Mercedes-AMG GT 43 Coupe: Πισωκίνητη, 4κύλινδρη και fun-to-drive με 421 PS (photos)


Πιο προσιτή από τις μεγαλύτερες εκδόσεις, χωρίς τον V8 αλλά με ξεχωριστή σχεδίαση και κορυφαίες επιδόσεις από το 2λιτρο MHEV κινητήριο σύνολο.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: Mercedes-Benz AG
  • 19/3/2024

Τον Αύγουστο του 2023 παρουσιάστηκε η δεύτερη γενιά της Mercedes-AMG GT Coupe σε δύο τετρακίνητες εκδόσεις, την 63 4MATICplus και την 55 4MATICplus. Ωστόσο, όσοι πίστευαν ότι η γκάμα του κορυφαίου μοντέλου, που προαιρετικά είναι διαθέσιμο με διάταξη 2plus2 ολοκληρώθηκε, έκαναν λάθος.

Σε αυτό συνέτειναν οι κατασκοπευτικές φωτογραφίες που σάς είχαμε παρουσιάσει στα τέλη του περασμένου Νοεμβρίου, με τις πληροφορίες να ανέφεραν ότι ετοιμάζεται και μια μικρότερη, πιο προσιτή οικονομικά έκδοση. Αυτή αποκάλυψε, πριν από λίγες ώρες, η γερμανική φίρμα. Πρόκειται για την Mercedes-AMG GT 43 Coupe, σε εντυπωσιακό κίτρινο χρώμα.

Η νέα έκδοση έχει αρκετές διαφοροποιήσεις, εμφανισιακές και μηχανολογικές, από τις άλλες δύο. Στην «καρδιά» της δεν βρίσκεται ο V8 biturbo κινητήρας 4,0 L (των 585 PS και 476 PS, αντίστοιχα), αλλά ένα ήπια υβριδικό κινητήριο σύνολο, που έχει σαν βάση 2λιτρο υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα, με ισχύ 421 PS και ροπή 500 Nm.

Η Mercedes αναδεικνύει την ύπαρξη του ηλεκτρικού turbo, με τεχνολογία προερχόμενη από την Formula 1, που «υπόσχεται» άμεση απόκριση σε όλο το εύρος των ταχυτήτων με τις οποίες κινείται το coupe. Επιπλέον, ο ηλεκτροκινητήρας προσφέρει boost 14 PS για μικρό χρονικό διάστημα, ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης.

Έτσι, οι επιδόσεις δεν είναι καθόλου αμελητέες. Για τα 0-100 km/h απαιτούνται 4,6 sec ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 280 km/h. Για να υπάρχει μέτρο σύγκρισης, η 55 4MATICplus χρειάζεται 3,9 sec και επιταχύνει έως τα 295 km/h.

Άλλη μία σημαντική διαφορά εντοπίζεται στο γεγονός ότι στη νέα έκδοση, η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς από το 9τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, σε αντίθεση με τις άλλες εκδόσεις που είναι τετρακίνητες. Αυτός ο συνδυασμός - κινητήρας εμπρός, κίνηση πίσω - εξασφαλίζει, σύμφωνα με την Mercedes, δυναμική οδική συμπεριφορά και οδηγική απόλαυση για όποιον βρίσκεται πίσω από το τιμόνι.

Τα βασικά αεροδυναμικά στοιχεία αλλά και συστήματα ανάρτησης περιλαμβάνονται στο standard εξοπλισμό, ωστόσο όλα τα κορυφαία συστήματα, που συναντά κανείς στις μεγαλύτερες εκδόσεις, εντάσσονται στον προαιρετικό εξοπλισμό, όπως για παράδειγμα το τελευταίας γενιάς AMG RIDE CONTROL, η ενεργητική τετραδιεύθυνση και το ενεργό αεροδυναμικό στοιχείο που βρίσκεται στο εμπρός μέρος, κάτω από το πάτωμα.

Εξωτερικά, η AMG GT 43 διαφέρει από τις άλλες παραλλαγές σε αρκετές λεπτομέρειες. Διαθέτει επανασχεδιασμένη εμπρός ποδιά με μεγάλες εισαγωγές αέρα, στενότερους εμπρός και πίσω θόλους, μειωμένο μετατρόχιο, νέο διακοσμητικό στοιχείο για τους εμπρός θόλους και τροποποιημένη πίσω ποδιά με δύο διπλές κυκλικές - και όχι τετραγωνισμένες - απολήξεις της εξάτμισης.

Κατά τ’ άλλα ενσωματώνει όλα τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του μοντέλου, με το μακρύ μεταξόνιο, τους κοντούς προβόλους, το μακρύ καπό και την προαιρετική διάταξη 2plus2. Πατάει σε ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών, ενώ ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να επιλέξει μεγαλύτερες (20 και 21’’).

Στο εσωτερικό, συνδυάζονται αναλογικά και ψηφιακά στοιχεία. Ο πίνακας οργάνων είναι πλήρως ψηφιακός και μπορεί να διαμορφωθεί, ενώ στο κέντρο ξεχωρίζει η ανεξάρτητη, κάθετα προσανατολισμένη, οθόνη αφής 11,9 ιντσών για το σύστημα infotainment. Η ποιότητα κατασκευής είναι κορυφαία, ενώ υπάρχουν μία σειρά από δυνατότητες εξατομίκευσης για τα υφάσματα, τις επενδύσεις και τα χρώματα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

H Mercedes παρουσίασε την πιο ισχυρή SL όλων των εποχών (photos)

Η Mercedes-AMG δοκιμάζει το νέο ηλεκτρικό «θηρίο» στους -25 βαθμούς Κελσίου (photos)

Mercedes-Benz 500 K Special Roadster: Ένα σπάνιο «γλυπτό» με κάθισμα για την πεθερά (photos)