Επίσημο: Αυτό είναι το πιο «καθαρό» diesel αυτοκίνητο της αγοράς


Ο Green NCAP ανακοίνωσε τους κορυφαίους του 2024, τη λίστα με τα πιο πράσινα μοντέλα σε 8 κατηγορίες.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ, OPEL
  • 7/2/2025

Εκτός από τον Euro NCAP, που αξιολογεί το πόσο ασφαλή είναι τα καινούρια οχήματα, υπάρχει και ο Green NCAP - που υποστηρίζεται από αυτόν και, μεταξύ άλλων, από ευρωπαϊκές κυβερνήσεις -  και πραγματοποιεί τα δικά του τεστ αξιολογώντας το πόσο «καθαρά» είναι τα καινούρια μοντέλα.

Για το λόγο αυτό χρησιμοποιεί τρεις δείκτες αξιολόγησης, προσμετρώντας τις εκπομπές ρύπων από την εξάτμιση, την ενεργειακή αποτελεσματικότητα και τα αέρια θερμοκηπίου. Στόχος του είναι η βελτίωση της ποιότητας του αέρα που αναπνέουμε, η ελαχιστοποίηση της χρήσης πόρων για τη μεταφορά των επιβατών και η μείωση της υπερθέρμανσης του πλανήτη.

Ο Green NCAP ανακοίνωσε τους κορυφαίους του 2024, τη λίστα με τα πιο καθαρά μοντέλα σε 8 κατηγορίες στις οποίες ομαδοποίησε τα οχήματα: Μεγάλα οικογενειακά, μικρά οικογενειακά, μικρά MPV, μικρά SUV, αμιγώς ηλεκτρικά, diesel, βενζίνης και υβριδικά.

Τα ηλεκτρικά μοντέλα είναι λογικό να κυριαρχούν σε όλες τις κατηγορίες και μεγαλύτερο ενδιαφέρον συγκεντρώνουν τα θερμικά. Τα diesel έχουν βρεθεί στο «στόχαστρο» το τελευταίο διάστημα για την επιβάρυνση στην ποιότητα του αέρα, σκάνδαλα όπως το «Dieselgate» δεν ωφελούν τη δημοφιλία τους και τα τελευταία χρόνια οι πωλήσεις τους «πέφτουν» σιγά-σιγά ενώ ολοένα και «εξαφανίζονται» από την γκάμα αρκετών brands.

Σύμφωνα με τις μετρήσεις του Green NCAP, πιο καθαρό diesel μοντέλο για το 2024 ήταν το Peugeot 308 1.5 BlueHDI. Ο οργανισμός το δοκίμασε στην έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο, με τον κινητήρα 1,5 L να αποδίδει 130 PS και 300 Nm, ενώ η επίσημη μέση κατανάλωση είναι 4,6 L/100 km. Μπορεί η μέση βαθμολογία του να είναι στο 55% και να εξασφαλίζει 3 αστέρια (με άριστα τα 5), ωστόσο ο Green NCAP επισημαίνει ότι για πετρελαιοκίνητο έχει πολύ καλή βαθμολογία (6,5 στα 10) για τις εκπομπές ρύπων από την εξάτμιση.

Επιπλέον, είναι αρκετά οικονομικό από πλευράς κατανάλωσης (σημείωσε ακόμα και επίδοση 3,8 L/100 km σε διαδρομή με ελαφρύ φορτίο) παίρνοντας βαθμό 5,6 στα 10 στο κομμάτι της ενεργειακής αποδοτικότητας και μόνο ο τομέας των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου είναι αυτός που «ψαλιδίζει» τη συνολική του επίδοση, βαθμολογούμενο με 4,5 στα 10. Ωστόσο, επισημαίνεται ότι αυτό είναι αναμενόμενο για ένα όχημα με κινητήρα diesel.

Από την άλλη πλευρά, το κορυφαίο «πράσινο» βενζινοκίνητο είναι το Volkswagen Taigo 1.0 TSI (3 αστέρια, μέση βαθμολογία 53%), στην προσθιοκίνητη αυτόματη έκδοση των 110 PS και 200 Nm. Τέλος, το πιο «καθαρό» υβριδικό είναι το Honda Civic 2.0 i-MMD e:HEV Hybrid, το αυτόματο προσθιοκίνητο πλήρως υβριδικό sedan των 184 PS και 335 Nm.

Συνολικά, λαμβάνοντας υπόψιν όλες τις κατηγορίες, το πιο «καθαρό» μοντέλο αναδείχθηκε το ηλεκτρικό Opel Corsa στην έκδοση των 156 PS και 260 Nm, με την μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 51 kWh. Συγκέντρωσε μέση βαθμολογία 99% και 5 αστέρια, πετυχαίνοντας το 10/10 στους τομείς των εκπομπών ρύπων και αερίων θερμοκηπίου και 9,7 στα 10 στο κομμάτι της ενεργειακής αποδοτικότητας. 

Αναλυτικά, τα πιο «καθαρά» μοντέλα του 2024 ανά κατηγορία, όπως τα ομαδοποίησε ο Green NCAP είναι τα εξής:

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΜΟΝΤΕΛΟ
Μεγάλο ΟικογενειακόHyundai IONIQ 6 First Edition Electric
Μικρό οικογενειακόBYD DOLPHIN Design Electric
Μικρό MPVJeep Avenger Summit Electric
Μικρό SUVHyundai KONA Electric
ΗλεκτρικόOpel Corsa Electric
DieselPeugeot 308 1.5 BlueHDI Diesel
ΒενζινοκίνητοVW Taigo 1.0 TSI Petrol
ΥβριδικόHonda Civic 2.0 i-MMD e:HEV Hybrid

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Dieselgate 2.0: Oσμή σκανδάλου για δεκάδες αυτοκινητοβιομηχανίες

«Φαρμάκι» το πρόστιμο για τις εταιρείες που ξεπερνούν το νέο όριο εκπομπών CO2

Η πρώτη εικόνα του VW πόλης των 20.000€ - Πότε παρουσιάζεται