Suzuki Jimny Lite: Αυτή την έκδοση θέλουμε να δούμε στην Ευρώπη!


Το  ...βασικό Suzuki Jimny Lite έκανε την εμφάνιση του στην αγορά της Αυστραλίας. Ποιοί λόγοι ώθησαν τη Suzuki να διαθέσει αυτή τη νέα οικονομική έκδοση και σε τι διαφέρει εξοπλιστικά από τα υπόλοιπα Jimny.

  • 2/7/2021

Ενώ στην Ευρώπη το  Suzuki Jimny μπορεί πλέον να αγοραστεί μόνο ως επαγγελματικό όχημα (LCV) ή ως μεταχειρισμένο σε ιδιαίτερα υψηλή τιμή (αφού μετά την απόσυρση του από την αγορά οι τιμές των μεταχειρισμένων έχουν πάρει την ανηφόρα), υπάρχουν μερικές άλλες αγορές όπου πωλείται ακόμα μία πιο «βασική» έκδοση όσον αφορά τον εξοπλισμό.

Το μικρό SUV της  Suzuki, το μοναδικό στο είδος του σήμερα, αν και έτυχε πολύ ενθουσιώδους υποδοχής όταν παρουσιάστηκε το 2018, δυστυχώς έπεσε θύμα της ίδιας του της επιτυχίας στην ευρωπαϊκή αγορά. Ακούγεται οξύμορο, αλλά εάν συνέχιζε να το φέρνει στις ευρωπαϊκές αντιπροσωπείες η Suzuki, θα έπρεπε να πληρώνει περισσότερα χρήματα πληρώνοντας τα πρόστιμα για υπέρβαση των ορίων εκπομπών CO2.

Παρότι, το έξυπνο τέχνασμα της συνεργασίας που έκανε η Suzuki με την Toyota, με τέκνα το Across και το Swace, για να μπορέσει να αυξήσει τους αριθμούς των πωλήσεων της, μειώνοντας παράλληλα τις εκπομπές ρύπων της, ένα λογιστικό «τέχνασμα» που όμως δεν αρκεί για να ξαναφέρει στην Ευρώπη το πολύ πετυχημένο Jimny.

Στον υπόλοιπο κόσμο όμως, η ζωή του δημοφιλούς μικρού SUV συνεχίζεται. Η Αυστραλία θα είναι η πρώτη διεθνής αγορά που θα διατεθεί το Suzuki Jimny Lite, το οποίο έχει μειώσει τον εξοπλισμό του για να κάνει την τιμή του πιο ανταγωνιστική.

Στο εξωτερικό, το Jimny Lite διακρίνεται από τους προβολείς αλογόνου, χωρίς φώτα τεχνολογίας LED και φυσικά δεν διαθέτει φώτα ομίχλης. Ούτε οι προφυλακτήρες, ούτε οι καθρέφτες είναι βαμμένοι στο χρώμα του αμαξώματος και έχουν το παραδοσιακό μαύρο χρώμα.

Το Jimny Lite διατηρεί τα ίδια τεχνικά χαρακτηριστικά, αγνοώντας το αυτόματο κιβώτιο, θα προσφέρεται μόνο με χειροκίνητη μετάδοση. Μία άλλη εμφανισιακή διαφορά είναι ότι έχει χαλύβδινες ζάντες, αντί για ζάντες αλουμινίου, επίσης σε μαύρο χρώμα και είναι ακριβώς οι ίδιες με το επαγγελματικό Jimny LCV.

Μέσα στο Jimny Lite θα βρούμε μια απλούστερη καμπίνα, στην οποία το σύστημα πολυμέσων έχει εξαφανιστεί και παρουσιάζεται ένα απλό ραδιόφωνο με οθόνη που είχαμε συνηθίσει να βλέπουμε πριν από 10 χρόνια. Ο αυτόματος έλεγχος κλιματισμού λείπει επίσης και ένα απλό air condition τον αντικαθιστά.

Το Jimny Lite θα ξεκινήσει σύντομα να πωλείται στην αυστραλιανή αγορά με τις πωλήσεις του να ξεκινούν επίσημα τον Αύγουστο. Αναμένεται ότι στις περισσότερες αγορές εκτός Ευρώπης θα διατεθεί αργότερα αυτή η έκδοση ως είσοδο στη γκάμα του Jimny.

Δυστυχώς, στην ήπειρο μας η Suzuki συνεχίζει να έχει το ίδιο πρόβλημα. Για κάθε Jimny που εισάγεται από την Ιαπωνία, αυξάνονται οι μέσες τιμές εκπομπών CO2 του Ιάπωνα κατασκευαστή, κάτι που θα λυνόταν πιο αποτελεσματικά με ένα μικρό ντίζελ κινητήρα ή ένα υβριδικό σύστημα που, αν και έχει χαμηλότερες εκπομπές, συνεπάγεται επίσης υψηλότερο κόστος. Κάτι που ελπίζουμε να λυθεί στο μέλλον και το Jimny να επιστρέψει στην Γηραιά Ήπειρο.

Το όριο εκπομπών CO2 που έχει θέσει για το 2021 η Ε.Ε. είναι τα 95 g/km για όλους τους κατασκευαστές φέτος, που αφορά το 100% των πωλήσεων και όχι το 95%, όπως ίσχυε το 2020.