ΕΕ: Σενάρια απαγόρευσης του service αυτοκινήτων 15ετίας προς όφελος των EV


Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ετοιμάζεται να... δυσκολέψει τη συντήρηση αυτοκινήτων 15ετίας, με τα σενάρια να κάνουν λόγο ακόμα και για απαγόρευση.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 24/1/2024

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει κάνει ξεκάθαρες τις προθέσεις της σχετικά με τις ΜΕΚ, αφού η κατάργησή τους από το 2035 κι έπειτα είναι πλέον οριστική. Καμία αυτοκινητοβιομηχανία δε θα έχει το δικαίωμα να πουλάει αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες, εκτός αν εκείνοι τροφοδοτούνται με eFuels.

Ωστόσο, όπως συμβαίνει συνήθως και με οποιαδήποτε άλλη καινοτόμα τεχνολογία ή εφεύρεση, η τιμή αυτού του τύπου καυσίμου αναμένεται ότι δε θα είναι προσιτή, τουλάχιστον στην αρχή, αφού προβλέπεται ότι το κόστος ανά λίτρο θα απαγορευτικό.

Το ερώτημα που παραμένει αναπάντητο είναι το εξής: Τι θα συμβεί στα παλαιότερα οχήματα με θερμικούς κινητήρες που συνεχίζουν να κυκλοφορούν στους δρόμους;

Ρεπορτάζ της El Pais αναφέρει ότι η Κομισιόν φέρεται να ετοιμάζει ένα νέο κανονισμό που θα έχει ως - ουσιαστικό (και όχι τυπικό) - αποτέλεσμα τη σταδιακή απαγόρευση της επισκευής των οχημάτων που βρίσκονται στο τέλος του κύκλου ζωής τους, ώστε οι οδηγοί να κάνουν τη μετάβαση στα EV νωρίτερα από το προβλεπόμενο.

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της ίδιας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οι νέοι κανονισμοί αφορούν την καλύτερη και με πιο βιώσιμο τρόπο διαχείριση των αυτοκινήτων που φτάνουν στο τέλος του κύκλου ζωής τους. Αυτό θα επηρεάσει κυρίως οχήματα που έχουν ξεπεράσει το 15ο έτος της ηλικίας τους, κάτι που δεν έχει αντιμετωπιστεί θετικά από τους χρήστες των social media οι οποίοι εξέφρασαν την ανησυχία τους ότι θα έρθει «επίσημη» απαγόρευση του service των γηρασμένων αυτοκινήτων.

Η Κομισιόν, με πρόσφατη ανάρτησή της στην πλατφόρμα X, υποστηρίζει ότι ο σκοπός δεν είναι η απαγόρευση της επισκευής κάποιου συγκεκριμένου τύπου κινητήρα ή άλλων μερών που χρησιμοποιούν τα θερμικά οχήματα. Αντιθέτως, ο στόχος είναι να αναδιαμορφωθεί ο τρόπος που η ΕΕ διαχειρίζεται τα παλαιότερα αυτοκίνητα, καταλήγοντας σε μία πιο βιώσιμη και περιβαλλοντολογικά υπεύθυνη στρατηγική, όπου η ανακύκλωση, η χρήση βιώσιμων υλικών και η κυκλική οικονομία βρίσκονται σε πρώτο πλάνο, ακόμα και στα service.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει καταθέσει, από τον περασμένο Ιούλιο, τις προτάσεις της αναφορικά με τις προϋποθέσεις βάσει των οποίων ένα όχημα θα λογίζεται ότι έχει φτάσει στο τέλος του κύκλου ζωής του. Επιπλέον, υποστηρίζει ότι δε θέλει να επηρεάσει τα service, αλλά τη δυνατότητα πώλησης «ακατάλληλων» οχημάτων σε επόμενους ιδιοκτήτες. Ωστόσο, μέχρι το τοπίο να ξεκαθαρίσει πλήρως και να προκύψει ο τελικός κανονισμός, η αβεβαιότητα θα παραμένει, όπως και τα σενάρια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Όσο ρεύμα χρειαστεί η Ελλάδα το 2024, θα το «κάψει» η Κίνα μόνο για τη φόρτιση των EV!

Πόσο κοντά στην πραγματικότητα είναι οι εκπομπές CO2 που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές

Έρχεται το «διαβατήριο μπαταρίας» στα ηλεκτρικά - Τι περιλαμβάνει, πότε εφαρμόζεται