμα, το Kona δεν ήταν αυτό που λέμε «τυπικό ευρωπαϊκό μοντέλο».

Μάλλον «παγκόσμιο» θα το χαρακτήριζε κανείς, μιας και σχεδιαστικά… έκλεινε το μάτι σε όλες τις αγοράς, ακόμα και σε αυτές που αναζητούν παραδοσιακά κάτι πιο «διαφορετικό».

Κι είναι γεγονός ότι της… βγήκε της Hyundai το «πείραμα Kona». Από την ημέρα της παρουσίασής του, το Kona έχει πουλήσει συνολικά 1.188.073 μονάδες σε Νότια Κορέα, Ευρώπη, Ηνωμένες Πολιτείες, Καναδά, Αυστραλία, Κίνα και Βιετνάμ! Σχεδόν σε όλες τις μεγάλες αγορές αυτοκινήτου, δηλαδή! 

Απ’ αυτά, τα 985.912 αυτοκίνητα αφορούσαν εκδόσεις με θερμικούς κινητήρες, ενώ τα υπόλοιπα ήταν ηλεκτρικά. Το άκρως εντυπωσιακό, όμως, ήταν ότι το Kona έτυχε ευρύτατης αποδοχής από το ευρωπαϊκό αγοραστικό κοινό, με 414.297 ταξινομήσεις την προηγούμενη πενταετία! Μ ε λίγα λόγια, το 40% των πωλήσεων ήταν στην Ευρώπη, μακράν τη μεγαλύτερη αγορά για το Kona.

Οπτικές αλλαγές

Η ώρα της ανανέωσης, λοιπόν, έφτασε για το best seller της Hyundai, το οποίο δέχθηκε ορισμένες σημαντικές αισθητικές τροποποιήσεις, προκειμένου να παραμείνει μοντέρνο και νεανικό, εξακολουθώντας να κοιτάζει στα μάτια τον ολοένα αυξανόμενο ανταγωνισμό της συγκεκριμένης κατηγορίας.

Εντελώς νέας σχεδίασης είναι οι προφυλακτήρες τόσο εμπρός όσο και πίσω, δίνοντας ένα πιο «άγριο» στιλ στο Kona. Στο πλαϊνό ξεχωρίζουν οι ζάντες 18 ιντσών, οι «πινελιές» πλαστικού και φυσικά τα 17 εκατοστά απόστασης από το οδόστρωμα, τα οποία κάνουν το Kona να ξεχωρίζει και να έχει αυτόν τον ιδιαίτερο crossover χαρακτήρα.

Όσον αφορά στο εσωτερικό, επίσης εκσυγχρονίστηκε, καθώς πλέον και στο Kona συναντούμε τον ψηφιακό πίνακα οργάνων που είχαμε δει στο Tucson και σε άλλα μοντέλα της Hyundai, ενώ στην έκδοση της δοκιμής μας υπήρχε και η οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων με διαγώνιο 10,25 ίντσες, το οποίο είναι εύχρηστο και εργονομικό.

Όσον αφορά στην ποιότητα των υλικών, είναι τυπική… Hyundai, ήτοι πολύ καλή, αν και σε πολλά σημεία τα πλαστικά είναι σκληρά. Εντούτοις η εξαιρετική συναρμογή συμβάλλει τα μέγιστα ώστε να απουσιάζουν κάθε είδους τριγμοί κι ενοχλητικοί θόρυβοι.

Πολλές είναι οι θήκες για μικροαντικείμενα, ενώ στο εσωτερικό θα βολευτεί άνετα  μια τετραμελής ή ακόμα και πενταμελής οικογένεια. Όσον αφορά στο πορτ μπαγκάζ, μετά την ανανέωση η χωρητικότητά του αυξήθηκε κατά 13 λίτρα και πλέον είναι 374 λίτρα.

Εξηλεκτρισμός!

