Δοκιμάζουμε το Ford Kuga στην έκδοση diesel του 1,5 λίτρου


O συνδυασμός του νέου Ford Kuga με τον 1.5 EcoBlue και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων οκτώ σχέσεων αναδεικνύει σαφώς τα πλεονεκτήματα του αυτοκινήτου και της πετρελαιοκίνησης.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 6/2/2021

Παγωμένη ημέρα. Μια σύντομη χιονόπτωση μετατρέπει το τοπίο σε «αλπικό» για σύντομο χρονικό διάστημα και κάνει τη διαδρομή μας «ειδυλλιακή». Το όχημα με το οποίο μετακινούμαστε είναι ένα από τα πιο ευρύχωρα crossover της κατηγορίας. Το καινούργιο Ford Kuga.

Κάτω από το καπό του βρίσκεται το «μαύρο πρόβατο» της εποχής μας σε ό,τι αφορά στους κινητήρες. Ένας ντίζελ. Συγκεκριμένα, ο τετρακύλινδρος σε σειρά 1.5 EcoBlue μέγιστης ισχύος 120 PS και μέγιστης ροπής 300 Nm, τον οποίο η εταιρεία έχει εξελίξει ώστε να πληροί τις αυστηρότερες νόρμες περί εκπομπής ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα.

Διαστάσεις, εσωτερικό

Το νέο Kuga άλλαξε την ως τώρα εικόνα του μοντέλου σε μια προσπάθεια να γίνει πιο σύγχρονη, αισθητικά και τεχνολογικά, σε σχέση με πριν. Παράλληλα, οι άνθρωποι της Ford διατήρησαν ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα του αυτοκινήτου, την ευρυχωρία.

Δεν ξέρουμε εάν το νέο σχεδιαστικό αποτέλεσμα αρέσει περισσότερο ή όχι, είμαστε σίγουροι, όμως, ότι πέντε ενήλικοι θα μεταφερθούν με άνεση χώρου. Μάλιστα, έχουν στη διάθεσή τους ικανοποιητικό χώρο αποσκευών ο οποίος κυμαίνεται από τα 475-645 λίτρα με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων όρθιες, για να φτάσει στα 1.534 λίτρα όταν αυτές διπλωθούν. 

Το γεγονός ότι τα πίσω καθίσματα (αναλογία 60:40 σε όγκο) σύρονται προς τα εμπρός –και ανεξάρτητα μεταξύ τους– κάνει το νέο Kuga πρακτικό για τους επιβάτες και δίνει σχετική δυνατότητα διαμόρφωσης του εσωτερικού χώρου αναλόγως των αναγκών μετακίνησης και μεταφοράς αντικειμένων, κάθε φορά. 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
Ford KUGA 1.5 EcoBlue 120 PS 2WD

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 9

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 9

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ82

Το μεταξόνιό του είναι στα 2.710 mm, ενώ το συνολικό μήκος του αυτοκινήτου στην εξοπλιστική έκδοση «ST-Line» φτάνει τα 4.626 mm, δηλαδή είναι αυξημένο κατά 12 mm συγκριτικά με αυτό των αντίστοιχων εκδόσεων «Τrend» και «Titanium». Αυτό οφείλεται στη διαφορετική διαμόρφωση των προφυλακτήρων με σκοπό να κάνει τη συγκεκριμένη έκδοση να διαθέτει πιο «σπορτίβ» εμφάνιση.

Εκτός αυτού, το ύψος του αμαξώματος (στην «ST-Line») είναι 1.666 mm, συμπεριλαμβανομένων και των μπαρών οροφής. Αντιστοίχως, στις άλλες δύο προαναφερθείσες είναι 12 mm μεγαλύτερο (σημ.: φτάνει τα 1.678 mm). Ο λόγος γι’ αυτό είναι το χαμηλότερο ύψος της ανάρτησης στην «ST-Line» με σκοπό να προσφέρει (το αυτοκίνητο) καλύτερα δυναμικά χαρακτηριστικά και να δικαιολογεί την ονομασία της έκδοσης, σε σχέση με τις υπόλοιπες του μοντέλου.

