CEO Skoda: «H Fabia μπορεί να γίνει 'θύμα' του Euro 7»


O Klaus Zellmer παρουσίασε τους λόγους για τους οποίους δύσκολα θα «επιβιώσει» το δημοφιλές supermini, σε περίπτωση που εφαρμοστεί ως έχει το νέο πρότυπο εκπομπών ρύπων.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 27/4/2023

Η «αναγκαστική», τουλάχιστον στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, πορεία της αυτοκινητοβιομηχανίας προς την ηλεκτροκίνηση, με καταληκτική ημερομηνία το 2035, φέρνει σημαντικές ανακατατάξεις στην αγορά αυτοκινήτου.

Πλέον, τα αυτοκίνητα πόλης και τα supermini, οι κατηγορίες A και B στα segments των επιβατικών, οδεύουν ολοταχώς προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα γνωστά, παραδοσιακά και άκρως επιτυχημένα θερμικά μοντέλα να φτάνουν στο τέλος της παραγωγής τους.

Η Ford έχει ήδη κάνει γνωστό το τέλος εποχής του Fiesta, που θα ολοκληρώσει την παραγωγή του το ερχόμενο καλοκαίρι, ενώ και η Volkswagen γνωστοποίησε, μέσω πρόσφατων δηλώσεων του CEO του brand, Thomas Schafer, ότι κάτι ανάλογο αναμένεται να συμβεί και με το Polo. Πλέον, εξαιρετικά επισφαλής είναι και η θέση της Skoda Fabia.

Ακόμα και αν κάποια brand θα ήθελαν να εξαντλήσουν τη 12ετία που μεσολαβεί μέχρι το 2035, έρχεται το νέο πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 7 να λειτουργήσει ως καταλύτης που επιταχύνει αυτή την εξέλιξη. Η εφαρμογή του είναι προγραμματισμένη για την 1η Ιουλίου του 2025 και τα αυστηρότερα όρια εκπομπών που θεσπίζει, κυρίως για τα diesel αλλά και τα βενζινοκίνητα (με υιοθέτηση των πιο «σκληρών» ορίων του υπάρχοντος προτύπου ως σημείο εκκίνησης) καθιστά ασύμφορη για τις εταιρείες τη διατήρηση μικρών θερμικών μοντέλων.

To Euro 7 αναγκάζει από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να εξελίξουν τους θερμικούς κινητήρες, για να μειωθούν οι εκπομπές ή να περάσουν σε υβριδική τεχνολογία. Αυτό αναμένεται να ανεβάσει τις τιμές των «μικρών» θερμικών αυτοκινήτων σε επίπεδα που θα οδηγήσουν το κοινό να τους γυρίσει την πλάτη. Επιπλέον, το περιθώριο κέρδους για τα brand θα μικρύνει.

«Αν το πρότυπο Euro 7 εφαρμοστεί ως έχει, δε θα είναι δυνατό να διατηρηθεί η τιμή της Fabia σε προσιτά επίπεδα», τόνισε ο CEO της Skoda, Klaus Zellmerμιλώντας στο βρετανικό Autocar. Ξεκαθάρισε ότι σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να αναμένεται μια τιμή περίπου 22.500 ευρώ (ανάλογα με την αγορά και την έκδοση) και αναρωτήθηκε: «Θα είναι αυτή μια ικανοποιητική πρόταση για τους καταναλωτές; Δεν το νομίζω».

Μπορεί η Ευρωπαϊκή Ένωση να εκτίμησε ότι η μέση επιπλέον επιβάρυνση της τιμής για τα επιβατικά αυτοκίνητα από τις «απαιτήσεις» συμμόρφωσης με το Euro 7 να είναι «μόλις» 304 €, ωστόσο ο Zellmer συμφωνεί με τους περισσότερους συναδέλφους του που πιστεύουν ότι η αύξηση θα είναι πολύ μεγαλύτερη.

«Θέλουν να σεβαστούμε το κλίμα, αλλά οι τεχνολογίες που απαιτούνται για να ‘ικανοποιήσουμε’ τα όρια του Euro 7 είτε ακόμα δεν έχουν αναπτυχθεί είτε είναι πολύ ακριβές. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα, ένα αυτοκίνητο των 15.000 ευρώ να κοστίζει από 18.000 € έως 20.000 €», ξεκαθάρισε ο επικεφαλής της Skoda.

Και πρόσθεσε: «Πλέον, το πρόβλημα θα είναι ότι με τέτοια τιμή, δεν πρόκειται να πουληθεί το αυτοκίνητο. Ως αποτέλεσμα, οι καταναλωτές θα διατηρήσουν τα παλιά, ρυπογόνα οχήματά τους, κάτι που είναι χειρότερο για το περιβάλλον».

Το δυσοίωνο μέλλον της Fabia φάνηκε και στην εκδήλωση που πραγματοποίησε η Skoda την Τρίτη (25/4) για την παρουσίαση του οχημάτων που θα λανσάρει ως το 2026. Το δημοφιλές supermini δεν βρισκόταν στη λίστα των θερμικών μοντέλων που θα ανανεωθούν - είτε ως επόμενη γενιά είτε ως facelift έκδοση - στην επόμενη 3ετία.

Πηγή: Autocar