Βρείτε τις.. διαφορές στο νέο σήμα της Porsche (photos)


Η Porsche αλλάζει σήμα, με αφορμή τα 75 χρόνια ιστορίας της. Δείτε τις βασικές διαφορές σε σχέση με το υπάρχον αλλά και σε ποιο μοντέλο θα εμφανιστεί για πρώτη φορά.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 1/6/2023

Με την πάροδο των ετών, οι τεχνολογίες αλλάζουν, γίνονται πιο ριζοσπαστικές, πιο καινοτόμες και οι αυτοκινητοβιομηχανίες εξελίσσουν το στόλο των οχημάτων τους, προσφέροντας ολοένα και πιο σύγχρονα αυτοκίνητα.

Η εξέλιξη στον τομέα του design δεν αφορά μόνο τις σχεδιαστικές γραμμές στο αμάξωμα. Για πολλές εταιρείες, επεκτείνεται και στο σήμα τους. Αρκετές είναι αυτές που τα τελευταία χρόνια «ενημέρωσαν» το έμβλημά τους, κάνοντάς το πιο σύγχρονο, ενίοτε πιο «φουτουριστικό», εφαρμόζοντας τις δυνατότητες που παρέχει η τεχνολογία.

Renault, Peugeot, Citroen, Dacia, Aston Martin και Audi προχώρησαν τα τελευταία χρόνια σε αλλαγή του logo τους, ενώ η Lotus παρουσίασε στα τέλη του περασμένου έτους ένα επετειακό σήμα που τη «συντροφεύει» σε όλο το 2023, έτος στο οποίο συμπληρώνει 75 χρόνια ζωής.

Μια ανάλογη αφορμή υπήρξε και για την Porsche. Η γερμανική φίρμα γιορτάζει φέτος «75 χρόνια σπορ αυτοκινήτων» και παρουσίασε την Τετάρτη (1/6) το νέο της σήμα. Το βουρτσισμένο πολύτιμο μέταλλο, η τρισδιάστατη κυψελωτή δομή, το ελαφρώς διαφοροποιημένο άλογο στο θυρεό και το πιο διακριτικό χρυσό χρώμα είναι οι βασικές διαφορές σε σχέση με τον προκάτοχό του.

Η αλλαγή αυτή προέκυψε ως αποτέλεσμα μιας τριετούς διαδικασίας εξέλιξης από τους σχεδιαστές του Style Porsche, σε συνεργασία με τους ειδικούς στο τμήμα μάρκετινγκ. Η τοποθέτησή του στα οχήματα της γερμανικής φίρμας θα ξεκινήσει από το τέλος του 2023 και η νέα Panamera αναμένεται να είναι το πρώτο μοντέλο που θα το «υιοθετήσει».

«Η επέτειος των ‘75 χρόνων σπορ αυτοκινήτων Porsche’ ήταν η αφορμή για να επανασχεδιάσουμε το σήμα μας», τόνισε ο Michael Mauer, αντιπρόεδρος της Style Porsche. «Με την πιο ξεκάθαρη και σύγχρονη εμφάνισή του, το εκλεπτυσμένο έμβλημα επικοινωνεί στον κόσμο τον χαρακτήρα της Porsche. Ερμηνεύσαμε ξανά τα ιστορικά χαρακτηριστικά και τα συνδυάσαμε με καινοτόμα σχεδιαστικά στοιχεία, όπως η δομή κυψέλης και το βουρτσισμένο μέταλλο. Το αποτέλεσμα είναι ένα αισθητικά φιλόδοξο ‘τόξο’ που γεφυρώνει την ιστορία και το μέλλον της μάρκας».

Από το 1952, όταν και εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο τιμόνι της 356 Speedster και το Νοέμβριο του 1954 στο καπό της, το σήμα της Porsche έχει αλλάξει αρκετές φορές (1954, 1963, 1973, 1994 και 2008). Ωστόσο εξακολουθεί να είναι άμεσα αναγνωρίσιμο, καθώς διατηρεί τις ίδιες βασικές αρχές.

«Ο χρόνος είναι σημαντικός σε μια τέτοια διαδικασία. Ένα σήμα κατατεθέν δεν αλλάζει ‘εκ του ασφαλούς’ μέσα σε λίγες μέρες. Πρέπει να το δεις πολλές φορές, ακόμα και αφήνοντας να περάσει αρκετό χρονικό διάστημα, καθώς μια δεύτερη και τρίτη ματιά μπορεί να σου αποκαλύψει πράγματα που θέλεις να βελτιώσεις από το αρχικό σου σχέδιο», ξεκαθαρίζει ο Mauer. Επίσης, ήταν σημαντικό για τους designer να ταιριάξουν ακριβώς η 2D με την 3D εκδοχή του.

Το όρθιο άλογο στη μέση του σήματος παραπέμπει στο θυρεό της πόλης της Στουτγκάρδης. Το κόκκινο και μαύρο χρώμα αλλά και τα κέρατα ελαφιού προέρχονται από το παραδοσιακό έμβλημα της Wurttemberg-Hohenzollern.

Η πρώτη «δημόσια εμφάνιση» του νέου σήματος της Porsche θα γίνει στις 8 Ιουνίου, στην εκδήλωση για τα 75 χρόνια της, εκεί όπου, μεταξύ άλλων, θα παρουσιαστεί και ένα concept sports car που θα παρουσιάζει το όραμα της φίρμας για το μέλλον.