Ο CEO της BMW εξηγεί γιατί οι Βαυαροί επιμένουν στις ΜΕΚ


Ο διευθύνων σύμβουλος της BMW, Oliver Zipse, εξηγεί γιατί η εταιρεία του συνεχίζει να πιστεύει και να επενδύει στους θερμικούς κινητήρες.

  • ΦΩΤΟ: BMW Pressclub
  • 15/12/2023

Με την αυτοκίνηση να κινείται με γοργούς ρυθμούς στην ηλεκτροκίνηση, καθώς μία προς μία όλες οι μεγάλες εταιρείες αποφασίζουν να πάψουν την παραγωγή και κυκλοφορία αυτοκινήτων με ΜΕΚ μέσα στα επόμενα 10 με 15 χρόνια, το να κρατά μία μάρκα όπως η BMW διαφορετική στάση παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Αυτή την οπτική εξήγησε ο CEO της βαυαρικής εταιρείας, Oliver Zipse, στο πλαίσιο του Rhine-Main Business Initiative που έλαβε χώρα στην περιοχή της Ρηνανίας, στη Γερμανία.

Τα λεγόμενα του ισχυρού άνδρα της BMW φιλοξενούνται στην εφημερίδα Frankfurter Allgemeine Zeitung, και καταδεικνύουν το σκεπτικό της γύρω από τα EV και την τρέχουσα γκάμα που διαθέτει αρκετά οχήματα με ΜΕΚ.

Ο ίδιος τόνισε πως η μάρκα «δεν θέλει να ξεγράψει τελείως τον θερμικό κινητήρα,» ενώ αποφεύγει να θέσει μία σαφή ημερομηνία λήξης για τους ΜΕΚ, γεγονός που δεν σημαίνει, βέβαια, ότι η εταιρεία στερείται καινοτόμων ιδεών. 

Αντ' αυτού, ο Zipse τηρεί αυτή τη στάση καθώς θεωρεί πως είναι λάθος «να μειώνουμε προϊόντα που είναι ακόμα στην γκάμα μας.»

Ο 59χρονος, που βρίσκεται στο πόστο αυτό από τον Αύγουστο του 2019, επεσήμανε μεταξύ άλλων και τη σημασία των συνθετικών καυσίμων στο μέλλον της αυτοκίνησης και τη μείωση των ρυπογόνων αερίων. Αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν 1,4 δισεκατομμύρια οχήματαμε ΜΕΚ παγκοσμίως, σύμφωνα με έρευνα της Hedges & Company, επομένως η αντικατάσταση όλων με ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι μάλλον μία δύσκολη και πιθανώςεπιζήμια για το περιβάλλον διαδικασία, όπως εξήγησε ο Zipse.

Για αυτόν τον λόγο, προτάσσει την ανάγκη για εξέλιξη των e-fuels, ώστε να συνεχίσουν να υφίστανται οι ΜΕΚ χωρίς να επιβαρύνουν τον πλανήτη. 

Επιπλέον, ο Zipse έβαλε στο τραπέζι και το ζήτημα του κόστους των EV, που παραμένει υψηλότερο από εκείνο των οχημάτων με θερμικό μοτέρ, γεγονός που αποθαρρύνει την BMW από το να αφαιρέσει αυτά τα μοντέλα από τον κατάλογό της. 

Πάντως, η BMW δεν είναι αρνητική στην εξέλιξη και παραγωγήηλεκτρικών αυτοκινήτων. Μόνο φέτος η εταιρεία έχει θέσει ως στόχο το 15% των πωλήσεών της να αφορά οχήματα με μηδενικούς ρύπους, ενώ ως το 2030 προβλέπει πως 1 στα 2 αυτοκίνητα που θα φεύγουν από τις αντιπροσωπείες της δεν θα τροφοδοτούνται από ΜΕΚ.

Πηγή: Frankfurter Allgemeine Zeitung

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

BMW M: «Δε θα μικρύνουμε τους κινητήρες μας»

Έτσι θα μοιάζει η ολοκαίνουρια BMW iX3 (photos)

«Αυτοκίνητο της Χρονιάς» στην Ιαπωνία: Ποιο μοντέλο κατέκτησε το βραβείο