Τα 5 SUV που οδηγήσαμε τον προηγούμενο μήνα – Τι εντυπώσεις μάς άφησαν


Από το Skoda Kamiq 1.0TSI 110PS μέχρι το Hyundai Kona Hybrid 1.6 141 PS. Δείτε όλα τα SUV που οδηγήσαμε το μήνα που μας πέρασε. 

  • 7/11/2023

Είναι η κατηγορία που τα τελευταία χρόνια έχει τραβήξει ολοκληρωτικά το ενδιαφέρον πάνω της, με τις εταιρείες να... σέρνουν τον χορό και να παρουσιάζουν τη μία πρόταση μετά την άλλη. Τα SUV αποτελούν αναμφισβήτητα τον μεγάλο πρωταγωνιστή στην αγορά αυτοκινήτου και το Car and Driver είχε την ευκαιρία τον Οκτώβριο να οδηγήσει αρκετές αξιόλογες προτάσεις που είναι διαθέσιμες στην ελληνική αγορά, με την καθεμιά να ξεχωρίζει για τους δικούς της λόγους.

Πάμε να δούμε αναλυτικά τα SUV που οδηγήσαμε πρόσφατα αλλά και τις εντυπώσεις που μας άφησαν.

Hyundai Kona Hybrid 1.6 141 PS

Είχαμε αρχίσει να παρακολουθούμε με έκπληξη το σχεδιαστικό τσουνάμι της Hyundai. Χαρήκαμε με το Bayon, εντυπωσιαστήκαμε με το Tucson, κοντοσταθήκαμε μπροστά στο IONIQ 5 και είπαμε «μπα, αποκλείεται!» μπροστά στο IONIQ 6. Και κάθε φορά, κάθε ένα μοντέλο κέρδιζε βαρυσήμαντα βραβεία, όχι μόνο γιατί τα αυτοκίνητα των Κορεατών φαίνονται όμορφα, αλλά γιατί έχουν πολύ βάθος σε κάθε τους πτυχή. Κάπως έτσι έφτασε στα χέρια μας το νέο Kona προκειμένου να το δοκιμάσουμε σε μια έκδοση που συνδέει αρκετά πράγματα από το παρόν και το μέλλον της Hyundai.

Όπως συνήθως συμβαίνει με τα sequels μεγάλων επιτυχιών στην αυτοκινητοβιομηχανία (και όχι στον κινηματογράφο), το Kona… 2 έρχεται βελτιωμένο, πιο ώριμο και καλύτερο με μια ολιστική προσέγγιση. Για τους αριθμολάγνους, το νέο Kona είναι 150 mm μακρύτερο και 25 mm πλατύτερο και έχει 60 mm μεγαλύτερο μεταξόνιο προσφέροντας 77 mm μεγαλύτερο χώρο για τα πόδια και 11 mm μεγαλύτερο χώρο για τα κεφάλια των πίσω επιβατών σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά.

Στην έκδοση N-Line της δοκιμής μας σαφώς και έχει θυσιαστεί ένας κάποιος μινιμαλισμός υπέρ της σπορ επίφασης που αυτή η εξοπλιστική έκδοση διακηρύσσει. Η πλατφόρμα Κ3 της Hyundai είναι κάτι σχετικά νέο στο μηχανολογικό και δομικό «γίγνεσθαι» των Κορεατών ενώ, όπως και στο προηγούμενο Kona Hybrid, ο τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού αποδίδει μέγιστη ισχύ 105 PS/5.700 rpm στις 4.000 rpm. Συνδυάζεται, δε, με μίζα δυναμό και με ηλεκτροκινητήρα ισχύος 44 PS, με τη συνδυαστική ισχύ να είναι 141 PS και τη ροπή στα 265 Nm.

Διαβάστε τη δοκιμή του Hyundai Kona Hybrid 1.6 141 PS πατώντας εδώ.

Δείτε τον αναλυτικό τιμοκατάλογο πατώντας εδώ.

Skoda Kamiq 1.0TSI 110PS

Λίγους μήνες πριν την έλευση του ανανεωμένου Skoda Kamiq (αναμένεται στη χώρα μας το 2024), δοκιμάζουμε την καλή, βασική έκδοσή του. Βασισμένο στη MQB A0 πλατφόρμα του VW Group, έγινε γρήγορα ένα “hot” μοντέλο στην κατηγορία προτάσσοντας πολλά ατού. Ένα από αυτά είναι η σχεδίαση που πηγαίνει, χέρι-χέρι με την ποιότητα και αμφότερες έχουν «δέσει» αρμονικά για τη δημιουργία ενός αποτελέσματος το οποίο μπορεί να μην εξάπτει τη φαντασία αλλά σίγουρα σε κάνουν να νιώθεις σιγουριά και ασφάλεια.

