Δοκιμάζουμε στην Ελλάδα το περιπετειώδες Audi A1 Citycarver


Η Audi δεν μπορούσε να λείψει από τη μόδα των crossover πόλης. Το A1 Citycarver είναι αυτό που αναλαμβάνει τον ρόλο να εντυπωσιάζει εντός του άστεως και να «χαράζει τον δρόμο».

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 7/11/2020

Γιατί να επιλέξει κάποιος το Α1 Citycarver; Και γιατί να το προτιμήσει σε σχέση με το «απλό» Α1 Sportback; Η απάντηση χωρίζεται σε δύο σκέλη. Το πρώτο αφορά στο προφανές, δηλαδή στην αισθητική διαφοροποίηση του Citycarver, συγκριτικά.

Βλέποντάς το, το ξεχωρίζεις αμέσως και μοιάζει σαν να σε προσκαλεί να ζήσεις μια πιο «περιπετειώδη» διαδρομή στους οικείους (σε εσένα) δρόμους που κινείσαι καθημερινώς. Πόσο διαφορετικά να αισθανθείς και πόσο νέες καταστάσεις να βιώσεις διαβαίνοντάς τους σε μια κατάσταση ρουτίνας;

Δεν έχει σημασία. Αυτό που αξίζει είναι να καταφέρεις να αισθανθείς κάπως αλλιώς, πιο ξεχωριστά. Η crossover/SUV εμφάνιση του αμαξώματος, με τα μαύρα προστατευτικά στο αμάξωμα, το οκτάγωνο πλαίσιο που περικλείει την κυψελοειδή διαμόρφωση της μάσκας και τους πιο αδρούς σε μορφή προφυλακτήρες, σού προκαλούν το ενδιαφέρον.

Θέμα ύψους

Το δεύτερο σκέλος έχει να κάνει με το αυξημένο ύψος του Α1 Citycarver σε σχέση με το αντίστοιχο του Α1 Sportback. Αυτό που φαίνεται ως αποτέλεσμα έχει την αιτία του, η οποία κρύβει ένα ουσιαστικό πλεονέκτημα. Το ύψος του αμαξώματός του είναι κατά πέντε εκατοστά αυξημένο, συγκριτικά. Αυτό συμβαίνει χάρη στην ανάρτηση και στα μεγαλύτερου προφίλ ελαστικά του Α1 Citycarver.

Αναλυτικότερα, η τοποθέτηση άλλων ελατηρίων και αμορτισέρ αύξησε το ύψος από το έδαφος κατά 3,5 εκατοστά, ενώ ενάμιση εκατοστό επιπλέον οφείλεται στο μεγαλύτερου προφίλ ελαστικών που τοποθετούνται στο αυτοκίνητο. Κατ’ αντιστοιχίαν, η απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος φτάνει τα 144 mm, δηλαδή είναι κατά 41 mm αυξημένη σε σχέση με αυτή του Α1 Sportback.

Δεν θα αναφερθούμε στο πώς δείχνει η crossover έκδοση του μοντέλου αλλά στην ουσία αυτής της αλλαγής. Η ανάρτηση είναι πιο άνετη τώρα, χωρίς να έχει γίνει πολύ «μαλακή», και απορροφά τις κακοτεχνίες καλύτερα απ’ ό,τι στο A1 Sportback. Βεβαίως, το Α1 Citycarver δεν έχει την ίδια αμεσότητα στην αλλαγή κατεύθυνσης, συγκριτικά, αλλά δεν είναι αυτός ο σκοπός του. Πάντως, η οδική συμπεριφορά του είναι πολύ καλή σε κάθε περίπτωση, για τα δεδομένα της κατηγορίας και του χαρακτήρα του οχήματος.

Στον δρόμο

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
AUDI A1 Citycarver 35 TFSI 150 PS S-Tronic

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ83

Σύμφωνα με την Audi, το Α1 Citycarver 35 TFSI με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη «S-Tronic» επτά σχέσεων είναι κατά 35 κιλά βαρύτερο από την αντίστοιχη έκδοση του Α1 Sportback. Η τιμή δεν επηρεάζει ουσιαστικά τις επιδόσεις, συγκριτικά, κάτι που φαίνεται στην πράξη.

