Οι κινητήρες της Stellantis «επιβιώνουν» και μετά το 2035!


Οι δοκιμές της Stellantis έδειξαν ότι σχεδόν το σύνολο των κινητήρων της μπορεί να χρησιμοποιεί συνθετικά καύσιμα, «παρακάμπτοντας» την απαγόρευση των ΜΕΚ στην Ευρώπη.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 6/9/2023

Η διατήρηση της πώλησης νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση και μετά το 2035 μπορεί να υπάρξει μέσω της χρησιμοποίησης e-fuels ως καύσιμο για τις ΜΕΚ.

Αυτό αποφάσισε πριν από λίγες εβδομάδες η ΕΕ, εξαιρώντας τα συνθετικά καύσιμα από τη σχετική απαγόρευση. Πλέον, μένει να προσδιοριστεί το νομοθετικό πλαίσιο με το οποίο θα διασφαλίζεται ότι οι θερμικοί κινητήρες θα χρησιμοποιούν e-fuels και όχι παραδοσιακά καύσιμα.

Αν και συνεχίζει κανονικά το πλάνο του εξηλεκτρισμού της στην Ευρώπη μέχρι το 2030, η Stellantis πραγματοποίησε, από τα μέσα του περασμένου Απριλίου, δοκιμές με e-fuels σε 28 οικογένειες κινητήρων της στην Γηραιά Ήπειρο και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι 24 από αυτές μπορεί να λειτουργήσουν με συνθετικά καύσιμα χωρίς καμία τροποποίηση στο κινητήριο σύνολο!

Οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν σε συνεργασία με την Aramco, η οποία προμήθευσε υποκατάστατα e-fuels, τα οποία δημιούργησε με βάση τα αναμενόμενα, τελικά, χαρακτηριστικά τα οποία αυτά θα διαθέτουν. Για τις υπόλοιπες 4 οικογένειες κινητήρων, η Stellantis επεσήμανε ότι ακόμα δεν έχει καταλήξει σε ξεκάθαρο συμπέρασμα.

Τι σημαίνει αυτό; Σύμφωνα με την αυτοκινητοβιομηχανία, οι 24 τύπου κινητήρων, προδιαγραφών Euro 6, που κατασκευάζονται από το 2014, είναι τοποθετημένοι σε περίπου 28 εκατ. οχήματα που αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν στους δρόμους της Ευρώπης.

«Προτεραιότητά μας είναι να παρέχουμε κινητικότητα μηδενικών εκπομπών για όλους με έμφαση στην ηλεκτροκίνηση, ενώ η συνεργασία μας με την Aramco είναι ένα σημαντικό και συμπληρωματικό βήμα σε αυτό το ταξίδι για τον υπάρχοντα στόλο αυτοκινήτων που κυκλοφορούν ήδη στους δρόμους. Διερευνούμε όλες τις λύσεις για να ενισχύσουμε τη φιλόδοξη στρατηγική μας να γίνουμε εταιρεία μηδενικών εκπομπών άνθρακα έως το 2038», τόνισε ο επικεφαλής Μηχανολογίας και Τεχνολογίας της Stellantis, Ned Curic.

Και πρόσθεσε: «Τα e-fuels μπορούν να έχουν τεράστιο και σχεδόν άμεσο αντίκτυπο στη μείωση των εκπομπών CO2 του υπάρχοντος στόλου οχημάτων, προσφέροντας στους πελάτες μας μια εύκολη και οικονομική αποτελεσματική επιλογή για τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα: Μια τόσο απλή όσο η επιλογή διαφορετικής αντλίας καυσίμου στο πρατήριο, χωρίς πρόσθετες τροποποιήσεις στα οχήματά τους».

Τα e-fuels παράγονται δεσμεύοντας διοιξείδιο του άνθρακα από την ατμόσφαιρα (ή χρησιμοποιώντας το από βιομηχανικές εγκαταστάσεις) σε συνδυασμό με ρεύμα που προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Έχουν συνολικά ουδέτερο ανθρακικό αποτύπωμα, καθώς η ποσότητα του διοξειδίου του άνθρακα που απελευθερώνουν στην ατμόσφαιρα είναι ίση με αυτή που έχει απορροφηθεί κατά τη διαδικασία παραγωγής τους. Μπορείτε να δείτε αναλυτικά τα θετικά και τα αρνητικά των συνθετικών καυσίμων πατώντας ΕΔΩ.

Ωστόσο, οι επικριτές της χρήσης τους στέκονται στο υψηλό κόστος παραγωγής τους - και άρα στην ακριβή τιμή που θα έχουν στα πρατήρια, αλλά και στις πολύ μεγάλες ποσότητες ρεύματος από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας που απαιτούνται για την παραγωγή τους, ιδίως σε σχέση με τις αντίστοιχες που χρειάζονται για τα EV.

Η Stellantis επισημαίνει, ωστόσο, ότι η χρήση τους στον υπάρχοντα στόλο των 28 εκατ. οχημάτων της που κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους θα οδηγήσει σε μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 400 εκατ. τόνους στην Ευρώπη από το 2025 έως το 2050.