Με διαστάσεις που το κάνουν να θυμίζει περισσότερο ένα συμπαγές station wagon, το Kamiq, με μήκος 4,24 m, δεν είναι αυτό που λέμε μικρό, αλλά δείχνει τέτοιο, κι αυτό είναι ενίοτε καλό, ειδικά σε νέους οδηγούς που δεν τα πηγαίνουν καλά με τα… θηρία. Και, από την άλλη, με 18,6 cm απόστασης του πατώματος από το έδαφος δεν απαρνιέται μια χαλαρή βόλτα στο δάσος ή ένα… περιποιημένο σαμαράκι στου Παπάγου.

Η μηχανολογία συντίθεται από γνωστά μας μηχανικά μέρη με έναν τρικύλινδρο, turbo βενζινοκινητήρα 1,0 L απόδοσης 110 PS και 200 Nm ροπής, που εφοδιάζει πλείστα άλλα μοντέλα του VW Group, να συνοδεύεται από 6άρι μηχανικό κιβώτιο. Η απόδοση και η ευστροφία του κινητήρα είναι χαρακτηριστικά που δεν τα προσπερνάς, εύκολα, ούτε και το αυτοκίνητο το ίδιο (αν βρίσκεσαι μόνος στην καμπίνα) αφού με 0-100 km/h σε 10,2 sec έχει τσαγανό και τελική στα 194 km/h υψηλότερη από αρκετά, πολύ ισχυρότερα, ακόμα και αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.

Διαβάστε τη δοκιμή του Skoda Kamiq 1.0TSI 110PS πατώντας εδώ.

Δείτε τον αναλυτικό τιμοκατάλογο πατώντας εδώ.

Mercedes-EQB 250

Σε μια ακμάζουσα οικογένεια ηλεκτροκίνητων SUV μέσα στους κόλπου της Mercedes η EQB έχει μια εξέχουσα θέση. Ενώ είναι βασισμένη στην πλατφόρμα MFA, την ίδια που χρησιμοποιεί η φίρμα για τα μικρά μοντέλα της με θερμικούς κινητήρες, είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό υποβλητικό σκαρί 4,68 m που μπορεί να γίνει και 7θέσιο.

H βασική μονάδα κίνησης της 250 προβλέπει έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης ισχύος 190 PS και ροπής 385 Nm τοποθετημένο εμπρός, ο οποίος δίνει μια κάποια σπιρτάδα επιδόσεων με 9,2 sec για το πρώτο 100 km/h και τελική στα 160 km/h που φτάνει και περισσεύει, αλλά και μια αυτονομία στα 465 km, τίμιο νούμερο για τις μπαταρίες λιθίου καθαρής χωρητικότητας 66,5 kWh.

Οδηγικά, αν και δικίνητο, είναι ικανό να διατηρεί τροχιές με υψηλές ταχύτητες και με τίμια ακαμψία χωρίς να τρομάζει ιδιαίτερα από την αίσθηση της μεγάλης μάζας (ξεπερνά τους 2,5 τόνους) και την υψηλή θέση οδήγησης. Συμβουλή: Προτιμήστε το με την ανάρτηση άνεσης που διατίθεται χωρίς έξτρα χρέωση για να πάτε όχι μόνο πιο ήσυχα, αλλά και πιο ατσαλάκωτοι πιο μακριά.

Διαβάστε τη δοκιμή της Mercedes-EQB 250 πατώντας εδώ.

Δείτε τον αναλυτικό τιμοκατάλογο πατώντας εδώ.

Suzuki Vitara Strong Hybrid 4WD

Tο Suzuki Vitara Strong Hybrid είναι ένα παλιό όνομα με νέα τεχνολογία και με τετρακίνηση για το «κάτι παραπάνω παραπέρα» ενώ βασίζεται στο τέταρτης γενιάς Vitara που παρουσιάστηκε το 2015 (και, ναι, βλέπετε ακόμα εδώ με ένα facelift από το 2018).