Η μικρότερη απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος (178 mm αντί 191 mm) έχει επηρεάσει κατ’ ελάχιστο και την ικανότητα του οχήματος στην κίνηση εκτός ασφάλτου. Έτσι, για τη συγκεκριμένη εξοπλιστική έκδοση, η γωνία προσέγγισης έχει μειωθεί στις 18,0 μοίρες (έναντι 19,1 μοιρών στις «Τrend» και «Titanium»), ενώ η γωνία αναχώρησης είναι στις 22,6 μοίρες (23,6 μοίρες, αντιστοίχως).

Κινητήρας, εξοπλισμός

Ο πετρελαιοκινητήρας χωρητικότητας ενάμισι λίτρου που βρίσκεται κάτω από το καπό της συγκεκριμένης έκδοσης του Kuga έχει βελτιωθεί σε ό,τι αφορά στα μηχανικά μέρη που τον απαρτίζουν, ώστε να πληροί όσο το δυνατόν περισσότερο τη νομοθεσία για την προστασία του περιβάλλοντος.

Στις αλλαγές που έχουν γίνει περιλαμβάνονται αποδοτικότερο σύστημα ψύξης και επανακυκλοφορίας των καυσαερίων, επανασχεδιασμένη εισαγωγή αέρα καθώς και φτερωτή turbo μικρότερης αδράνειας από πριν. Επίσης, έχει τοποθετηθεί σύστημα υψηλής πίεσης (2.000 bar) και ακρίβειας στο οποίο κάθε εγχυτήρας διαθέτει οκτώ οπές για τη διενέργεια των απαραίτητων μικροψεκασμών σε κάθε κύκλο λειτουργίας. 

Στη συγκεκριμένη περίπτωση είχαμε να κάνουμε και με την έκδοση που διαθέτει το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων. Η κλιμάκωσή του είναι σχετικά «κοντή» για τις πρώτες έξι σχέσεις του και μόνο η έβδομη και η όγδοη είναι «overdrive».

Ένα χαρακτηριστικό στοιχείο στο εσωτερικό του καινούργιου Kuga με το αυτόματο κιβώτιο είναι ότι η επιλογή των θέσεων αυτού γίνεται μέσω περιστροφικού διακόπτη και όχι με τον κλασικό μοχλό (και τη μετακίνηση αυτού εμπρός/πίσω, αντιστοίχως).

Το επίπεδο εξοπλισμού ασφάλειας είναι υψηλό –ακόμη και στη βασική εξοπλιστική έκδοση του μοντέλου– και περιλαμβάνει πολλά συστήματα προειδοποίησης και υποβοήθησης του οδηγού. Άλλωστε, αυτό επιβεβαιώνεται και από τις δοκιμές πρόσκρουσης του «EuroNCAP» στις οποίες σημείωσε ποσοστά 92% για την προστασία των ενηλίκων επιβατών, 86% για τα επιβαίνοντα παιδιά, 82% για τους πεζούς και λοιπούς χρήστες του δρόμου και 73% για τα συστήματα ασφάλειας στη βασική έκδοση.

Τέλος, το σύστημα ενημερωδιασκέδασης «SYNC 3» συνδυάζεται με έγχρωμη οθόνη αφής 8,0 ιντσών στις οικονομικά προσιτότερες εκδόσεις και 12,3 ιντσών στις ακριβότερες.

Εντυπώσεις

Τα σχεδόν 31.500 ευρώ που απαιτούνται τουλάχιστον για την απόκτηση της συγκεκριμένης έκδοσης είναι ένα σεβαστό ποσό. Ως αντιστάθμισμα για την καταβολή του, ο ενδιαφερόμενος θα έχει στη διάθεσή του ένα ευρύχωρο όχημα, ένα crossover, το οποίο εντάσσεται σε μία από τις δημοφιλέστερες κατηγορίες.

Το καινούργιο Kuga μετρά περίπου δύο χρόνια από την παρουσίασή του στην αγορά και παραμένει σημαντικό για τη Ford. Δημιουργήθηκε για να ενσωματώνει τις βασικές εταιρικές αξίες της, δηλαδή την πρακτικότητα (για την οικογένεια και τους επιβάτες, εν γένει) και την όσο το δυνατόν καλύτερη οδική συμπεριφορά (για τον οδηγό).

