Αποστολή στη Γερμανία: Οδηγούμε το νέο Opel Astra


Νέοι αποδοτικοί κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, νέα κιβώτια ταχυτήτων, βελτιωμένη αεροδυναμική και πολλές μικρές ή μεγάλες αναβαθμίσεις στις εφαρμοζόμενες τεχνολογίες κάνουν στο Opel Astra μια τονωτική ένεση που τόσο χρειαζόταν.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 5/9/2019

Οι συστάσεις δε χρειάζονται ούτε για το όνομα ούτε για το μοντέλο. Έχοντας τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς το 2016, έχοντας κατακτήσει πάμπολλες εμπορικές διακρίσεις το Opel Astra, ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα μικρομεσαία μοντέλα δέχθηκε μια σειρά από αισθητικές, μηχανολογικές και τεχνολογικές βελτιώσεις για να γίνει πιο αεροδυναμικό, πιο αποδοτικό, πιο fun-to-drive και πιο ασφαλές. Αυτά όλα ήρθαμε να δούμε στη Γερμανία και στο «νέο» Opel Astra. Το εμπρός τμήμα του νέου γερμανικού μοντέλου σου λέει αμυδρά ότι έχει επέλθει μια κάποια ανανέωση με τρισδιάστατη μάσκα, νέα φωτιστικά και ανασχεδίαση του προφυλακτήρα.

Στο εσωτερικό επίσης οι αλλαγές είναι αμυδρές. Το Astra εξοπλίζεται με πολλά gadgets όπως είναι η νέα προαιρετική εμπρός κάμερα και νέα κάμερα οπισθοπορείας, αμφότερες υψηλής ευκρίνειας ενώ τα συστήματα πολυμέσων ανήκουν κι αυτά στην τελευταία γενιά με ηχοσύστημα της Bose, σύνδεση Apple CarPlay και Android Auto με έγχρωμη οθόνη αφής 8" με νέα γραφικά κάτι που ισχύει και για τον πίνακα οργάνων ο οποίος έχει πλέον ψηφιακό ταχύμετρο.

Η πλειάδα συστημάτων ασφαλείας περιλαμβάνει σύστημα φωτισμού IntelliLux LED, matrix προσαρμοζόμενο cruise control, ένδειξη απόστασης από το προπορευόμενο όχημα, αναγνώριση επικείμενης σύγκρουσης, με αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας και διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας.

Τα περισσότερα από τούτα είναι στοιχεία που συναντάμε και σε άλλα μοντέλα του ανταγωνισμού. Όχι όμως τα κορυφαία εργονομικά καθίσματα (παραδοσιακά η Opel προσφέρει κάτι τέτοιο) με σύστημα εξαερισμού και λειτουργία μασάζ. Προφανώς η περισσότερη δουλειά έγινε εκεί που δεν φαίνεται. Έτσι το ανανεωμένο Astra είναι το πιο αεροδυναμικό μοντέλο στην κατηγορία του με συντελεστή μόλις 0,25 Cd, για το Sports Tourer και 0,26 για το hatchback.

Η σπέσιαλ σχεδίαση των βραχιόνων της πίσω ανάρτησης τα καλύμματα στο κάτω μέρος και τα φλαπς στη μάσκα βοηθούν σημαντικά σε αυτό κάνοντας το νέο μοντέλο και πολύ πιο ήσυχο στο ταξίδι. Από την άλλη νέα αμορτισέρ έχουν χρησιμοποιηθεί σε όλες τις εκδόσεις για βελτίωση της άνεσης ενώ διατίθεται και προαιρετικό σπορ πλαίσιο με πιο σκληρά αμορτισέρ, πιο άμεσο –σύμφωνα με τους τεχνικούς της Opel- σύστημα διεύθυνσης και σύνδεσμο Watt στον πίσω άξονα.

Όλα τα κινητήρια σύνολα είναι τρικύλινδρα με αλουμινένια μπλοκ, start/stop και αντικραδασμικό άξονα και έχουν εξελιχθεί από την Opel και όχι από την PSA (Peugeot-Citroen). Οι turbo βενζινοκινητήρες διατίθενται με κυβισμό 1,2 λίτρων και ισχύ 110, 130 και 145 ίππων (ροπή 195, 225 και 225 Nm αντίστοιχα) και με ένα σύνολο 1,4 λίτρων με απόδοση επίσης 145 ίππων και μέγιστη ροπή 236 Nm.

