Οδηγούμε το νέο Volkswagen Golf R των 320 ίππων


To καινούργιο Volkswagen Golf R είναι ισχυρότερο, ποιοτικότερο και έχει περισσότερα προγράμματα παραμετροποίησης στην απόδοση της δύναμης του κινητήρα συγκριτικά με πριν. Ακόμη, θα διατίθεται και με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: JENS MEINERS (CAR AND DRIVER HΠΑ), ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ.: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 13/1/2021

Ταχύτερο και ωριμότερο, το Golf R στέκεται ψηλότερα από το Golf GTI στην ιεραρχία του μοντέλου της Volkswagen. To πρώτο Golf R, το R32, παρουσιάστηκε το 2002 –στην τέταρτη γενιά του οχήματος– και διέθετε έναν V6 ατμοσφαιρικό κινητήρα χωρητικότητας 3,2 λίτρων μέγιστης απόδοσης 241 PS (σημ.: ο οποίος είχε την ονομασία VR6 και την αντίστοιχη αρχιτεκτονική, με μικρή περιεχόμενη γωνία).

Αρχικά, η συγκεκριμένη έκδοση ονομαζόταν απλώς R32 για να μετονομαστεί σε Golf R στην έκτη γενιά του γερμανικού μοντέλου (σημ.: αυτή παρουσιάστηκε το 2008 και το τότε Golf R το 2009). Σε αυτό, η εταιρεία κατήργησε τον V6 3.2 κινητήρα για χάρη τού τετρακύλινδρου σε σειρά 2.0 TSI.

Πρόσφατα, η νέα γενιά του Golf, η όγδοη κατά σειρά, απέκτησε επίσης την έκδοση R. Στην αμερικανική αγορά θα εισαχθεί μόνο αυτή και η GTI. Εμείς οδηγήσαμε το καινούργιο Golf R στη Γερμανία, όπου οι πωλήσεις του θα αρχίσουν σύντομα. Στις ΗΠΑ, θα πρέπει να περιμένουμε ως το τρίτο τρίμηνο της χρονιάς για να συμβεί αυτό.    

Κινητήρας, θόρυβος

Ο οικείος σε εμάς δίλιτρος, υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας αποδίδει μέγιστη ισχύ 320 PS, από τους 300 PS πριν, και μέγιστη ροπή 420 Νm. Στην εκδοχή του με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη («DSG») αναμένουμε να σημειώνει χρόνο περίπου 4,5 sec, στη διαδικασία επιτάχυνσης 0-60 mph (σημ.: 0-97 km/h). Βεβαίως, οι αληθινοί εραστές της Αυτοκίνησης θα επιλέξουν αυτή με το χειροκίνητο κιβώτιο, η οποία θα διατίθεται μόνο στην αγορά της Βόρειας Αμερικής. Όταν είχαμε μετρήσει την προηγούμενη γενιά του Golf R, σημειώσαμε χρόνο 4,5 sec για το 0-60 mph (σημ.: 0-97 km/h) στην έκδοση με το κιβώτιο DSG και 4,8 sec γι’ αυτή με το χειροκίνητο.

Ο 2.0 TSI του καινούργιου Golf R δεν είναι εκρηκτικός στην απόδοση της ισχύος του, όμως αυτή εφαρμόζεται στους τροχούς με έντονο και αδυσώπητο τρόπο, ενώ η υστέρηση του turbo είναι σχεδόν ανεπαίσθητη.

Όταν ο οδηγός έχει επιλέξει το πρόγραμμα «Normal», το διπλού συμπλέκτη κιβώτιο ταχυτήτων βιάζεται να επιλέξει την επόμενη μεγαλύτερη σχέση για την εξοικονόμηση καυσίμου. Όταν επιλέξει το «Race», το κιβώτιο γίνεται πιο επιθετικό στη λειτουργία του. Κατεβάζει περισσότερες από μία ταχύτητες κατά το έντονο φρενάρισμα, ενώ διατηρεί την επιλεγμένη σχέση στον «κόφτη».

Όπως συμβαίνει και στο Golf GTI, ο ήχος του κινητήρα που φτάνει ως το εσωτερικό ενισχύεται από το διάφραγμα που υπάρχει στην εισαγωγή του κινητήρα.

Η χροιά του είναι ευχάριστη και η έντασή του ρυθμίσιμη, εάν κάποιος θέλει να είναι σε χαμηλό επίπεδο. Όταν ο οδηγός σηκώσει απότομα το πόδι του από το πεντάλ του γκαζιού, ένας ευχάριστος καταιγισμός από «σκασίματα» της εξάτμισης γεμίζει τον χώρο. 