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
HYUNDAI KONA 1.0 T-GDi 120 PS iMT 48 V Hybrid

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 9

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ83

Ακολουθώντας την τάση της εποχής για εξηλεκτρισμό, η Hyundai πέραν των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της, όπως το Kona EV, προσέθεσε στη γκάμα της πολλές υβριδικής εκδόσεις, τόσο mild hybrid όσο και plug-in.

Η περίπτωση του Kona της δοκιμής μας εντάσσεται στην πρώτη κατηγορία. Η Mild hybrid έκδοση του Kona εφοδιάζεται με μια μπαταρία 48V, η οποία είναι τοποθετημένη στον χώρο της παραδοσιακής ρεζέρβας. Υιοθετώντας τη λογική «ιμάντας μίζας – γεννήτρια», το συγκεκριμένο σύστημα επί της ουσίας υποβοηθά το όχημα στις εκκινήσεις, προσφέροντας σημαντική ισχύ.

Παράλληλα μειώνει την κατανάλωση, καθώς η αποθηκευμένη στη μπαταρία ενέργεια, απελευθερώνεται κατά τη διαδικασία των επιταχύνσεων, με συνέπεια να μην χρειάζεται να πατά ο οδηγός το πεντάλ του γκαζιού στο… πάτωμα!

Φυσικά, ένα mild hybrid σύστημα προϋποθέτει την ύπαρξη θερμικού κινητήρα! Εν προκειμένω αναφερόμαστε στον «χιλιάρι» T-GDi της Hyundai, τεχνολογίας Smartstream, ο οποίος αποδίδει 120 υπερτροφοδοτούμενους ίππους και 172 Nm ροπής.

Σε σύγκριση με το παρελθόν είναι πιο οικονομικός κατά 5% στην κατανάλωση, πιο φιλικός στο περιβάλλον μιας και εκπέμπει περισσότερο από 10% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα, ενώ είναι και πιο αποδοτικός, χάρτη στο σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων. Το ήπια υβριδικό μηχανικό σύνολο συνεργάζεται με το ολοκαίνουριο μηχανικό κιβώτιο iMT έξι σχέσεων. 

Περί… iMT!

Παραφράζοντας εν μέρει τα αρχικά του «intelligent Manual Transmission» της Hyundai, θα έλεγα κανείς ότι η κορεάτικη μάρκα δημιούργησε ένα κιβώτιο βγαλμένο από το… MIT! Γεγονός είναι ότι η ιδέα ενός χειροκίνητου κιβωτίου δίχως συμπλέκτη φάνταζε μάλλον «παράξενη» μέχρι πρόσφατα, όμως η Hyundai πρωτοπόρησε και δημιούργησε το εν λόγω κιβώτιο το οποίο ξεφεύγει από το στενό πλαίσιο των χειροκίνητων σασμάν, όπως τα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα.

Πώς λειτουργεί, όμως, το iMT; Για να κατανοήσουμε τη λειτουργία του, θα πρέπει πρώτα να δούμε πώς είναι κατασκευασμένο. Οπτικά, το iMT δεν διαφέρει από τα «κοινά» μηχανικά κιβώτια, ως προς τη λειτουργία του δεξιού χεριού του οδηγού. Ο κλασσικός επιλογέας σχέσεων βρίσκεται κανονικά στη θέση του, με τη διαφορά ότι συνδέεται με έναν αισθητήρα, ο οποίος αναγνωρίζει την πρόθεση του οδηγού να αλλάξει σχέση και στέλνει το ανάλογο μήνυμα στην ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου της μετάδοσης. 

Κάθεστε, λοιπόν, στη θέση του οδηγού, φοράτε τη ζώνη ασφαλείας κι ενεργοποιείτε τον κινητήρα μέσω του σχετικού μπουτόν. Για να ξεκινήσετε, θα πρέπει να τοποθετήσετε τον επιλογέα από τη «νεκρά» στην πρώτη σχέση, πατώντας παράλληλα το πεντάλ του φρένου.

