Ανατροπή: Η Mercedes συνεχίζει την παραγωγή της A-Class ως το 2026


Η θερμική 4η γενιά του δημοφιλούς μοντέλου της γερμανικής φίρμας παίρνει «παράταση ζωής». Οι λόγοι που οδήγησαν σε αυτή την απόφαση.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 12/3/2024

Η Mercedes ανανέωσε την 4η γενιά της A-Class, τόσο σε αμάξωμα hatchback όσο και σε sedan, τον Οκτώβριο του 2022, ωστόσο έκτοτε υπήρχαν αρκετά δημοσιεύματα που ήθελαν το εισαγωγικό μοντέλο της φίρμας να «μετρά αντίστροφα» για την απόσυρσή του, στο πλαίσιο του εξηλεκτρισμού της γκάμας.

Όμως, όλα δείχνουν ότι αυτή η διαδικασία δεν πρόκειται να συμβεί τόσο σύντομα όσο αναμενόταν. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Autocar, η Mercedes πήρε την απόφαση να διατηρήσει στην παραγωγή την A-Class τουλάχιστον μέχρι το 2026, αν και, όπως ισχυρίζονται οι Βρετανοί, αρχικά η απόφαση ήταν να μπουν οι τίτλοι τέλους ακόμα και εντός του έτους.

Η αλλαγή πλεύσης προκύπτει από την απόφαση της φίρμας να εγκαταλείψει την πολιτική αποκλειστικής στροφής στα EV προς όφελος μιας πιο «ευέλικτης στρατηγικής», σύμφωνα με τη φράση που αποδίδεται στον CEO της Mercedes, Ola Kallenius. Βάσει αυτής, η παραγωγή θερμικών μοντέλων θα συνεχιστεί ακόμα και στις αρχές της επόμενης δεκαετίας.

Η Mercedes στόχευε να καταστεί αμιγώς ηλεκτρική έως το 2030, τουλάχιστον στην Ευρώπη, ωστόσο οι τελευταίες μελέτες που πραγματοποίησε έδειξαν ότι τα PHEV και τα EV θα αποτελούν μόλις το 50% των παγκόσμιων πωλήσεών της έως τότε.

«Δεν νομίζω ότι υπήρχε κάποιος που να πίστευε ότι ο επικείμενος μετασχηματισμός της αυτοκινητοβιομηχανίας, που σε τέτοιο επίπεδο συμβαίνει μία φορά κάθε 100 χρόνια, θα μπορούσε να είναι τόσο απλός σαν μια ευθεία γραμμή. Θα υπάρχουν σίγουρα σκαμπανεβάσματα και ανακατατάξεις», ανέφερε ο Kallenius.

Η μελέτη της γερμανικής φίρμας έδειξε ότι η ζήτηση για EV αναμένεται να επικεντρωθεί κυρίως στις μικρές και μεσαίες κατηγορίες οχημάτων, από τη στιγμή που οι ακριβότερες τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε σχέση με τα αντίστοιχα θερμικά θα παραμείνουν για το επόμενο διάστημα. «Η εξίσωση του κόστους παραγωγής ενός EV σε σχέση με ένα θερμικό αυτοκίνητο απέχει ακόμα πολλά χρόνια. Μπορείτε να το διαπιστώσετε αυτό από τις τιμές τους», τόνισε χαρακτηριστικά.

Με βάση το συγκεκριμένο δημοσίευμα, ήδη η Mercedes έχει προχωρήσει στις κατάλληλες ενέργειες στο εργοστάσιό της στο Rastatt της Γερμανίας, προκειμένου να μπορεί να παράγει αυτοκίνητα που θα βασίζονται τόσο στην MFA πλατφόρμα συμπαγών αυτοκινήτων όσο και στη νέα, ηλεκτρική MMA. Βέβαια, η τελευταία έχει τη δυνατότητα να κατασκευάζει και θερμικά μοντέλα, όχι μόνο EV.

Πηγή: Autocar

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Στην Ελλάδα η νέα Mercedes GLB - Δείτε εκδόσεις και τιμές

Η Mercedes-AMG ετοιμάζει αναβάθμιση-έκπληξη για την Α35 sedan (photos)

Test Drive: Mercedes-Benz A200 MHEV - Δοκιμάζουμε το premium αναβαθμισμένο και υβριδικό hatchback