Lamborghini: Το πρώτο μοντέλο της επέστρεψε στη βάση του μετά από 60 χρόνια (photos)


Το 1964 ο Ferruccio Lamborghini αποκάλυψε το πρώτο μοντέλο της μάρκας που μόλις είχε ιδρύσει. Δείτε ποιο είναι και σε ποια πόλη «επέστρεψε».

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: LAMBORGHINI
  • 20/3/2024

Η Lamborghini συμπλήρωσε πέρυσι 60 χρόνια ιστορίας, έχοντας ιδρυθεί το 1963 και αυτές τις μέρες γιορτάζει τα 60 έτη από την παρουσίαση του πρώτου μοντέλου παραγωγής της. Για να τιμήσει αυτή την επέτειο, «επέστρεψε» το συλλεκτικό, πλέον, μοντέλο, στην πόλη απ’ όπου ξεκίνησαν όλα.

Η 350 GT παρουσιάστηκε τον Μάρτιο του 1964 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης από τον ιδρυτή της εμβληματικής φίρμας, Ferruccio Lamborghini. Αποτέλεσε την έκδοση παραγωγής του πρωτότυπου 350 GTV, το οποίο είχε παρουσιαστεί τον Οκτώβριο του 1963, σχεδιασμένο από τον Franco Scaglione. Το concept car παρέμεινε, τελικά, ως ένα one-off μοντέλο.

Εξήντα χρόνια μετά, η ιταλική φίρμα επέστρεψε στους δρόμους της Γενεύης με μία 350 GT η οποία ήταν το δεύτερο αντίγραφο που βγήκε από τη γραμμή παραγωγής, από τα 135 που συνολικά κατασκευάστηκαν. Πρόκειται για την παλιότερη Lamborghini παραγωγής που κυκλοφορεί στους δρόμους.

Στην «καρδιά» της βρίσκεται ένας V12 κινητήρας 3,5 L με τέσσερις εκκεντροφόρους επικεφαλής και δύο βαλβίδες ανά κύλινδρο, σχεδιασμένος από τον μηχανικό Giotto Bizzarrini για συμμετοχή σε αγώνες. Απέδιδε 320 PS και συνδυάζονταν με 5τάχυτο κιβώτιο ZF. Η «προσαρμογή» του σε καθημερινή χρήση έγινε από τον Paolo Stanzani, που έπαιξε καθοριστικό ρόλο τόσο συνολικά στην ιστορία της ιταλικής φίρμας όσο και των GT μοντέλων.

Το αμάξωμα από αλουμίνιο σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε από την Carrozzeria Touring στο Μιλάνο, η οποία στις αρχές της δεκαετίας του 1960 θεωρούνταν η κορυφαία για σπορ αυτοκίνητα με πολυτελή χαρακτηριστικά. Στο εσωτερικό κυριαρχούσε το χρώμιο και το δέρμα, ενώ τα καθίσματα ήταν σε διάταξη 2 συν 1, με ένα κεντρικό στο πίσω μέρος.

Το περίπτερο της Lamborghini στην έκθεση της Γενεύης γέμισε από κόσμο που ήθελε να δει από κοντά την 350 GT και ο ίδιος ο Ferruccio Lamborghini ήταν αυτός που την παρουσίαζε σε επισκέπτες και δημοσιογράφους.

Η πρώτη 350 GT παραδόθηκε στον ντράμερ Giampiero Giusti, που γνώριζε μεγάλη επιτυχία με τη μπάντα «I 5 di Lucca», η οποία αργότερα ονομάστηκε «Quartetto di Lucca». Έτσι «άνοιξε» ο δρόμος για τη στενή συνεργασία της φίρμας με τον καλλιτεχνικό κόσμο, με αποτέλεσμα να έρθει η συμμετοχή της 350 GT στην ταινία «Kill Me Quick, I'm Cold» της Columbia Pictures το 1967, όταν στο τιμόνι της βρέθηκαν το δίδυμο πρωταγωνιστών, Monica Vitti και Jean Sorel.

Το αντίγραφο που εκτέθηκε στη Γενεύη το 1964 είχε τον αριθμό πλαισίου 101, ωστόσο αργότερα καταστράφηκε σε ένα ατύχημα, ενώ ήταν σταματημένο σε φανάρι και ένα άλλο αυτοκίνητο έπεσε πάνω του, χτυπώντας το στο πίσω μέρος. Αντίθετα, το μοντέλο με αριθμό πλαισίου 2 «επιβίωσε» και είναι σήμερα το παλαιότερο αυτοκίνητο παραγωγής της Lamborghini, άριστα ανακαινισμένο και πιστοποιημένο από την Lamborghini Polo Storico.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Lamborghini: Ετοιμάζει μία τελευταία «ακραία» έκδοση της Huracan πριν έρθει ο διάδοχός της

Lamborghini: Υπόσχεται τα EV της να είναι πανίσχυρα, αλλά και διασκεδαστικά στην οδήγηση

Lamborghini: Αποχαιρετισμός στα Απέννινα Όρη για τον V10 της Huracan (video-photos)