Η οδική συμπεριφορά

Το σασί του καινούργιου Golf R και το σύστημα τετρακίνησης είναι εξαιρετικά ικανά στο να μεταφέρουν τη δύναμη του κινητήρα στον δρόμο. Η αίσθηση του τιμονιού κατά την περιστροφή του για την είσοδο στη στροφή είναι ακριβής και κοφτερή και η οδική συμπεριφορά (σημ.: του αυτοκινήτου) ουδέτερη μέχρι το όριο, το οποίο είναι πολύ υψηλό.

Το γερμανικών προδιαγραφών όχημα που οδηγήσαμε διέθετε το προαιρετικό πακέτο «Performance», το οποίο έχει δύο επιπλέον προγράμματα λειτουργίας τα οποία απολαύσαμε εκτεταμένως.

Το ένα ονομάζεται «Special» και έχει ρυθμίσεις που είναι κατάλληλες για να αντιμετωπίζονται με επιτυχία οι ιδιαίτερες προκλήσεις που χαρακτηρίζουν την πίστα Nürburgring Nordschleife. Ωστόσο, είναι κατάλληλο και για την κίνηση σε δρόμο με απανωτές στροφές.

Όταν ο οδηγός το επιλέξει, η απόκριση στο δεξί πεντάλ γίνεται αμεσότερη, το κιβώτιο ταχυτήτων αλλάζει ταχύτερα τις σχέσεις, ενώ μειώνεται η αίσθηση σκληρότητας των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων και ρυθμιζόμενων αμορτισέρ.

Το άλλο έχει την ονομασία «Drift mode» και ρυθμίζει κατάλληλα τη μετάδοση της ροπής στο σύστημα τετρακίνησης και περιορίζει σχετικά την παρέμβαση του συστήματος ελέγχου της ευστάθειας του οχήματος, ώστε να επιτρέπεται η διαρκής υπερστροφή ισχύος. Τέλος, το σύστημα ESP μπορεί να απενεργοποιηθεί πλήρως.

Στο εσωτερικό του

Το Volkswagen Golf VIII R διατίθεται μόνο με πεντάθυρο αμάξωμα και η σχεδίασή του είναι μια αισθητική εξέλιξη αυτής του προηγούμενου. Είναι ένα πολύ πρακτικό σχήμα. Το εσωτερικό του είναι ευρύχωρο, τόσο για τους εμπρός όσο και για τους πίσω επιβάτες, ενώ το πορτ μπαγκάζ είναι αντίστοιχο αυτού ενός (σημ.: compact) SUV.

To εσωτερικό του αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό βήμα αναβάθμισης σε σχέση με αυτό της προηγούμενης γενιάς. Οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές της Volkswagen κατάφεραν να κρύψουν με επιτυχία την προσπάθεια μείωσης του κόστους που έκαναν για τη δημιουργία του. Έτσι, οι ορατές επιφάνειες δείχνουν καλύτερες από αυτές της πλειονότητας των ανταγωνιστών του Golf.

Ο οδηγός περιβάλλεται από πληθώρα ψηφιακών ενδείξεων, που είναι πειστικές, ενώ οι διακόπτες είναι ελάχιστοι. Ελπίζουμε οι άνθρωποι της Volkswagen να τοποθετήσουν στις σωστές θέσεις τα πεντάλ στην έκδοση του Golf R με το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Στην αντίστοιχη έκδοση του καινούργιου Golf GTI, που επίσης οδηγήσαμε πρόσφατα, αυτά ήταν σχετικά μακριά μεταξύ τους, καθιστώντας αδύνατο το κατέβασμα σχέσεων με την πρακτική «μύτη-τακούνι».

Το νέο Golf R παραμένει ένα ποιοτικό μικρό όχημα (σημ.: για τα δεδομένα των Αμερικανών), με την πρακτικότητα ενός πεντάθυρου hatchback και την ψυχή ενός sports car. Όπως και η προηγούμενη γενιά του, έτσι και αυτή είναι άμεσος ανταγωνιστής των Subaru WRX STI και Honda Civic Type R. Όμως, το γερμανικό μοντέλο προσφέρει καλύτερη ποιότητα κύλισης στην καθημερινή οδήγηση και μια πιο ώριμη εμφάνιση.

Συγκριτικά με τα δύο ιαπωνικά μοντέλα, αυτό που το Volkswagen Golf R χάνει σε αίσθηση εντός πίστας, το αντισταθμίζει με την καλύτερη ποιότητα που δίνει στους επιβάτες στις υπόλοιπες μετακινήσεις τους.