Suzuki Jimny: Ταξιδεύοντας στον χρόνο με έναν τετρακίνητο θρύλο


Το Suzuki Jimny είναι ένα από τα πιο εμβληματικά οχήματα 4x4 με πολλές εκτός δρόμου δυνατότητες και πολυάριθμους φίλους, τόσο στη χώρα μας όσο και αλλού. Ας θυμηθούμε, εν συντομία, την ιστορική πορεία του.

  • 10/10/2020

Το LJ10, το SJ10, το Samurai, το Jimny. Διαφορετικές ονομασίες στο πέρασμα του χρόνου οι οποίες περιγράφουν μια βασική ιδέα. Ένα μικρών διαστάσεων όχημα 4x4 με πολύ καλές δυνατότητες εκτός δρόμου κίνησης, λιτό και οικονομικά προσιτό. Η ιστορία για τη δημιουργία του Jimny, όπως ονομάζεται πλέον, ξεκινά από τα τέλη της δεκαετίας του 1960. Το 1968, η Suzuki απέκτησε τα δικαιώματα να κατασκευάζει το Hopestar ON360, ένα μικρό διθέσιο όχημα τής (επίσης, ιαπωνικής) Hope Motor Company η οποία δεν είχε τη δυνατότητα να το βάλει σε μαζική παραγωγή.

Η Suzuki, το επανασχεδίασε μερικώς και αναβάθμισε τον κινητήρα του (αρχικά, είχε έναν χωρητικότητας 359 cc της Mitsubishi). Τοποθέτησε τον δικό της, ίδιας χωρητικότητας, ο οποίος απέδιδε 25 PS και το 1970 παρουσίασε το LJ10. Το νέο, διθέσιο μοντέλο της δεν διακρινόταν για τις επιδόσεις του αλλά το μικρό βάρος του, το σύστημα (κατ’ επιλογήν) τετρακίνησης και το κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων που διέθετε, το έκαναν ιδιαίτερα ικανό στην εκτός δρόμου κίνηση. Δύο χρόνια αργότερα, το 1972, παρουσιάστηκε το LJ20, στο οποίο τοποθετήθηκε ένας νέος υδρόψυκτος κινητήρας (που αντικατέστησε τον αρχικό αερόψυκτο) ο οποίος απέδιδε 28 PS. Την ίδια χρονιά παρουσιάστηκε και η εκδοχή του με σκληρή οροφή (LJ20V) ενώ το 1975 παρουσιάστηκε η τετράθυρη έκδοσή του.

Η παραγωγή της πρώτης γενιάς διήρκησε ως το 1980 και το 1981 παρουσιάστηκε το SJ30 το οποίο ξέφυγε από τη λογική να προορίζεται κυρίως για την ιαπωνική αγορά και σχεδιάστηκε με σκοπό να είναι ελκυστικό και σε αυτές άλλων χωρών, ιδίως αυτών της Ευρώπης, και στις ΗΠΑ. Έτσι, στην Ιαπωνία, ήταν διαθέσιμο με τον τρικύλιδρο, δίχρονο κινητήρα, ενώ στις άλλες αγορές διέθετε έναν καινούργιο κινητήρα 970 cc μέγιστης ισχύος 52 PS.

Το μοντέλο αναβαθμιζόταν μερικώς ως το 1998 οπότε και παρουσιάστηκε η τρίτη γενιά του. Η ονομασία «Jimny» είχε καθιερωθεί και το αυτοκίνητο είχε μεγαλώσει σε διαστάσεις σε σχέση με πριν. Όμως, παρέμενε ένα μικρό και ικανότατο εκτός δρόμου μοντέλο. Βασιζόταν σε πάτωμα τύπου σκάλας, είχε σύστημα κατ’ επιλογήν τετρακίνησης, με την κίνηση να μεταδίδεται στους πίσω τροχούς όταν ο οδηγός δεν το ενεργοποιούσε. Η εμπορική επιτυχία του συνεχιζόταν και από το 2004 η Suzuki άρχισε να το διαθέτει και με πετρελαιοκινητήρα χωρητικότητας 1,5 λίτρων, ο οποίος προερχόταν από τη Renault. 

Τα χρόνια περνούσαν και οι άνθρωποι της ιαπωνικής εταιρείας διατηρούσαν σχεδόν απαράλλαχτο το Jimny, καθώς επικεντρώθηκαν στην επικαιροποίηση και στη δημιουργία νέων επιβατικών μοντέλων. Όμως, το 2018 παρουσιάστηκε η τέταρτη γενιά του, η οποία διέθετε πολλά σύγχρονα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού αλλά δεν είχε χάσει τον χαρακτήρα του. Το Jimny εξακολουθούσε να είναι ένα μικρών διαστάσεων  όχημα 4x4, αλλά δεν θα είχε εμπορική συνέχεια στην Ευρώπη. Αιτία ο ατμοσφαιρικός 1.5 VVT κινητήρας του ο οποίος δεν πληροί τους νέους κανονισμούς προστασίας του περιβάλλοντος που έχει θεσπίσει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Έτσι, τα στελέχη της Suzuki αποφάσισαν να σταματήσουν την πώλησή του στη Γηραιά ήπειρο. Όμως, ο θρύλος του Jimny έχει εδραιωθεί στη συνείδηση του αγοραστικού κοινού. Είναι σίγουρο ότι θα λείψει σε πολλούς. ενώ κάποιοι ήδη έχουν αρχίσει να ονειρεύονται την επιστροφή του, αυτή τη φορά με τη βοήθεια της ηλεκτροκίνησης. Ο χρόνος θα δείξει… 

Διαβάστε, επίσης: Η ρετρό πτυχή του νέου Suzuki Jimny.