Δοκιμάζουμε τη νέα BMW X6 xDrive 30d: Οδοστρωτήρας!


Με αυτοκίνητα όπως η X6, η BMW αποδεικνύει εν τοις πράγμασι το τεχνολογικό της επίπεδο.

  • Κείμενο: Γιάννης Αδάναλης, Φωτ.: Γιώργος Κούτος
  • 9/10/2020

Σε μια προβληματική αγορά (ελέω φορολόγησης και άλλων τινών), αυτοκίνητα όπως η BMW Χ6, μάλλον ανήκουν στην σφαίρα της ματαιοδοξίας (όπως και τα Porsche Cayenne, Mercedes GLE, Audi Q8, Range Rover Sport). Ήταν το περιβάλλον ούτως ή άλλως δύσκολο για την κατηγορία των μεγάλων SUV, ήρθε και o Covid-19 και το έκανε ακόμη πιο δύσκολο…

Όπως και να έχει όμως, αυτοκίνητα όπως η BMW Χ6 (και ο προαναφερόμενος ανταγωνισμός) αποτελούν ένα «mission statement» του κατασκευαστή. Και έτσι θα την κρίνουμε...

Επιβλητικό design, η τελευταία λέξη της τεχνολογίας ακόμη και στα λιγότερο προβεβλημενα σημεία του αυτοκινήτου, διαθέσιμη γκάμα κινητήρων ακόμη και για κορυφαίες επιδόσεις και φυσικά ένα μακρύς κατάλογος αξεσουάρ, όπου ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να πραγματοποιήσει τις εξατομικευμένες επιλογές του.

Η νέα BMW Χ6, η οποία εξακολουθεί να παράγεται στις ΗΠΑ, αγορά όπου η κατηγορία των SUV είναι ιδιαίτερα δημοφιλής (αν και η BMW το κατατάσσει στα SAV, Sport Activity Vehicles) διαθέτει τις απαραίτητες διαστάσεις αλλά και τον σχεδιασμό που δεν σου επιτρέπει να την προσπεράσεις.

Πιο συγκεκριμένα, το μήκος της νέας Χ6 έχει αυξηθεί κατά 26 mm (στα 4,935 mm), το πλάτος κατά 15 mm (στα 2.004 mm), ενώ το ύψος έχει μειωθεί κατά 6 mm (στα 1.696 mm) προκειμένου να αποδίδεται ένας πιο κουπέ χαρακτήρας. Τέλος αυξημένο, κατά 42 mm, είναι το μεταξόνιο (στα 2.975 mm).

Στη νέα BMW Χ6 η χαρακτηριστική μάσκα που διχάζει ως προς την αισθητική της, πλέον είναι φωτιζόμενη (επιλογή και για την ημέρα) δίνοντας έναν ακόμη πιο επιβλητικό τόνο.

Εκτός των άλλων η ναυαρχίδα -μέχρι την έλευση της Χ8- των SUV της BMW διαθέτει προαιρετικά σύστημα φωτισμού λέιζερ (Laserlight) με προβολείς Adaptive LED και εμβέλεια έως 500 m, που αναγνωρίζεται από τα μπλε στοιχεία σχήματος X στους δίδυμους προβολείς.

Η επιτομή της άνεσης και της πολυτέλειας στο εσωτερικό

Για ένα αυτοκίνητο που το μήκος του αγγίζει τα 5 m, το πλάτος τα 2 m και το μεταξόνιο τα 3 m, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία για τους χώρους και τις ανέσεις που προσφέρει στο εσωτερικό του.

Παρά την κουπέ διαμόρφωσή της, η BMW X6 θα φιλοξενήσει με άνεση ακόμη και τους πίσω επιβάτες της, προσφέροντας μια πραγματική luxury εμπειρία οδήγησης.

Αψεγάδιαστο το εσωτερικό με τις όποιες ενστάσεις μας να αφορούν την  κρυστάλλινη  επένδυση του επιλογέα.
Αψεγάδιαστο το εσωτερικό με τις όποιες ενστάσεις μας να αφορούν την "κρυστάλλινη" επένδυση του επιλογέα.

Καταρχάς είναι η ποιότητα των υλικών τέτοια (συνδυασμός δέρματος υψηλή ποιότητας και μαλακών στην αφή πλαστικών), το φινίρισμα, η ψηφιοποίηση (οθόνη 12,3΄΄) και η αισθητική (αν και έχουμε κάποιες ενστάσεις για κάποιες επιλογές, όπως ο διαφανής επιλογέας, που ξενίζει για τα ευρωπαϊκά ειωθότα, σίγουρα θα εντυπωσιάσει τον… Κινέζο υποψήφιο αγοραστή) που δίνουν την εντύπωση μιας πραγματικής limo.

