Ακόμα πιο κοντά στην αποκάλυψη του πεντάθυρου Suzuki Jimny


Το πεντάθυρο Jimny θα είναι πιο ευρύχωρο και πιο πρακτικό από την υπάρχουσα έκδοση, ωστόσο η δημιουργία του έπρεπε να γίνει προσεκτικά ώστε να μην αλλοιωθεί ο διαχρονικος χαρακτήρας του.

  • 31/10/2022

Σχεδόν μια πενταετία μετά την παρουσίαση της 4η γενιάς του Suzuki Jimny, το δημοσιφιλές SUV ετοιμάζεται να αποκτήσει πεντάθυρη έκδοση για την οποία έχουν χυθεί τόνοι μελάνης. Η πορεία του Jimny, παρά τις δυσκολίες που συνάντησε στην Ευρώπη, είναι μέχρι σήμερα επιτυχημένη και το ίδιο αναμένεται να συμβεί με την έξτρα ώθηση που θα πάρει από την έκδοση Long.

Αυτή είναι μία από τις ονομασίες που έχουν ακουστεί και περιγράφει την αύξηση του μήκος του μεταξονίου ώστε να φιλοξενηθούν οι δύο επιπλέον θύρες. Η ανάπτυξη του project έγινε τα προηγούμενα χρόνια κάτω από άκρα μυστικότητα με τις πληροφορίες να βγαίνουν... με το σταγονόμετρο.

Όπως είναι λογικό, ένα πεντάθυρο Jimny θα είναι πιο ευρύχωρο και πιο πρακτικό από την υπάρχουσα, διαχρονική, τρίθυρη έκδοσή του. Ωστόσο, η δημιουργία του έπρεπε να γίνει με προσεκτικό τρόπο ώστε να μην αλλοιωθεί ο χαρακτήρας του οχήματος και να μην απογοητευτούν, τελικά, οι υποψήφιοι αγοραστές από το αποτέλεσμα.

Πριν λίγο καιρό είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μία πρώτη γεύση από τις κατασκοπευτικές φωτογραφίες που εξασφάλισε ο συνεργάτης μας, ωστόσο το βαρύ καμουφλάζ δεν επέτρεψε να αποκαλυφθούν πολλές λεπτομέρειες.

Η επίσημη πρώτη αναμένεται να γίνει στην Ινδία και συγκεκριμένα στο Motor Show του Νέου Δελχί τον Ιανουάριο του 2023. Στη ίδια χώρα θα γίνει και η παραγωγή του, στις εγκαταστάσεις της Maruti-Suzuki στην πόλη Gurgaon. Από εκεί θα εξαχθεί σε αρκετές χώρες, όχι όμως σε όλες αφού η ιαπωνική έκδοση θα κατασκευάζεται στη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου και το ντεμπούτο της αναμένεται να γίνει το Φθινόπωρο του 2023.

Το ότι η παραγωγή του πεντάθυρου Jimny θα είναι μοιρασμένη σε δύο διαφορετικές μονάδες σημαίνει ότι δεν θα υπάρξει «μποτιλιάρισμα» και η υψηλή ζήτηση θα μπορέσει να ικανοποιηθεί χωρίς προβλήματα.

Το πιο σημαντικό στοιχείο που θα ενσωματώσει η νέα πρόταση, εκτός από το πεντάθυρο αμάξωμα, θα βρίσκεται κάτω από το καπό και θα είναι το κινητήριο σύνολο. Σύμφωνα με ξένα δημοσιεύματα το πεντάθυρο Jimny θα είναι το πρώτο εξηλεκτρισμένο μοντέλο στην ιστορία της σειράς.

Εδώ ωστόσο υπάρχουν κάποια κενά. Κάποιοι θεωρούν ότι θα δούμε μια ήπια υβριδική πρόταση (MHEV) που θα αποτελείται από έναν κινητήρα βενζίνης του 1,4 lt και ένα σύστημα των 48 Volt. Πρόκειται για το ίδιο σετάρισμα που βρίσκουμε και στο Suzuki S-Cross. Την ίδια στιγμή, όμως, κυκλοφορούν σενάρια που θέλουν το Jimny να εμφανίζεται ως full hybrid (HEV) "δανειζόμενο" τον κινητήρα του 1,5 lt., την τετρακίνηση Allgrip και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων AGS από το Vitara Strong Hybrid.

Από τη στιγμή που η Suzuki θέλει οι προτάσεις της να έχουν μεγάλο κύκλο ζωής και με την εποχή του ηλεκτρισμού να πλησιάζει όλο και πιο δυναμικά, η δεύτερη επιλογή δείχνει να είναι και η πιο λογική. Ωστόσο η τελική απάντηση θα έρθει μόνο μέσα από την επίσημη παρουσίαση.

Πάμε όμως και στο πιο καυτό ερώτημα το οποίο αφορά την έλευσή του στα μέρη μας, στην Ευρώπη. Όπως αναφέρουν τα ξένα δημοσιεύματα η γηραιά ήπειρος θα είναι η τελευταία που θα υποδεχτεί το πεντάθυρο Suzuki Jimny και όπως αναφέρουν αυτό δεν πρόκειται να συμβεί πριν από το 2024.