Ο πρώτος ευρωπαϊκός κινητήρας υδρογόνου αποδίδει 410 PS και είναι έτοιμος να μπει στην πίστα (photos)


Ο turbo κινητήρας 2,0 L της AVL, με καύσιμο το υδρογόνο, δοκιμάστηκε σε πλατφόρμα και επιβεβαίωσε τις δυνατότητές του.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: AVL
  • 19/10/2023

Η χρήση του υδρογόνου στην αυτοκίνηση δεν περιορίζεται στα ηλεκτρικά οχήματα με τεχνολογία κυψελών καυσίμου (FCEV), αλλά και ως καύσιμο για θερμικούς κινητήρες. Εδώ και χρόνια η Toyota είναι ένθερμος υποστηρικτής της συγκεκριμένης λύσης, αλλά πλέον είναι έτοιμος και ο πρώτος ευρωπαϊκής κατασκευής.

Η AVL, μία από τις κορυφαίες εταιρείες τεχνολογίας κινητικότητας στον κόσμο με έδρα την Αυστρία, ανακοίνωσε ότι το τμήμα motorsport της πέτυχε ένα σημαντικό ορόσημο στο δρόμο για έναν μηχανοκίνητο αθλητισμό του μέλλοντος με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Συγκεκριμένα, στα κεντρικά γραφεία στο Graz, η AVL RACETECH τέσταρε σε πλατφόρμα δοκιμών μία πρωτότυπη έκδοση του υδρογονοκίνητου turbo κινητήρα 2,0 L που η ίδια κατασκεύασε και επιβεβαίωσε τα τεχνικά χαρακτηριστικά που είχε υπολογίσει από προηγούμενες προσομοιώσεις.

Ο θερμικός κινητήρας με καύσιμο υδρογόνο αποδίδει ισχύ 410 PS στις 6.500 rpm (301,7 kW), με ροπή 500 Nm μεταξύ των 3.000 και 4.000 rpm. Επιδόσεις διόλου ευκαταφρόνητες, που τον κατατάσσουν σε ανταγωνιστικό επίπεδο στον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Για την επίτευξη των συγκεκριμένων επιδόσεων η AVL χρησιμοποίησε την επαναστατική τεχνολογία ψεκασμού νερού που είχε δοκιμαστεί στο παρελθόν και από τη BMW. Το σύστημα PFI αποτελείται από μπεκ που ψεκάζουν νερό στην πολλαπλή εισαγωγής αέρα του κινητήρα, για να αποτρέψουν την πρόωρη ανάφλεξη, η οποία μπορεί να προκαλέσει ζημιές στο μοτέρ. Η αναλογία αέρα - καυσίμου (lambda) είναι 1 (στοιχειομετρική καύση), ενώ η ζήτηση αέρα καλύπτεται από τη χρήση υπερσυμπιεστή που έχει σχεδιαστεί ειδικά για αυτό το σκοπό.

Πλέον, το επόμενο βήμα είναι η τοποθέτηση του συγκεκριμένου 2λιτρου υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα σε αγωνιστικό αυτοκίνητο ώστε να δοκιμαστεί στην πίστα.

«Στα τέλη του 2022, ανακοινώσαμε για πρώτη φορά ότι θα εργαζόμασταν σε έναν δίλιτρο αγωνιστικό κινητήρα υδρογόνου με στοιχειομετρική καύση και έγχυση νερού PFI. Οι στόχοι μας ήταν 500 Nm ροπής και απόδοση έως και 300 kW (ειδική ισχύς 150 kW/l). Είμαστε περήφανοι που μπορέσαμε να επικυρώσουμε αυτά τα στοιχεία στην πλατφόρμα δοκιμών», τόνισε ο επικεφαλής του project, Paul Kapus, Manager Development Spark Ignited Engines.

Από την πλευρά της, η Ellen Lohr, διευθύντρια Motorsport της AVL ανέφερε: «Τα αποτελέσματα που επιτεύχθηκαν από τον αγωνιστικό μας κινητήρα υδρογόνου επιβεβαιώνουν ότι είμαστε σε θέση να προσφέρουμε ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό πακέτο με αυτήν την τεχνολογία. Ο στόχος της AVL RACETECH είναι να οδηγήσει τον μηχανοκίνητο αθλητισμό σε ένα βιώσιμο μέλλον. Με την ανάπτυξη του πρώτου αγωνιστικού κινητήρα με το δικό μας όνομα - ένας θερμικός κινητήρας υδρογόνου υψηλών επιδόσεων - κάναμε ένα ακόμη βήμα πιο κοντά στην επίτευξη αυτού του οράματος».