Στην πράξη, ο πετρελαιοκινητήρας των 120 PS είναι απλά ικανοποιητικός για να μετακινεί το σχετικά μεγάλο όχημα. Χάρη στο σύστημα «Drive Mode», ο οδηγός δύναται να παραμετροποιεί την αμεσότητα απόδοσης της ροπής και να επιλέγει την οικονομία καυσίμου («Eco») ή την ταχύτερη απόκριση του κινητήρα και του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων κατά την επιτάχυνση («Sport»).

Εκτός αυτών των δύο επιλογών, υπάρχουν επίσης οι «Normal», «Slippery» και «Snow/Sand» (για «κανονικό» ρυθμό οδήγησης, για κίνηση σε βρεγμένο οδόστρωμα και σε χιόνι ή λάσπη, αντίστοιχα).

Η ανάρτηση στην συγκεκριμένη έκδοση («ST-Line») είναι σχετικά σφιχτή, κάτι που γίνεται αισθητό από τους επιβάτες. Βεβαίως, δεν γίνεται κουραστική σε ένα μεσόχρονο ταξίδι, ενώ ο οδηγός θα την εκτιμήσει, όπως και τη σχετικά άμεση απόκριση του τιμονιού. Όμως, τα μικρά για την περίσταση έδρανα των καθισμάτων, ιδίως πίσω, περιορίζουν τη γενικότερη άνεση κατά τη μετακίνηση.

Η σχεδίαση του εσωτερικού δεν διαφέρει από τη συνήθη φιλοσοφία της Ford, εστιάζει στην πρακτικότητα και όχι τόσο στον εντυπωσιασμό. Τα υλικά δείχνουν καλής ποιότητας, αλλά είναι σκληρά σε πολλά μέρη του ταμπλώ. Επίσης. η έλλειψη χρώματος στην καμπίνα είναι προφανής. Ευτυχώς, υπήρχε η έγχρωμη οθόνη LCD 12,3 ιντσών στη θέση του πίνακα οργάνων, η οποία είναι παραμετροποιήσιμη αναφορικά με τις ενδείξεις σε αυτή.

Το επίπεδο θορύβου κατά την κίνηση είναι χαμηλό, ενώ και η χροιά του κινητήρα σε κάνει να καταλάβεις ότι πρόκειται για diesel χωρίς να είναι ενοχλητική, ωστόσο. Συμπερασματικά, το Kuga 1.5 EcoBlue των 120 PS είναι ένα άνετο σε χώρους και αίσθηση στον δρόμο όχημα, με την ποιότητα και την οδική συμπεριφορά που δίνει η Ford στα μοντέλα της.

Δεν αρέσκεται όταν ο οδηγός το «παρακάνει», καθώς το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας θα τον επαναφέρει στα δεδομένα του οχήματος, αλλά θα τον ανταμείψει με τη λειτουργικότητα και την οικονομία καυσίμου. Η μέση τιμή κατανάλωσης που μετρήσαμε ήταν μόλις 6,6 l/100 km, η οποία είναι πολύ καλή για το μέγεθος του οχήματος. Αξίζει τα χρήματά του; Η απάντησή μας είναι θετική.

Διαβάστε, επίσης: Δοκιμάζουμε το Ford Kuga Plug-in Hybrid με 225 PS και κατανάλωση 4,2 l/100 km.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ Ford KUGA 1.5 EcoBlue 120 PS 2WD 2021   TIMH €31.491   ΤΕΛΗ €98,7

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 88 (120)/4.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 300/1.750-2.250

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 12 sec, τελική 177 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,4 L/100km, 141 g/km

Ford KUGA 1.5 EcoBlue 120 PS 2WD 2021

ΥΠΕΡ EΥΡΥΧΩΡΙΑ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ.

ΚΑΤΑ ΣΦΙΧΤΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ («ST-LINE»), ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΙΚΡΑ ΕΔΡΑΝΑ ΚΑΘΙΣΜΑΤΩΝ, ΜΟΝΟΧΡΩΜΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ.