Δοκιμάζουμε τα αυθεντικά off-road Mitsubishi L200 Double Cab & Honda Africa Twin 1100 DCT


Λίγα είναι τα αυθεντικά οχήματα που έχουν απομείνει για κατακτάς απάτητες βουνοκορφές. Σε αυτά συγκαταλέγονται το pickup της Mitsubishi και η πιο διάσημη μοτοσυκλέτα της Honda.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ, ΤΑΚΗΣ ΜΑΝΙΑΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 14/8/2021

Με αντικειμενικά κριτήρια τίποτε δεν μπορεί να προσφέρει την off road αίσθηση ενός «σκληροτράχηλου» εργαλείου, όπως είναι ένα pickup (καθώς τα heavy duty τζιποειδή αποτελούν είδος προς εξαφάνιση) και μια on-off μοτοσυκλέτα. Και στην προκειμένη περίπτωση, το διπλοκάμπινο Mitsubishi L200 και η θρυλική Africa Twin της Honda, δύο μοναδικά ως προς τον χαρακτήρα τους οχήματα με τα οποία διασχίσαμε απαιτητικές off-road διαδρομές, επιβεβαιώνοντας τις ασύλληπτες ικανότητές τους.

Αυτό δεν είναι το μοναδικό «κοινό» στοιχείο τους, αλλά και ο σκουρόχρωμος χρωματισμός τους που τα κάνει ακόμα πιο… μάχιμα! Το L200 Double Cab της δοκιμής είναι στη νέα έκδοση Black Edition, η οποία διατίθεται με το κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού της Instyle Plus και επιπλέον διακοσμητικά στοιχεία όπως δερμάτινο σαλόνι (με τιμόνι, λεβιέ ταχυτήτων και χειρόφρενου με πορτοκαλί ραφές), μπροστινά φωτιστικά LED, μάσκα Dynamic Shield και μπροστινό σπόιλερ, πλαϊνά σκαλοπάτια και πίσω προφυλακτήρα, πλαϊνούς καθρέπτες και χειρολαβές, όλα σε μαύρο χρώμα! Σε μαύρο χρώμα και η Africa Twin, με ωραίες εναλλαγές με κόκκινα φινιρίσματα και το αυτόματο κιβώτιο για ακόμα μεγαλύτερη άνεση.

BlackBeauty

Αναμφίβολα, πρόκειται για μια έκδοση πολύ εντυπωσιακή με τα νέα αυτά στοιχεία που απευθύνεται σε όσους θέλουν μια ξεχωριστή εμφάνιση για ένα όχημα που δεν θα πατήσει στα χωράφια του Θεσσαλικού κάμπου, αλλά θα ανεβεί στις καλύτερες πίστες των χιονοδρομικών, θα κατεβεί στην πιο απότομη παραλία έχοντας «κοτσαρισμένο» το jet-ski και το SUP στην καρότσα του, θα ταξιδέψει με άνεση στον αυτοκινητόδρομο και όπου αλλού μπορείτε να φανταστείτε, καθώς αυτός είναι ο πραγματικός του χαρακτήρας. Ένα «επικίνδυνων αποστολών» και παντός δρόμου SUV!

To L200 Double Cab αφορά σε ένα διπλοκάμπινο pick-up και ειδικά στην έκδοση Black Edition έχει έναν πιο δυναμικό στυλ με τα διακοσμητικά που προαναφέρθηκαν. Η τετράπορτη διαμόρφωσή του επιτρέπει την εύκολη πρόσβαση στην άνετη καμπίνα των επιβατών που δεν διαφέρει από εκείνην ενός premium τζιποειδούς. Τέσσερις ενήλικες θα βολευτούν με άνεση στα καθίσματα και θα εκτιμήσουν το άψογο φινίρισμα και τα ποιοτικά υλικά με τα οποία είναι κατασκευασμένο το εσωτερικό. Η εικόνα, πάντως, από τη θέση του οδηγού είναι αυτή ενός αυτοκινήτου Mitsubishi με οθόνη πολυμέσων 7 ιντσών, πλήρη στοιχεία συνδεσιμότητας και ευκολίες πρωτόγνωρες (μέχρι και θύρα HDMI υπάρχει). Το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με έναν τυπικής ηχητικής χροιάς υπερτροφοδοτούμενο diesel τετρακύλινδρο κινητήρα με turbo μεταβλητής γεωμετρίας 2.268 cc, απόδοσης 150 PS στις 3.500 rpm και ροπής 400 Nm που έρχεται από τις 2.000 rpm.

Διαθέτει τεχνολογία SCR και με την προσθήκη AdBlue αποκτά ένα πιο οικολογικό προφίλ. Το αυτοκίνητο δοκιμής έρχεται με το καλό σύστημα τετρακίνησης Super Select AWD-II της εταιρείας το οποίο έχει τέσσερις επιλογές (2H, 4H, 4HLc και 4LLc) και κεντρικό διαφορικό Torsen, ενώ στάνταρ είναι το κλείδωμα του πίσω διαφορικού. Η αλλαγή από 2WD σε 4WD μπορεί να γίνει χωρίς να σταματήσει το αυτοκίνητο, με κάτω από 100 km/h (με εξαίρεση τη θέση 4WD Low/Lock). Διαθέσιμα είναι και τέσσερα προγράμματα για την εκτός δρόμου κίνηση Gravel, Mud/Snow, Sand, Rock. To L200 Black Edition της δοκιμής εφοδιάζει το νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων με δυνατότητα αλλαγών και από μοχλοδιακόπτες στο τιμόνι, που συνδυάζεται με σύστημα ελέγχου της ταχύτητας του οχήματος σε κατηφόρα (Hill Descent Control), ώστε ο οδηγός να μη χρειάζεται να καταφεύγει στο πεντάλ του φρένου σε κατηφορικές διαδρομές. Η εμπρός ανάρτηση συντίθεται από διπλά ψαλίδια με ελατήρια και αντιστρεπτική ράβδο εμπρός, ενώ πίσω υπάρχουν τα κλασικά για την κατηγορία ελλειπτικά φύλλα σούστας.

Τα ελαστικά είναι 265/60-R18 Dunlop AT20 Grandtrek με ανάλογης απόχρωσης τις αλουμινένιες ζάντες. Οι εσωτερικές διαστάσεις της καρότσας είναι (MxΠxΥ) 1.520x1.470x475 mm, και έρχεται με όσο το δυνατόν μικρότερους θόλους και σκληρή πλαστική επένδυση, συρόμενο κάλυμμα καρότσας. Οι δε ικανότητες ρυμούλκησης χωρίς φρένο είναι στα 750 κιλά και με φρένο στα 3.100 κιλά. Τέλος, η ελάχιστη απόσταση από το έδαφος στα 205 mm και οι γωνίες προσέγγισης, αναχώρησης και ράμπας είναι 30,22 και 24 μοίρες, αντίστοιχα. Μην αμελήσουμε και τις 45 μοίρες κλίσης κατά τον διαμήκη άξονα και έχετε ένα εργαλείο κανονικό. Επιπλέον, το L200 εφοδιάζεται με τεχνολογίες κανονικής λιμουζίνας όπως είναι τα Brake Αssist, Blind Spot Warning, Lane Departure Warning, Forward Collision Mitigation, Active Stability & Traction Control, Hill Start Assist, Trailer Stability Assist, που μας βοηθούν να φρενάρουμε καλύτερα, να παραμένουμε στη λωρίδα μας, να έχουμε τον έλεγχο του αυτοκινήτου όταν ο δρόμος είναι ολισθηρός, να ανεβαίνουμε μια ανηφοριά απροβλημάτιστα και να τραβάμε ρυμουλκούμενο χωρίς φόβο.

Συμπερασματικά, το L200 Double Cab Black Edition είναι το ίδιο εντυπωσιακό στην οδήγηση όσο σε προδιαθέτει η εμφάνισή του. Μπορεί να ακολουθεί την κατασκευαστική φιλοσοφία ενός pick-up με πλαίσιο τύπου-σκάλα, αλλά έχει τον χαρακτήρα ενός πολυτελούς SUV στον αυτοκινητόδρομο. Σε εκτός δρόμου διαδρομές αναδεικνύει τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα του. Θα περάσει με χαρακτηριστική άνεση σε όποια δυσκολία και εάν το υποβάλεις, η ανάρτησή του θα «καταπιεί» όλες τις ανωμαλίες μια σκληρής χωμάτινης διαδρομής χωρίς να τρίξει το παραμικρό στο εσωτερικό, ενώ, εφόσον ο οδηγός το επιλέξει, μπορεί να θέσει «εκτός λειτουργίας» τα βοηθητικά συστήματα και να το μεταμορφώσει σε κάτι από… Lancer EVO.

Ένα ταξίδι στην Εθνική γίνεται άνετα αλλά ακόμα πιο άνετα γίνεται η διέλευση σε οποιοδήποτε στίβο μάχης τού ζητηθεί να διέλθει χάρη στο σύστημα τετρακίνησης που είναι ικανότατο και ανθεκτικό και τον εύρωστο σε ροπή κινητήρα, τον οποίο, όμως, θα θέλαμε πιο αποδοτικό στη χαμηλή κλίμακα. Δεν είναι υπερβολή ότι κινηθήκαμε σε μονοπάτια που σπανίως έχουμε φτάσει με άλλο παρόμοιο αυτοκίνητο, με λάσπη, κροκάλες και όλα τα ιδιαιτερότητες μια διαδρομής off-road. Μια πρώτης τάξης επιλογή σε όποιον αναζητά ένα πραγματικά μάχιμο off road όχημα.

TECHINFO

MITSUBISHI L200 DOUBLE CAB BLACK EDITION

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ/ ΤΥΠΟΣ 4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣΣΕΣΕΙΡΑ, TURBO. ΚΥΒΙΣΜΟΣ 2.268cc. ΙΣΧΥΣ 150PS/3.500 rpm. ΡΟΠΗ 400 Nm/2.000 rpm. ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ/ (ΜxΠxΥ) 5.225x1.815x1.780 mm. ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ 3.000 mm , ΠΟΡΤΜΠΑΓΚΑΖ - L, ΒΑΡΟΣ 2.035 kg. ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ/0-100 km/h Δ.Α., ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 171km/h. ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΜΕΙΚΤΗ/ΔΟΚΙΜΗΣ 7,8/8,4L/100 km. CO2 206g/km. ΤΙΜΗΒΑΣΙΚΗΣΕΚΔΟΣΗΣ 41.000 €.

HondaAfricaTwin 1100 DCT

Βασίλισσα του βουνού και με αυτόματο κιβώτιο! Ο λόγος για μία τελείως διαφορετική πρόταση για τη μεγάλη κατηγορία των μοτοσυκλετών adventure, με όλα τα απαραίτητα τεχνικά χαρακτηριστικά που απαιτούνται για να γυρίσεις την έρημο, αλλά... αυτόματη! Η Honda πρωτοπορεί με τη νέα Africa Twin στα 1100 cc, και προσφέρει τις ανέσεις μίας καθαρόαιμης adventure στο ευρύ κοινό.

Ένα κιβώτιο DCT – Dual Clutch Transmission σού δίνει τη δυνατότητα να την οδηγείς αυτόματα στο mode, ή και χειροκίνητα, στο manual mode, επιλέγοντας σχέσεις «σειριακά», από τον διακόπτη στο αριστερό άκρο του τιμονιού. Όλα αποδεικνύονται εύκολα πάνω της, τόσο που μπορείς να την απολαμβάνεις καθημερινά μέσα στην πόλη, να κινείσαι μόνος ή με συνεπιβάτη, αφήνοντας στην άκρη όποια σύννεφα αφορούν στη δυσκολία χρήσης.

Πρόκειται για μία μοτοσυκλέτα που οδηγείται σαν παπί, αφού δεν έχει καν συμπλέκτη (!), η οποία σε συντροφεύει στις καθημερινές σου μετακινήσεις με άνεση και στυλ. Ο κινητήρας δικύλινδρος εν σειρά, απόδοσης 102 PS, όσων θα χρειαστείς για να κινηθείς εύκολα και με ασφάλεια, χωρίς υπερβολές, σε ρυθμούς βόλτας, αλλά και σε ρυθμούς sport. Από την πόλη και τις επαρχιακές οδούς, το ταξίδι στην Εθνική οδό και την απόλαυση της οδήγησης, η Africa Twin 1100 είναι αυτή που μπορεί να προσφέρει το κερασάκι στην τούρτα των adventure, με τη μοναδικότητά της.

Η «κακή» εμφάνιση της «απλής» μαύρης CRF 1100L Africa Twin (γιατί υπάρχει και πιο ογκώδης έκδοση Adventure Sports) συνδυάζεται με την απουσία σχάρας στο πίσω τμήμα και τη χαμηλή ζελατίνα. Φαίνεται ότι η adventure χρήση είναι ο στόχος, κάτι που καταφέρνει εξαιρετικά. Η ιστορία της, άλλωστε, είναι γνωστή στους παλιούς, αφού το όνομα Africa Twin ξεπήδησε από τον θρυλικό αγώνα Paris-Dakar, και αποδόθηκε στην πρώτη έκδοση, των 650 cc, ως φόρος τιμής στους νικητές του Rally τη δεκαετία του 1980, με ομώνυμη μοτοσυκλέτα.

Μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων, επιθετική στάση σώματος, κορυφαία ηλεκτρονικά συστήματα με μεγάλο εύρος ρύθμισης σε Traction Control, ABS, αλλά και χάρτες απόδοσης του κινητήρα, συμβάλλουν για το μέγιστο αποτέλεσμα σε κάθε συνθήκη οδήγησης. Μία Africa Twin θα είναι πάντα αυτή που πρέπει, όταν τη χρειαστείς. Έτοιμη για βόλτα, για ήρεμη οδήγηση, για εκδρομή, μόνος ή «διπλός», με άριστη φιλική συμπεριφορά και παροιμιώδη αξιοπιστία. Και ως τέτοια, πάντα θα βρίσκεται στο βάθρο των προτιμήσεων του adventure κοινού, στοχεύοντας πλέον και σε αυτό που κοιτάει την απλότητα και την ευκολία του!

HONDA CRF 1100L AFRICA TWIN 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ/ ΤΥΠΟΣ SOHC, ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 4ΧΡΟΝΟΣ 8ΒΑΛΒΙΔΟΣ. ΚΥΒΙΣΜΟΣ 1.084 cc. ΙΣΧΥΣ 102 PS / 7.500 rpm. ΡΟΠΗ 105 Nm/6.250 rpm. ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ/xΠxΥ) 2.330x960 x1.560 mm. ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ 1.575 mm. YΨΟΣ ΣΕΛΑΣ 850 mm ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΜΙΖΑ. ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 24,8 L. ΒΑΡΟΣ 248 kg. ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ 16.690 €.