Παράλληλα το εσωτερικό προσφέρει ένα υψηλό επίπεδο μεταβλητότητας, χάρη στις διαιρούμενες (40:20:40) πλάτες των πίσω καθισμάτων που μπορούν να αναδιπλώνονται για αύξηση της χωρητικότητας του χώρου αποσκευών από 580 στα 1.530 λίτρα.

Όπως προαναφέρθηκε, μακριά και η λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού που μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται: πολυλειτουργικά καθίσματα με λειτουργία μασάζ για τον οδηγό και το συνοδηγό, το αυτόματο σύστημα ελέγχου κλιματισμού τεσσάρων ζωνών, οι θερμοηλεκτρικές ποτηροθήκες, χρήση κρυστάλλινων στοιχείων σε ορισμένα χειριστήρια, πανοραμική κρυστάλλινη ηλιοροφή Sky Lounge, πακέτο Ambient Air για αρωματισμό εσωτερικού και Ηχοσύστημα Bowers & Wilkins Diamond 3D Surround.

Δυνατός και αποδοτικός πετρελαικινητήρας

Η Χ6 είναι διαθέσιμη με τέσσερις επιλογές κινητήρων (δυο βενζίνης και δύο ντήζελ), ωστόσο τη «δικιά» μας με τα διακριτικά Χ6 xDrive 30d εφοδιάζει εξακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας (σε σειρά), με τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας και άμεσο ψεκασμό common rail με πιεζοηλεκτρικά μπεκ σε ένα κύκλωμα που λειτουργεί με πίεση 2.500 bar. Αποδίδει 286 ίππους στις 4.000 rpm και ροπή 650 Nm μεταξύ 1.500-2.500 rpm.

Το μοτέρ συνεπικουρείται  από ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V για ακόμη μεγαλύτερη οικονομία, αλλά και απόκριση, καθώς μπορεί να προσφέρει επιπλέον έως 11 hp(8 kW)
Το μοτέρ συνεπικουρείται από ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V για ακόμη μεγαλύτερη οικονομία, αλλά και απόκριση, καθώς μπορεί να προσφέρει επιπλέον έως 11 hp(8 kW)

Συνδυάζεται με το οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο Steptronic και σύστημα τετρακίνησης xDrive που εξασφαλίζει τη μέγιστη δυνατή πρόσφυση καθώς λειτουργεί με μεγαλύτερη ταχύτητα και ακρίβεια, παρέχοντας τη δυνατότητα για μετάδοση της ροπής έως και 100% στους πίσω τροχούς για περισσότερη οικονομία όταν δεν απαιτείται τετρακίνηση. Για τους πιο απαιτητικούς, προαιρετικά διαθέσιμο είναι και ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό, αποκλειστικά με την έκδοση M Sport ή συνδυαστικά με το επίσης προαιρετικό πακέτο xOffroad.

Σε ότι αφορά τις αναρτήσεις η εμπρός είναι με διπλά ψαλίδια και η πίσω πέντε συνδέσμων, συνεπικουρούμενες με το Dynamic Damper Control. Προαιρετικά διαθέσιμη με Adaptive M Professional με ενεργές αντιστρεπτικές δοκούς και Integral Active Steering, όπως και με αερανάρτηση δύο αξόνων με αυτόματο σύστημα ρύθμισης ύψους, που μπορεί να μεταβάλλεται πιέζοντας ένα διακόπτη στο cockpit μέχρι 80 mm το μέγιστο.

Επίσης, με πακέτο off-road για όλες τις εκδόσεις με εξαίρεση τις X6 M50i και BMW X6 M50d το οποίο και επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει από τέσσερα προγράμματα κίνησης: «χιόνι», «άμμος», «χώμα» και «πέτρες». Πιέζοντας ένα μπουτόν, ο οδηγός μπορεί επίσης να ενεργοποιήσει τις ρυθμίσεις για το ύψος του οχήματος, του συστήματος xDrive, την απόκριση του γκαζιού, τον έλεγχο του κιβωτίου ταχυτήτων και τις διορθωτικές παρεμβάσεις του συστήματος DSC.

