Alpine A290_β: Το ηλεκτρικό πρωτότυπο πόλης με την κεντρική θέση οδήγησης (video-photos)


Το θρυλικό Renault 5 Alpine «επιστρέφει» το 2024 ως ένα υπερσύγχρονο ηλεκτρικό hot hatch - Ελληνικό γράμμα στο όνομα του concept car.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ALPINE
  • 10/5/2023

Το 1976, η Renault παρουσίασε στο κοινό της ένα ιδιαίτερα επιτυχημένο hot hatch, πριν ακόμα κυκλοφορήσει στην αγορά το Volkswagen Golf GTI. Επρόκειτο για το Renault 5 Alpine, ο «διάδοχος» του οποίου, κατά μία έννοια, επιστρέφει δριμύτερος και εξηλεκτρισμένος στην γκάμα της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ο λόγος για την Alpine A290_β, η οποία θα εμπνεύσει το μοντέλο παραγωγής που θα έρθει σε λίγους μόλις μήνες, συγκεκριμένα το 2024. Μάλιστα, είναι ήδη γνωστό ότι η τελική έκδοση θα κατασκευαστεί από την Renault στο εργοστάσιο στο Douai, και θα κάνει χρήση της πλατφόρμας για EV, CMF-B.

Φυσικά, σε αυτό το σημείο, πρόκειται για ένα concept car, κι έτσι η Alpine επιστράτευσε όλη τη φαντασία της σχεδιαστικής της ομάδας. Βασίζεται στο Renault 5 concept που αποκαλύφθηκε στις αρχές του 2021, όμως δείχνει μία ακόμα πιο «άγρια» και τονισμένη πλευρά του μοντέλου.

Με την A290_β, η Alpine μπαίνει για πρώτη φορά στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης. Η απόφαση για το συγκεκριμένο όνομα, βασίζεται στην παγκόσμια στρατηγική ονομασίας της. Τα ονόματα ξεκινούν με το γράμμα Α και ακολουθούν τρεις αριθμοί. Ο αριθμός 2 αντιπροσωπεύει το B-segment στο οποίο θα ανήκει, ενώ το 90 «παραπέμπει» στη μελλοντική σειρά Lifestyle της μάρκας. Τέλος, το ελληνικό γράμμα β υποδηλώνει μια «ενδιάμεση φάση» (beta) μέχρι την επίσημη κυκλοφορία του οχήματος παραγωγής το 2024. Μάλιστα, η A290_β αποτελεί το πρώτο από τα τρία μοντέλα της μελλοντικής ηλεκτρικής σειράς «Dream Garage».

Όντας ένα σπορ αυτοκίνητο, φέρει αρκετές επιρροές από τα αγωνιστικά δημιουργήματα της Alpine, όπως για παράδειγμα την A470, από την οποία έχει λάβει τα μπροστινά τετραπλά φωτιστικά σώματα και τα κάθετα φώτα στο πίσω μέρος. Το αμάξωμα έχει βαφεί λευκό, δημιουργώντας αντίθεση με την οροφή, για την οποία έχει προτιμηθεί το μαύρο χρώμα στη μισή της επιφάνεια. Το κάτω μέρος έχει επίσης υιοθετήσει σκούρους τόνους, φινιρισμένο με ανθρακόνημα και μπλε λεπτομέρειες.

Παρόλο που το μήκος του οχήματος δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλο, αφού δεν ξεπερνά τα 4,05 m, η Alpine A290_β έχει εξοπλιστεί με μεγάλες ζάντες 20 ιντσών, οι οποίες φέρουν ασυνήθιστο σχεδιασμό. Αυτές συνοδεύονται από ελαστικά της Michelin, η οποία θα είναι κι ο επίσημος προμηθευτής ελαστικών του μοντέλου όταν αυτό πάρει το δρόμο της παραγωγής το 2024. Όπως είναι αναμενόμενο, η έκδοση που θα φτάσει στην παραγωγή δε θα είναι τόσο «υπερβολική» όσο η συγκεκριμένη, όμως δε θα υστερεί σε τίποτα σε σχέση με τους αντιπάλους του, όπως για παράδειγμα το Abarth 500e.

Το εσωτερικό του θυμίζει αρκετά τη θρυλική McLaren F1, αφού φέρει τρεις θέσεις, με αυτήν του οδηγού να βρίσκεται στο κέντρο, ελάχιστα πιο μπροστά από τους άλλους δύο επιβάτες. Τα καθίσματα έχουν κι αυτά αγωνιστικό χαρακτήρα, καθώς είναι κατασκευασμένα από ανθρακόνημα, ενώ το ταμπλό είναι επίσης φανερά επηρεασμένο από το μπροστινό μέρος ενός μονοθεσίου της Formula 1. Η Alpine έχει επιλέξει αρκετά μινιμαλιστικό σχεδιασμό για την καμπίνα, με το τιμόνι να εμπνέεται από εκείνο της LMP2 A470 και του μονοθεσίου A523 της Alpine στη Formula 1.

Θυμίζουμε ότι πρόκειται για ένα concept car, οπότε η Alpine δεν προσφέρει καμία λεπτομέρεια αναφορικά με τη μονάδα ισχύος που φέρει η A290_β, ωστόσο υπάρχουν παλιότερες αναφορές που κάνουν λόγο για ηλεκτροκινητήρα ισχύος 215 PS, που από το 2027 θα «αναβαθμιστεί» σε 268 PS. Όσο για τη μπαταρία, αναμένεται να έχει ενεργειακή χωρητικότητα 52 kWh, όπως ακριβώς ισχύει για το νέο ηλεκτρικό Renault 5.

Επίσης, γνωρίζουμε ότι θα επωφελείται από το σύστημα ελέγχου και κατανομής της ροπής αλλά και από την ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων με τα οποία έχει εξοπλιστεί.