O κινητήρας 1.2 Direct Injection Turbo συνδυάζεται με στάνταρ εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, ενώ ο 1.4 Direct Injection Turbo εφοδιάζεται με νέο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης μετάδοσης (CVT) με 7 προεπιλεγμένες θέσεις. Ανάμεσα στα τεχνολογικά ευρήματα σημειώνουμε την ενσωματωμένη υδρόψυκτη πολλαπλής εξαγωγής στην κυλινδροκεφαλή και τον μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων ενώ είναι έως έξι κιλά ελαφρύτεροι από τα παλαιότερα τρικύλινδρα σύνολα.

Ο δε 130άρης βενζινοκινητήρας εκπέμπει περίπου 21% λιγότερο CO2 από το αντίστοιχο προηγούμενο μοτέρ ενώ στις 1.500 rpm, το 90% της μέγιστης ροπής είναι ήδη διαθέσιμο στο 1,5 δευτερόλεπτο από το πάτημα του γκαζιού.

Οι 1.5 diesel κινητήρες έχουν επίσης προηγμένα χαρακτηριστικά όπως turbo μεταβλητής γεωμετρίας, σύστημα ψεκασμού common rail με πίεση έως 2.000 bar και σύστημα μείωσης εκπομπών ρύπων που αποτελείται από οξειδωτικό καταλύτη, σύστημα ψεκασμού AdBlue, καταλύτη SCR και φίλτρο κατακράτησης μικροσωματιδίων DPF. Αποδίδουν 105 και 122 ίππους με ροπή 260 και 300 Nm αντίστοιχα φορώντας στάνταρ μηχανικό 6 σχέσεων ενώ το ισχυρότερο διατίθεται προαιρετικά με αυτόματο 9 σχέσεων. 

Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στην έκδοση diesel του 1,5 λίτρου ξεκινού από τα 90 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, φτάνοντας σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο των 9 σχέσεων έως και τα 112 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.

Ξεκινώντας την οδήγηση είχαμε στη διάθεσή μας το Astra 1.4 Turbo με το κιβώτιο CVT. Πρόκειται για ένα στρωτό σύνολο στο οποίο είτε στην αυτόματη λειτουργία είτε με χρήση των 7 "σχέσεων" το αυτοκίνητο κινείται με ομαλό τρόπο, όχι δυναμικά αλλά εύρωστα. Ακολούθως δοκιμάσαμε το Astra 1.5 diesel με το 9αρι αυτόματο κιβώτιο.

Επίσης ισορροπημένο σύνολο με λίγο πιο διακριτές τις αλλαγές σχέσεων και κάπως πιο εμφανή τρόπο λειτουργίας τόσο από τους κυλίνδρους όσο και από την ντμιζελάτη φύση του. Τέλος οδηγήσαμε ίσως το πιο ενδιαφέρον οδηγικά σύνολο με τον 1200αρη turbo βενζινοκινητήρα των 130 ίππων με μηχανικό 6αρι μηχανικό κιβώτιο. Στρωτή λειτουργία με εμφανή τα αποθέματα ροπής, θετικός επιλογέας και χροιά που μόνο στο μεσαίο όριο στροφών θα ακουστεί λίγο πιο τραχύς του αναμενόμενου. Συνάμα η κατανάλωση εδώ κινήθηκε στα 7,1 l/100km.

Σε κάθε περίπτωση πάντως οδηγικά νιώθεις ότι έχεις ένα αναβαθμισμένο οδηγικά σύνολο με ποιοτικότατο φιλτράρισμα των οποίων ανωμαλιών στην ασφαλτο. Επίσης ο νέος ηλεκτρονικός πίνακας οργάνων και το συνολικό περιβάλλον γραφικών θυμίζει ένα μοντέρνο premium σύνολο. Το νέο Opel Astra θα έρθει στη χώρα στα τέλη του Οκτώβρη με προσπάθεια η τιμή για τη βασική έκδοση να είναι χαμηλότερη στην Ελλάδα από αυτήν της Γερμανίας η οποία είναι στα 19.990 ευρώ.