High tech χαρακτήρας

Η νέα X6 είναι διαθέσιμη με μια μεγάλη γκάμα συστημάτων υποστήριξης του οδηγού, με βελτιωμένες λειτουργίες. Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει Cruise Control με λειτουργία πέδησης και Προειδοποίηση Σύγκρουσης & Πεζού (Collision & Pedestrian Warning) με City Braking, που προειδοποιεί τον οδηγό και σε περίπτωση ανίχνευσης δικυκλιστή. Προαιρετικά διαθέσιμο το σύστημα Active Cruise Control με λειτουργία Stop & Go, όπως και το Driving Assistant Professional που βελτιώνει την άνεση και την ασφάλεια, καθώς περιλαμβάνει συστήματα υποβοήθησης διεύθυνσης και ελέγχου λωρίδας κυκλοφορίας (lane control assistant) με Traffic jam assistant και lane keeping assistant με ενεργή προστασία από πλευρικές συγκρούσεις.

Το Evasion Assistant είναι ένα ακόμα στοιχείο του Driving Assistant Professional, όπως και η προειδοποίηση πίσω σύγκρουσης, η προειδοποίηση προτεραιότητας στο δρόμο και τα συστήματα προειδοποίησης λάθους κατεύθυνσης στον αυτοκινητόδρομο, διασταυρούμενης κυκλοφορίας (crossing traffic warning), αλλαγής λωρίδας (Lane Change Warning) και υποβοήθησης φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης (Emergency Stop Assistant).

Στην πράξη

Δεν είχαμε καμία απολύτως αμφιβολία για την άψογη συμπεριφορά της Χ6, αλλά και τις προσδοκίες που γεννά ένα αυτοκίνητο που «ακουμπά» τις 100.000 ευρώ, ανεξάρτητα εάν από αυτά το 30% είναι φόροι…

Έχουμε να κάνουμε με έναν πραγματικό οδοστρωτήρα, που μπορεί να κινηθεί πολύ γρήγορα στην άσφαλτο, ακόμη και σε «σφικτές» διαδρομές παρά τα 5 μέτρα του αμαξώματος. Την ίδια στιγμή να «καταπιεί» τις καταπονήσεις ενός κακοτράχαλου δρόμου, αφήνοντας τον τύπο των ελαστικών να ορίσει το «μέχρι που θα φθάσει».

Στα πλευρικά τμήματα της νέας X6 διακρίνουμε τις γνώριμες αναλογίες και μία δυναμική γραμμή οροφής. Ζάντες αλουμινίου 19” διατίθενται στάνταρ, με επιλογές ανάμεσα σε διαστάσεις 20 – 22 ιντσών.
Στα πλευρικά τμήματα της νέας X6 διακρίνουμε τις γνώριμες αναλογίες και μία δυναμική γραμμή οροφής. Ζάντες αλουμινίου 19” διατίθενται στάνταρ, με επιλογές ανάμεσα σε διαστάσεις 20 – 22 ιντσών.

Επιτάχυνση (0-100 km/h) σε 6,1 sec είναι πράγματι «ψαρωτική», όπως και η τελική των 230 km/h, ωστόσο αυτή η έκδοση, ας μην γελιόμαστε, δεν έχει δημιουργηθεί ώστε να προσφέρει την απόλυτη εμπειρία οδήγησης.

Διαθέτει την δύναμη και την ορμή για μια ακαριαία προσπέραση, μπορεί να διατηρήσει υψηλές ωριαίες ταχύτητες, όμως όταν ο οδηγός πιέσει περισσότερο θα δει ένα κενό στην υψηλή κλίμακα, που σε κάθε περίπτωση έχει να κάνει με το βάρος των 2 τόνων του αμαξώματος, αλλά και την τάση του κιβωτίου να λειτουργεί με μια σχέση πάνω δίνοντας προτεραιότητα στην αποδοτικότητα.

Όπως και να έχει, μιλάμε για ένα αυτοκρατορικό αυτοκίνητο, μια λιμουζίνα με αμάξωμα SUV που μπορεί να απευθύνεται σε λίγους και εκλεκτούς, δεν παύει όμως να αποτελεί ένα δείγμα γραφής της κατασκευαστικής ικανότητας της BMW.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ BMW X6 xDRIVE 30d 2020   TIMH €92.717   ΤΕΛΗ €275,65

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ , Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 6 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 286/4000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 650/1500-2500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 6,1 sec, τελική 235 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 8 L/100km, 149 g/km

BMW X6 xDRIVE 30d 2020

ΥΠΕΡ Aριστοκρατικός χαρακτήρας, ποιότητα, τεχνολογία, ασφάλεια.

ΚΑΤΑ Απόδοση κινητήρα στην υψηλή κλίμακα, κόστος κτήσης.