Δοκιμάζουμε το νέο και αναβαθμισμένο SEAT Leon Hatchback 1.5 eTSI 150 PS DSG mHEV


Το καινούργιο Leon Hatchback παρουσιάζεται σε μια εποχή όπου η SEAT διανύει μία από τις καλύτερες περιόδους, εμπορικά, στην εβδομηντάχρονη (ως τώρα) ιστορία της. Τι επιπλέον έχει να προσφέρει σε σχέση με το παρελθόν του το αυτοκίνητο που εδώ δοκιμάζουμε, τόσο σε αυτήν όσο και στους υποψήφιους αγοραστές;

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 13/12/2020

To Leon, από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε στην αγορά, ήταν ένα μοντέλο που είχε άμεση σύνδεση και δομική ταύτιση με το Volkswagen Golf. Βεβαίως, η συγκυρία εμπλοκής της SEAT στους αγώνες αυτοκινήτου εκείνη την εποχή, στα τέλη του 1990, και η προσπάθεια να έχει το μοντέλο καλύτερες επιδόσεις και πιο δυναμική οδική συμπεριφορά ήταν μια αναμενόμενη επιλογή. Όπως ήταν και πιο εύκολη η διαφοροποίηση, συγκριτικά με ό,τι ισχύει στις ημέρες μας.

  

Το Leon πάντα κατασκευαζόταν με αυτή την πρόθεση, πάντα αποτελούσε το «alter ego» τού γερμανικού μοντέλου σε μια πιο ενδιαφέρουσα σχεδίαση και πάντα αποτελούσε, συγκριτικά, πιο συμφέρουσα οικονομικά επιλογή. Ωστόσο, υπάρχει κάτι παράταιρο στην προσπάθεια της SEAΤ να ανταγωνιστεί το κορυφαίο όχημα της κατηγορίας, δηλαδή το VW Golf. Όσο θέλει να το διαφοροποιήσει, τόσο το αποτέλεσμα πλησιάζει προς το γερμανικό μοντέλο, επί της ουσίας.

Διαρκής εξέλιξη

Αυτό είναι το επιστέγασμα της πορείας του Leon στον χρόνο. H καινούργια, τέταρτη κατά σειρά, γενιά του το αποδεικνύει σαφώς. Από τον αισθητικό, μέχρι τον κατασκευαστικό τομέα, το ισπανικό μικρομεσαίο όχημα έχει τη σφραγίδα της μεταβολής του μέσω μιας εμφανούς εξελικτικής διαδικασίας. Ως μέλος του Ομίλου VAG, η SEAT έχει πρόσβαση σε μια πληθώρα τεχνολογικών λύσεων. Μάλιστα, από το 2014 και έπειτα, άρχισε να είναι πρωτοπόρος στην υιοθέτηση νέων εφαρμογών, αλλά και νέων κατηγοριών οχημάτων εντός αυτού (λόγου χάριν, το Arona).

Το καινούργιο Leon Hatchback, συνεπώς, είναι αποτέλεσμα αυτής της επιχειρησιακής πολιτικής. Η SEAT δηλώνει ότι επένδυσε περισσότερο από ένα δισεκατομμύριο ευρώ για την εξέλιξή και την κατασκευή του, με στόχο να το κάνει ασφαλέστερο, πρακτικότερο, με πολλά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού και τη δυνατότητα διασυνδεσιμότητας. Καθώς το Leon αποτελεί τον εμπορικό «πυρήνα» της εταιρείας, στον οποίο στηρίζονται και τοποθετούνται «δορυφορικά» τα υπόλοιπα μοντέλα της, συγκεντρώνει την προσοχή των ανθρώπων της.

Το νέο Leon hatchback βασίζεται στην πλατφόρμα «MQB Evo», η οποία παρέχει τη δυνατότητα να υπάρξουν και εκδοχές με υβριδική διάταξη κινητήρα ή/και ήπιο υβριδικό σύστημα, όπως στην περίπτωσή μας. Σε σχέση με πριν, το μήκος του είναι κατά 8,6 cm μεγαλύτερο, ενώ το πλάτος του κατά 1,6 cm μικρότερο και το ύψος του αμαξώματος οριακά χαμηλότερο, κατά 0,3 cm. Το σημαντικό όφελος για τους επιβάτες του είναι το γεγονός πως το μεταξόνιό του έχει αυξηθεί κατά 5,0 cm και αυτό είναι εμφανές από την πρώτη στιγμή που θα βρεθείς στο εσωτερικό του. 

Εντός

Η ευρυχωρία του είναι ένα από πλεονεκτήματά του. Τα καθίσματα είναι τοποθετημένα σχετικά χαμηλά, εμπρός και πίσω, και η θέση οδήγησης καλή. Το ταμπλώ του χαρακτηρίζεται από έντονες και γωνιώδεις γραμμές που προσδίδουν χαρακτήρα και αποτελούν αισθητική συνέχεια αυτών του αμαξώματος. Η ποιότητα των υλικών κρίνεται καλή, ωστόσο το σκληρό πλαστικό στο κάτω μέρος της κονσόλας και των θυρών δεν ακολουθεί το γενικότερο σύνολο.

