Ένα ιταλικό MX-5 γίνεται... μονοθέσιο (photos)


Ιταλικό, MX-5 και μονοθέσιο δεν είναι λέξεις που συνήθως συνυπάρχουν στην ίδια πρόταση. Και όμως, η start-up Gorgona Cars έκανε αυτό το «πάντρεμα» πραγματικότητα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: GORGONA CARS
  • 19/9/2022

Όλα ξεκίνησαν όταν ο δημοσιογράφος, Omar Abu Eideh, και ο μηχανικός, David Galliano, οραματίστηκαν ένα αναβαθμισμένο και τροποποιημένο Mazda MX-5 Miata πρώτης γενιάς, πριν περίπου 3 χρόνια. Η start-up Gorgona Cars έκανε το «όνειρο» των δύο, πραγματικότητα, μετατρέποντας ένα MX-5 σε μονοθέσιο.

Πρόκειται για ένα Miataπρώτης γενιάς, ονόματι NA, στο οποίο έχουν γίνει αλλαγές και βελτιώσεις σε όλα του τα συστήματα, με αυτό να κρατά τον roadster χαρακτήρα του, και παράλληλα να «χάνει» μία θέση από την καμπίνα του. Πιστό στις παραδόσεις, καθώς διατηρήθηκε ο τερακύλινδρος κινητήρας, όπως και το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ συνεχίζει να έχει την κίνηση στους πίσω τροχούς.

Το NM Concept, όπως ονομάζεται, με τα αρχικά NM να σημαίνουν Naked Monoposto, φέρει τον πιο εκσυγχρονισμένο κινητήρα που έχει χρησιμοποιηθεί για MX-5, τον Skyactiv-G 2.0. Η Gorgona Cars χρησιμοποίησε και το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων του ND, όπως και το διαφορικό του. Το fun-to-drive δημιούργημα της start-up από τη Ρώμη ζυγίζει μόλις 830 kg.

Ο σχεδιασμός του NM Concept έχει εμπνευστεί από κάποια παλαιότερα μοντέλα της δεκαετίας του '90 και του '00, και αποτελεί μία ωδή στα σπορ αυτοκίνητα. Το cockpit αφήνει χώρο μόνο για έναν επιβάτη, δηλαδή τον οδηγό, καθώς η θέση του συνοδηγού είναι καλυμμένη.

Μία εισαγωγή αέρα έχει τοποθετηθεί στο μπροστινό μέρος, χρησιμεύοντας στην ψύξη του κινητήρα και βελτιώνοντας τη ροή του αέρα κάτω από το κάλυμμά του. Όσον αφορά τους τροχούς, η Gorgona Cars έχει επιλέξει ένα σετ τροχών Enkei RPF1 15 ιντσών, που φέρουν ελαστικά Yokohama A052 μεγέθους 205/55.

Η εταιρεία έχει ντύσει την καμπίνα του NM Concept με ύφασμα alcantara, το τιμόνι είναι κατασκευής Momo και το κάθισμα είναι RCC, ενώ το τροποποιημένο Miata φέρει ζώνη τεσσάρων σημείων.

Η ασφάλεια και η στιβαρότητά του έχουν ενισχυθεί σημαντικά, σε σχέση με το αρχικό μοντέλο, καθώς έχει προστεθεί ένας κλωβός ασφαλείας κατάλληλος για motorsport, αλλά και σιδερένια μέρη για τα πλαϊνά του οχήματος, διπλασιάζοντας τη στιβαρότητα του αμαξώματος.

Το κόστος του εβληματικού Mazda δεν είναι και τόσο fun, όσο ο χαρακτήρας του, καθώς ανέρχεται στα 70.000 ευρώ, με την εταιρεία να παράγει μία περιορισμένη σειρά μονάδων. Το κοινό μπόρεσε να θαυμάσει το συγκεκριμένο «πειραγμένο» Miata στο Mazda Italia 2022 Rally, που έλαβε χώρα στην πίστα της Modena στις 18 Σεπτεμβρίου.