Το Α1 Citycarver έχει καλές τιμές επιτάχυνσης και η συνεργασία κινητήρα και κιβωτίου επιτρέπει στον οδηγό να κινείται με σβέλτο ρυθμό όποτε το επιλέξει. Η πιο μαλακή ανάρτηση το κάνει να γέρνει περισσότερο στις στροφές, όμως η αίσθηση του τιμονιού είναι καλή, όπως και η απόδοση των φρένων. 

Στην εν λόγω έκδοση, κάτω από το καπό του αυτοκινήτου υπάρχει ο τετρακύλινδρος 1.5 TFSI κινητήρας ο οποίος αποδίδει 150 PS. Θυμίζουμε ότι, εκτός από σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων, έχει και σύστημα «Cylinder on Demand» δηλαδή απενεργοποίησης των δύο (μεσαίων) κυλίνδρων από τους τέσσερις, όταν δεν εφαρμόζεται μεγάλο φορτίο στο δεξί πεντάλ. 

Στην πράξη, το A1 Citycarver 35 TFSI S-Tronic είναι ένα αυτοκίνητο που θα το χαρείς τόσο εντός πόλης, για την ευκολία οδήγησής του, όσο και στο ταξίδι, για την άνεση που προσφέρει η ανάρτηση. Βεβαίως, τα καθίσματά του είναι σχετικά σφιχτά και το σύστημα MMI χρειάζεται χρόνο εξοικείωσης (ευτυχώς, έχει βελτιωθεί το μενού του σε σχέση με πριν).

Όμως, είναι ένα εύκολο στη χρήση του όχημα το οποίο ανήκει στην πολυτελή κατηγορία. Τα σχετικά ψηλά τοποθετημένα καθίσματα και η καλή περιμετρική ορατότητα βοηθούν τον οδηγό, ενώ το πορτμπαγκάζ μπορεί να δεχτεί ικανοποιητικό σε όγκο αποσκευές.

Συμπερασματικά

Δεν θα κρύψουμε ότι μας άρεσε το Audi A1 Citycarver. Μας άρεσε επειδή έχει εκείνα τα στοιχεία που κάνουν ένα αυτοκίνητο να είναι ουσιαστικός βοηθός του οδηγού και ευχάριστο και άνετο για τους επιβάτες του. Οι καλές επιδόσεις του, η άνεσή του, η ικανοποιητική κατανάλωσή του (μετρήσαμε μέση τιμή 7,6 l/100 km), το επίπεδο εξοπλισμού και ο ιδιαίτερος χαρακτήρας του, προσελκύουν έντονα το ενδιαφέρον.

Βεβαίως, η συγκριτικά αυξημένη τιμή αγοράς του είναι θέμα που θέλει σκέψη πριν την τελική απόφαση. Πληροφοριακά, το A1 Citycarver 35 TFSI με το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων ξεκινά από τα 24.456 ευρώ, ενώ η εκδοχή του με το S-Tronic των επτά σχέσεων από τα 27.085 ευρώ. Όμως, ο ιδιαίτερος χαρακτήρας, τα πλεονεκτήματα και το γενικότερο στυλ του, αξίζουν την αυξημένη τιμή αγοράς του. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ AUDI A1 Citycarver 35 TFSI 150 PS S-Tronic 2020   TIMH €27.085   ΤΕΛΗ €117,6

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ , Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 110 (150)/5.000-6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 250/1.500-3.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,2 sec, τελική 220 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,3 L/100km, 120 g/km

AUDI A1 Citycarver 35 TFSI 150 PS S-Tronic 2020

ΥΠΕΡ ΕΜΦΑΝΙΣΗ, ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ CROSSOVER, ANEΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ.

ΚΑΤΑ ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΤΙΜΗ ΑΓΟΡΑΣ.