Εν κινήσει, αν χρειαστεί να αλλάξετε σχέση στο κιβώτιο, ο μοχλός ταχυτήτων στέλνει σήμα στη μονάδα ελέγχου μετάδοσης χρησιμοποιώντας τους αισθητήρες. Έτσι ενεργοποιείται το υδραυλικό σύστημα, το οποίο παράγει πίεση μέσω του κυκλώματος και ενεργοποιείται ο συμπλέκτης, επιτρέποντάς σας να αλλάξετε σχέση δίχως να χρησιμοποιήσετε πεντάλ, το οποίο ούτως ή άλλως λάμπει δια της… απουσίας του! 

Έτσι, το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να αλλάξετε θέση στον μοχλό ταχυτήτων επιλέγοντας να «ανεβάσετε» ή να «κατεβάσετε» ταχύτητα, και η λειτουργία του συμπλέκτη πραγματοποιείται αυτόματα χωρίς καμία ταλαιπωρία.

«Δύσκολη εξίσωση» ενδεχομένως να σκεφτείτε. Απλά απαιτεί μια κάποια εξοικείωση, καθώς ούτε αυτόματο είναι για να αλλάζει σχέσεις μόνο του, ούτε παραδοσιακό χειροκίνητο, προκειμένου να χρησιμοποιείτε το πεντάλ του συμπλέκτη. Όταν εξοικειωθείτε μαζί του, όμως, θα συνειδητοποιήσετε ότι είναι ιδιαίτερα πρακτικό, κυρίως στις καθημερινές μετακινήσεις εντός αστικού ιστού.

Για τους πιο… παραδοσιακούς, το σημαντικό είναι ότι με το iMT εξακολουθείτε να έχετε στο δεξί χέρι σας τη δυνατότητα αλλαγής σχέσεων, χωρίς να… κουράζετε το αριστερό πόδι σας στο συνεχές «σταμάτα-ξεκίνα» της κίνησης στους δρόμους της πόλης. Όσον αφορά στο πρακτικό ζήτημα κι αναφορικά με το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, η κατανάλωση κυμάνθηκε στα 8,2 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, τιμή που απέχει κάπως από την εργοστασιακή μέτρηση των 5,4 λίτρων/100 km την οποία ανακοινώνει η εταιρεία.

Στον δρόμο

Στις αλλαγές που εφαρμόστηκαν στο Kona είναι και αυτές στην ανάρτηση. Το αποτέλεσμα είναι να ισορροπεί με… μαεστρία ανάμεσα στην άνεση και τη σπορτίφ αίσθηση, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό με βάση αφενός τον crossover χαρακτήρα του μοντέλου, αφετέρου στον ξεκάθαρα σπορ σχεδιασμό του που σε προδιαθέτει να κινηθείς πιο σβέλτα.

Φυσικά το Kona εφοδιάζεται με το σύστημα «S-10» της Hyundai, με δέκα προηγμένα συστήματα ενεργητικής ασφαλείας και υποβοήθησης της οδήγησης Hyundai SmartSense για πρόσθετη ασφάλεια.

Κοντολογίς, το ήπια υβριδικό Hyundai Kona είναι ένα ολοκληρωμένο από κάθε άποψη αυτοκίνητο, το οποίο απευθύνεται σε μια ευρύτατη γκάμα αγοραστών, προσφέροντας ένα «πακέτο» που δύσκολα μπορεί κανείς να βρει στον ανταγωνισμό, διαθέτοντας τα χρήματα που κοστίζει ένα Kona!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ HYUNDAI KONA 1.0 T-GDi 120 PS iMT 48 V Hybrid 2022   TIMH €19.690   ΤΕΛΗ €79,36

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 998 cc, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 88,3 (120)/6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 172/1.500-4.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 11,9 sec, τελική 180 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,4 L/100km, 124 g/km

HYUNDAI KONA 1.0 T-GDi 120 PS iMT 48 V Hybrid 2022

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΣΤΥΛ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ. ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ.

ΚΑΤΑ ΣΚΛΗΡΑ ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΣΕ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΤΑΜΠΛΟ, ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΤΙΜΗ ΠΩΛΗΣΗΣ.