Jeep: Γιατί επιμένει στα SUV την ώρα που πολλοί ζητούν στροφή σε μικρά αυτοκίνητα


Ο επικεφαλής της Jeep Ευρώπης, Eric Laforge, ξεκαθαρίζει ότι «μεμονωμένες πολιτικές» δεν πρέπει να χειραγωγούν την αγορά αυτοκινήτου.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: STELLANTIS
  • 25/3/2024

Η αγορά αυτοκινήτου βρίσκεται σε ένα μεταβατικό στάδιο, ιδίως στην Ευρώπη, με τη στροφή προς την ηλεκτροκίνηση να αποτελεί μονόδρομο για τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Έτσι, πληθαίνουν οι φωνές που ζητούν αντικατάσταση των παλιών, ρυπογόνων, οχημάτων, ενώ ολοένα και περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες παρουσιάζουν - ή ετοιμάζονται να παρουσιάσουν - μικρά ηλεκτρικά μοντέλα με τιμή κάτω από 25.000 ευρώ.

Με αυτές τις… προδιαγραφές, τα SUV - που αποτελούν κυρίαρχη επιλογή των αγοραστών - δεν αποκλείεται να αρχίσουν να χάνουν μερίδιο αγοράς. Μην ξεχνάμε ότι πριν από μερικούς μήνες, ο επικεφαλής σχεδιασμού της KIA, Karim Habib, υποστήριξε ότι «οι μέρες τους είναι μετρημένες» και ότι έρχεται η «μετά-SUV εποχή».

Ωστόσο, ο επικεφαλής της Jeep στην Ευρώπη - μιας μάρκας που η γκάμα της αποτελείται σχεδόν αποκλειστικά από οχήματα ελεύθερου χρόνου και δεν περιλαμβάνει «μικρά» - δεν νιώθει καμία «απειλή» και μάλιστα περνά στην αντεπίθεση.

«Είναι καλύτερο να έχετε στο κέντρο του Παρισιού ένα Avenger e-Hybrid ή ένα μεγάλο sedan του E-segment που μολύνει το περιβάλλον; Δεν καταλαβαίνω γιατί η αγορά πρέπει ξαφνικά να αλλάξει, χειραγωγούμενη από μεμονωμένες πολιτικές», τόνισε χαρακτηριστικά ο Eric Laforge μιλώντας στο βρετανικό Autocar.

Και πρόσθεσε: «Τα SUV έχουν λαμπρό μέλλον καθώς ικανοποιούν τις ανάγκες των καταναλωτών. Με ένα SUV νιώθουν ασφαλείς, με τη συγκεκριμένη θέση οδήγησης. Πιστεύετε ότι θα τα εγκαταλείψουν ακόμα και αν ένας πολιτικός στο Παρίσι τονίσει ότι θα απαγορευτούν; Διοργανώνουν ένα δημοψήφισμα και συμμετέχει σε αυτό λιγότερο από το 3% του πληθυσμού».

Οι δηλώσεις του έγιναν λίγες ώρες μετά την ανοικτή επιστολή του CEO της Renault – και προέδρου του ACEA, Luca de Meo, ο οποίος ζήτησε από την Ευρώπη ένα «σχέδιο Μάρσαλ» για να αντικατασταθούν τα παλιά, ρυπογόνα, οχήματα και παράλληλα υποστήριξε τη στροφή σε παραγωγή μικρών, οικονομικά προσιτών, μοντέλων.

Πηγή: Autocar

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Το Παρίσι θέλει να «εξορίσει» τα μεγάλα SUV από τους κεντρικούς δρόμους

Alfa Romeo: Σε δίλημμα για παρουσίαση SUV τύπου Purosangue ή ενός compact hatchback

Jeep Compass 4xe Business: Ετοιμοπαράδοτο, με πλούσιο εξοπλισμό και μηδενικό εταιρικό φόρο