Πάντως, η συναρμογή είναι πολύ καλή για τα δεδομένα της κατηγορίας και το αποτέλεσμα δείχνει προσεγμένο ποιοτικά. Στο κέντρο του ταμπλώ υπάρχει η έγχρωμη οθόνη αφής 8,25 ή 10 ιντσών (αναλόγως της εξοπλιστικής έκδοσης), ενώ προαιρετικά διατίθεται και το σύστημα «SEAT Digital Cockpit», που δεν είναι άλλο από την έγχρωμη οθόνη 10,25 ιντσών στη θέση του κλασικού πίνακα οργάνων. Οι ενδείξεις σε αυτήν είναι παραμετροποιήσιμες, αναλόγως της επιθυμίας του οδηγού.

Mild Hybrid

Ο 1.5 eTSI κινητήρας διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης των δύο μεσαίων κυλίνδρων του («Active Cylinder Management», όπως ονομάζεται στη SEAT) και υποστηρίζεται από ήπιο υβριδικό σύστημα 48 V. Το σύστημα έχει τη δυνατότητα να απενεργοποιεί τον θερμικό κινητήρα υπό συγκεκριμένες συνθήκες, κάτι που γίνεται αισθητό από τον οδηγό όταν συμβαίνει. Σε αυτή την έκδοση, το νέο Leon διαθέτει και σύστημα «Drive Mode», το οποίο έχει τέσσερις επιλογές («Eco», «Normal», «Comfort» και «Sport»).

Η προσφορά του

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
SEAT Leon Hatchback 1.5 eTSI 150 PS DSG mHEV

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ82

Το αυτοκίνητο είναι περισσότερο σύγχρονο από ποτέ. Όχι μόνο συγκριτικά με ό,τι ίσχυε κάθε φορά που άλλαζε στο παρελθόν, αλλά και σε σχέση με την πληθώρα των συστημάτων ασφάλειας, υποβοήθησης του οδηγού και άνεσης των επιβατών. Στον δρόμο έχει καλή οδική συμπεριφορά και, για πρώτη φορά στην ως τώρα ιστορία του, ξεφεύγει από την εν μέρει αγωνιώδη προσπάθεια να πείσει για τον σπορτίβ χαρακτήρα του. Η ανάρτησή του είναι σχετικά σφιχτή αλλά, πλέον, απορροφά καλύτερα τις κακοτεχνίες στην πλειονότητα των περιπτώσεων, με εξαίρεση κάποιες περιπτώσεις όπου ο ημιάκαμπτος άξονας (πίσω) δεν τα καταφέρνει εξίσου καλά, όταν το όχημα περνά πάνω από εγκάρσια ανωμαλία του οδοστρώματος. Επίσης, τα χαμηλού προφίλ ελαστικά που διέθετε το αυτοκίνητο έχουν κι αυτά μερίδιο σε μια τέτοια κατάσταση.

Το σύστημα διεύθυνσης δίνει καλή πληροφόρηση στον οδηγό, ενώ οι σχέσεις του επτατάχυτου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη αλλάζουν ομαλά και σχετικά σύντομα, εκτός της περίπτωσης όπου ο οδηγός έχει επιλέξει το πρόγραμμα «Eco» (προφανώς, σε αυτό δίνεται έμφαση στην οικονομία καυσίμου). Η μέση τιμή κατανάλωσης που μετρήσαμε με αυτό ενεργοποιημένο ήταν 7,2 l/100 km, ενώ στην επιλογή «Sport» ήταν 8,1 l/100 km.

Με το καινούργιο Leon Hatchback εγκαινιάζεται μια νέα περίοδος στην ιστορία της SEAT. Φαίνεται από τη σχεδίασή του, από την αισθητική αλλαγή του λογότυπου της ονομασίας του (καλλιγραφική, αντί της ως τώρα γραμμικής), από την αναβαθμισμένη ποιότητα κατασκευής του. Η εταιρεία αναπτύσσεται και η ίδρυση της Cupra, ως ανεξάρτητο τμήμα για τη δημιουργία των σπορ εκδόσεων και μοντέλων της ισπανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, απελευθέρωσε τους ανθρώπους της από την υποχρέωση να συνυπολογίζουν και την αντίστοιχη παράμετρο στα μοντέλα τους. Το Leon Hatchback θα έχει καίρια συμβολή σε αυτή την πορεία και ίσως το μέλλον τού επιφυλάσσει έναν ουσιαστικότερο ρόλο στην αγορά και στη μικρομεσαία κατηγορία, εάν η Volkswagen καταργήσει το Golf, όπως έχει ανακοινωθεί.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ SEAT Leon Hatchback 1.5 eTSI 150 PS DSG mHEV 2020   TIMH €23.790   ΤΕΛΗ €159,6

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.498, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 110 (150)/5.000-6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 250/1.500-3.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,4 sec, τελική 221 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,9 L/100km, 133 g/km

SEAT Leon Hatchback 1.5 eTSI 150 PS DSG mHEV 2020

ΥΠΕΡ ΣΤΥΛ, ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ.

ΚΑΤΑ ΑΠΟΡΡΟΦΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ ΜΕ ΧΑΜΗΛΟΥ ΠΡΟΦΙΛ ΛΑΣΤΙΧΑ, ΣΚΛΗΡΟ ΠΛΑΣΤΙΚΟ ΣΕ ΚΑΠΟΙΑ ΣΗΜΕΙΑ, ΜΙΚΡΕΣ ΘΗΚΕΣ ΣΤΙΣ ΠΟΡΤΕΣ.