Fiat 500 Vs Toyota IQ: Μικρόκοσμος


Πόσο δύσκολο είναι είναι να χωρέσεις τεχνολογία, στυλ και ανθρώπους σε ένα αυτοκίνητο πόλης. Η Fiat και η Toyota κάνουν το ακατόρθωτο να φαίνεται παιχνίδι.

  • 15/3/2009

Car and Driver

Πόσο δύσκολο είναι είναι να χωρέσεις τεχνολογία, στυλ και ανθρώπους σε ένα αυτοκίνητο πόλης. Η Fiat και η Toyota κάνουν το ακατόρθωτο να φαίνεται παιχνίδι.

Η βάση δεδομένων του Car and Driver ασφυκτιά από χιλιοστά ωφέλιμου πλάτους, κατώφλι φόρτωσης και όλα όσα κάνουν τη σύγκριση ομοίων αυτοκινήτων πιο αντικειμενική και την επιλογή σας πιο εύκολη. Το στυλ με τι το μετράμε όμως; Τον πόθο για την απόκτηση; Τη χαρά της κτήσης; Με τίποτα. Απλά με λίγες περισσότερες ενδορφίνες και με ό,τι έχει το υποσυνείδητό μας χτίσει από τα «θέλω» μας και τις παραστάσεις που μας «ιντριγκάρουν» κάθε μέρα.

Παλιό-νέο

Τώρα, για τους Ιταλούς, όλα τα παραπάνω είναι «βούτυρο στο ψωμί τους» εδώ και δεκαετίες. Το Fiat 500, αναβίωση ενός θρύλου, μπολιασμένο με σύγχρονα τεχνολογικά γονίδια, έγινε γρήγορα το αυτοκίνητο που όλοι το θέλουν. Το ωραίο είναι ότι δεν το θέλουν μόνο για την εκπληκτική του εμφάνιση, με τις πολλές καμπύλες, τα χρωμιάκια και τα ρετρό φώτα, αλλά και επειδή όσοι το οδηγήσουν ενθουσιάζονται και με το πλαίσιό του. Δεν είναι δε τυχαίο ότι σε αυτό το πλαίσιο βασίστηκε τόσο το Fiat Panda που κέρδσε τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς το 2004 όσο και το ίδιο το 500αράκι, που επίσης βραβεύτηκε με την ίδια διάκριση τέσσερα χρόνια αργότερα! Ανετο όσο πρέπει και προβλέψιμο με θετικότατα όλα τα οδηγικά του χαρακτηριστικά και μόνο με τον μικρό κινητήρα των 1.242 κ.εκ. και των 69 ίππων να υπενθυμίζει ότι αυτή η έκδοση φτιάχτηκε για απλά καθημερινά πράγματα και όχι για οδήγηση στο όριο, κάτι που ευθαρσώς πράττουν τα 100άρια και 500 Abarth αυτού του κόσμου. Μικρό το κακό αφού μπορεί η δύναμη να είναι χαμηλή, αλλά η ροπή είναι πολύ καλού επιπέδου, τόσο μάλιστα που χωρίς πίεση, θόρυβο, υψηλή κατανάλωση και αλλαγές ταχυτήτων μπορείτε να κινηθείτε όπως πρέπει. Το πόσο χρηστικό ή ευέλικτο είναι ας αφήσουμε να το πουν οι αριθμοί με τον καλό χώρο αποσκευών των 185 λίτρων, το μεταξόνιο των 2,3 μέτρων, και τον κύκλο στροφής των 9,2 μέτρων. Οχι άσχημα αλλά το «αντίπαλο δέος», όπως έμελλε να είναι το iQ, έχει βέλη στη φαρέτρα του που δεν περνούν απαρατήρητα. Το ότι βρίσκεται κάτω από το ψυχολογικό όριο των 3 μέτρων μήκους είναι ένα. Το άλλο είναι ότι με κύκλο στροφής τα 7,8 μέτρα κάνει αναστροφή σε? σοκάκι κι ας μη χωρά στο χώρο αποσκευών παρά έναν λεπτό χαρτοφύλακα. Επίσης κάνει χρήση πολλών τεχνολογιών που δίνουν την εικόνα ενός παιδιού της πόλης. Αύταρκες, σίγουρο για τον εαυτό του, με το τρικύλινδρο ψυχωμένο 1000άρι μοτεράκι του με τους 68 ίππους του, το απίστευτα καλό του στήσιμο και ζύγισμα, τη fun-to-drive χροιά του? Ολα τούτα κάνουν το iQ ιδιαιτέρως ποθητό, για να μη μιλήσουμε για την εμφάνισή του που απλά προκαλεί καθώς διαθέτει καντάρια σχεδιαστικής καινοτομίας.

Στυλ και άποψη

Για να μη «διυλίσουμε τον κώνωπα» πρέπει να δούμε τι πρεσβεύει το κάθε αυτοκίνητο στη σημερινή πραγματικότητα. Το Fiat 500 είναι ένα εξαιρετικό δείγμα της ιταλικής σχολής. Νεανικό, στιλάτο ποιοτικότατο και τώρα πια? cult. Το iQ, απαύγασμα της ιαπωνικής τεχνοκρατικής αντίληψης περί των αυτοκινήτων, με προϊστορία στα αυτοκίνητα πόλης, με δύναμη, με ψαγμένη μηχανολογία κι ένα look βγαλμένο από το μέλλον. Είναι πιο μικρό, είναι ψυχωμένο και με πάτωμα-διαμάντι. Είναι επίσης αρκετά καλά εξοπλισμένο αλλά χωρίς να φτάνει το επίπεδο που αγγίζει το ιταλικό «ποντικάκι». Aν αδυνατείτε να σταθμεύσετε 561 χιλιοστά μεγαλύτερου μήκους (είναι αυτά που χωρίζουν το ιταλικό από το μικρότερο ιαπωνικό αυτοκίνητο πόλης), τότε το iQ είναι μονόδρομος που όμως στοιχίζει αν ξεφύγετε εξοπλιστικά στην έκδοση iQ2. Δείχνει όμως το ιαπωνικό θαύμα, ως νεότερο στην «πιάτσα», σαν το απόλυτο νέο gadget με τέσσερις ρόδες που πολλοί και πολλές θα το ερωτευθούν αμέσως. Γι' αυτό κι εμείς θα πάμε μαζί τους.

FIAT 500  // TOYOTA iQ

TEXNIKA ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ // ΕΜΠΡΟΣ ΕΓΚΑΡΣΙΑ // ΕΜΠΡΟΣ ΕΓΚΑΡΣΙΑ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (Κ.ΕΚ.) // 1.242 // 998

ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [KW (PS)/Σ.Α.Λ.] // 51(69)/5.500 // 50(68)/6.000

ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (NM/Σ.Α.Λ.) // 102/3.000 // 91/4.800

ΚΙΒΩΤΙΟ // ΜΗΧΑΝΙΚΟ 5 ΣΧΕΣΕΩΝ // ΜΗΧΑΝΙΚΟ 5 ΣΧΕΣΕΩΝ

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ // ΓΟΝΑΤΑ ΜΕ ΨΑΛΙΔΙΑ ΒΑΣΗΣ // ΓΟΝΑΤΑ McPherson // ΑΝΤΙΣΤΡΕΠΤΙΚΗ ΡΑΒΔΟΣ ΑΝΤΙΣΤΡΕΠΤΙΚΗ ΡΑΒΔΟΣ

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ // ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ // ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ

YΠΟΒΟΗΘΗΣΗ ΤΙΜΟΝΙΟΥ // ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ // ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ

ΦΡΕΝΑ

(ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ) // ΔΙΣΚΟΙ/ΤΑΜΠΟΥΡΑ // ΑΕΡΙΖΟΜΕΝΟΙ ΔΙΣΚΟΙ/ ΤΑΜΠΟΥΡΑ

EΛΑΣΤΙΚΑ

TΥΠΟΣ // BRIDGESTONE POTENZA // BRIDGESTONE ΕCOPIA

ΔΙΑΣΤΑΣΗ // 195/45-R16 // 175/65-R15

ΑΜΑΞΩΜΑ

ΜXΠXΎ (ΧΙΛΙΟΣΤΑ) // 3.546x1.627x1.488 // 2.985x1.680x1.500

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (ΛΙΤΡΑ) // 185 // 32

ΒΑΡΟΣ (ΚΙΛΑ) // 865 // 845

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (ΧΛΜ./ΩΡΑ) // 160 // 150

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ (ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΑ)

0-80 ΧΛΜ./ΩΡΑ // 9,2 // 9,7

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ // 14,7 // 14,3

0-120 ΧΛΜ./ΩΡΑ - // -

0-400 ΜΕΤΡΑ // 19,3 // 19,5

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ (ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΑ)

ΜΕ 3Η

50-80 ΧΛΜ./ΩΡΑ // 8,1 // 8,5

ΜΕ 4Η

70-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ // 12,3 // 14,3

ΜΕ 5Η

80-120 ΧΛΜ./ΩΡΑ // 28,8 // 37,3

ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑ (ΜΕΤΡΑ)

50-0 ΧΛΜ./ΩΡΑ // 9,8 // 9,8

90-0 ΧΛΜ./ΩΡΑ // 32,9 // 31,4

120-0 ΧΛΜ./ΩΡΑ // 57,8 // 56,5

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (ΛΙΤΡΑ/100 ΧΛΜ.)

ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ / ΤΥΠΟΠΟΙΗΜΕΝΗ // 7,7 // 7,4

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (ΛΙΤΡΑ) // 35 // 32

ΘΟΡΥΒΟΣ (DBA)

ΜΕ 50 ΧΛΜ./ΩΡΑ (3Η) // 62 // 59

ΜΕ 90 ΧΛΜ./ΩΡΑ (4Η) // 68 // 65

ΜΕ 120 ΧΛΜ./ΩΡΑ (5Η) // 70 // 68

ΤΙΜΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΔΟΚΙΜΗΣ (ΕΥΡΩ) // 14.350 // 13.250

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ) // 11.800 // 12.850

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ

FIAT 500: ABS / EBD, SPORT KIT: ΣΠΟΡ ΚΑΘΙΣΜΑΤΑ ΜΕ ΕΙΔΙΚΗ ΕΠΕΝΔΥΣΗ, ΠΙΣΩ ΑΕΡΟΤΟΜΗ, ΕΠΙΧΡΩΜΙΩΜΕΝΗ ΚΑΤΑΛΗΞΗ ΕΞΑΤΜΙΣΗΣ, SPORT ΔΕΡΜΑΤΙΝΟ ΤΙΜΟΝΙ ΜΕ ΧΕΙΡΙΣΤΗΡΙΑ R/CD MP3 & BLUE&ME, 6 ΑΕΡΟΣΑΚΟΙ, ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΙ ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ ΣΤΟ ΧΡΩΜΑ ΤΟΥ ΑΜΑΞΩΜΑΤΟΣ ΜΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΞΕΠΑΓΩΜΑΤΟΣ & ΑΙΣΘΗΤΗΡΑ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ, ΖΑΝΤΕΣ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ SPORT 5 ΑΚΤΙΝΩΝ 15" - ΕΛΑΣΤΙΚΑ 185/55, ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΠΑΡΑΘΥΡΑ & ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΚΛΕΙΔΩΜΑ, ΗΧΟΣΥΣΤΗΜΑ, ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΣ (AIR CONDITION), ΠΡΟΒΟΛΕΙΣ ΟΜΙΧΛΗΣ, ΠΡΟΦΥΛΑΚΤΗΡΕΣ ΣΤΟ ΧΡΩΜΑ ΤΟΥ ΑΜΑΞΩΜΑΤΟΣ, ΣΚΟΥΡΑ ΚΡΥΣΤΑΛΛΑ, ΤΗΛΕΧΕΙΡΙΣΜΟΣ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΚΛΕΙΔΩΜΑΤΟΣ ΘΥΡΩΝ, ΤΙΜΟΝΙ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΟ ΚΑΘ' ΥΨΟΣ.

ΤΟΥΟΤΑ iQ: 9 ΑΕΡΟΣΑΚOI, ABS / EBD, AIR CONDITION, 2 ΗΛ.ΠΑΡΑΘΥΡA, ΡΑΔΙΟ-CD ΜΕ MP3, ΗΛ. ΚΛΕΙΔΑΡΙΕΣ, ΗΛ. ΚΑΘΡΕΠΤΕΣ, ΔΕΡΜΑΤΙΝΟ ΤΙΜΟΝΙ, ΔΕΡΜΑΤΙΝΟΣ ΛΕΒΙΕΣ, ΧΕΙΡΙΣΤΗΡΙΑ ΕΛΕΓΧΟΥ ΣΤΟ ΤΙΜΟΝΙ, ΚΑΘΡΕΠΤΕΣ ΣΤΟ ΧΡΩΜΑ ΤΟΥ ΑΜΑΞΩΜΑΤΟΣ, VSC/TRC, BRAKE ASSIST(ΒΑ), ΖΑΝΤΕΣ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ

ΘΑ ΑΓΟΡΑΖΑ TO...

iQ ΓΙΑΤΙ ΔΙΝΕΙ ΜΙΑ ΠΟΛΥ ΙΣΧΥΡΗ ΕΙΚΟΝΑ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ ΠΟΥ ΕΡΧΕΤΑΙ. B.Π.