Στα της υβριδικής τεχνολογίας, κύρια συστατικά του Vitara Strong Hybrid είναι ένας τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός 16βάλβιδος βενζινοκινητήρας, ένας ηλεκτροκινητήρας, κιβώτιο AGS και μηχανική τετρακίνηση με transfer case, άξονας μετάδοσης και διαφορικό πίσω για μια τετρακίνηση που περιλαμβάνει προγράμματα All Grip Auto, Sport, Snow και Lock (το τελευταίο λειτουργεί με το Snow) για μετάδοση κίνησης 50/50.

Το κιβώτιο ταχυτήτων AGS (Automatic Gear Shift) 6 σχέσεων μάς είναι γνωστό από όλα τα μοντέλα της Suzuki, καθώς είναι ένα συμβατικό μηχανικό, αλλά με ηλεκτρικά ελεγχόμενους ενεργοποιητές που αναλαμβάνουν τις αλλαγές ταχυτήτων μέσω paddles στο τιμόνι και εδώ, λόγω υβριδικής υπόστασης, τοποθετείται μεταξύ του συμπλέκτη και του ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος αναλαμβάνει και χρέη δυναμό αποδίδει 33 PS και 60 Nm ροπής.

Η μπαταρία, από την άλλη, είναι τελευταίας γενιάς στα 140 V, τύπου λιθίου-τιτανίου-οξειδίου (LTO), ενεργειακής χωρητικότητας 0,84 kWh που εγγυάται μέγιστη απόδοση σε μεγάλο εύρος θερμοκρασιών, μεγάλη απόδοση όσον αφορά στην ενέργεια που αποδίδει ή λαμβάνει, μεγάλη διάρκεια ζωής, αξιοπιστία και, ίσως το κυριότερο, ταχύτατη φόρτιση. 

Διαβάστε την αναλυτική δοκιμή του Suzuki Vitara Strong Hybrid 4WD πατώντας εδώ.

Δείτε τον αναλυτικό τιμοκατάλογο πατώντας εδώ.

MG ZS 1.5LVTI 106PS

Έφτασε λοιπόν η ώρα να μιλήσουμε για την απολύτως βασική – και κατά συνέπεια φθηνότερη έκδοση του ZS, του «βασικού» μοντέλου της MG, της βρετανικής μάρκας που βρέθηκε να ανήκει στον τεράστιο κινεζικό όμιλο SAIC και να κτυπά με αξιώσεις την πόρτα του Ευρωπαίου οδηγού/καταναλωτή. Ο λόγος για το MG ZS 1.5L VTI, το οποίο κινείται από έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1,5 L που αποδίδει 106 PS.

Στον δρόμο αντιλαμβάνεσαι ότι οδηγείς ένα αυτοκίνητο προορισμένο να κινείται με «χαλαρούς» ρυθμούς. Ο βενζινοκινητήρας θέλει αρκετά βαθύ πάτημα στο πεντάλ του γκαζιού για να δείξει τη δύναμή του, γεγονός όχι άσχετο με το ότι η ροπή του αποδίδεται σε αρκετά ψηλότερες στροφές από αυτές που έχουμε συνηθίσει τα τελευταία χρόνια στους turbo κινητήρες – ενώ και το μέγεθός της είναι μικρότερο. Οπότε η κατανάλωση προκύπτει λογικά αυξημένη και το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι μην τον πιέζεις, αλλά να κινείσαι «αξιοπρεπώς», αξιοποιώντας και τον εύχρηστο επιλογέα του κιβωτίου με τις πέντε ταχύτητες.

Η ανάρτηση από την πλευρά της είναι σαφώς εστιασμένη περισσότερο στην άνεση, κάτι που το εισπράττεις θετικά στις καθημερινές αναμετρήσεις με τις αντιξοότητες της ασφάλτου, όπως, επίσης, το εισπράττεις θετικά και όταν επιχειρήσεις να αφήσεις την άσφαλτο – γιατί στις χωμάτινες διαδρομές το ZS καταφέρνει να σε εκπλήσσει, λειτουργώντας, όπως ο χαρακτήρας του επιβάλλει, δηλαδή ως γνήσιο, άνετο SUV.

Διαβάστε τη δοκιμή του MG ZS 1.5L VTI 106PS πατώντας εδώ.

Δείτε τον αναλυτικό τιμοκατάλογο πατώντας εδώ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

SUV vs Crossover - Ποιες είναι οι βασικές διαφορές τους

Τεστ οικονομίας: Δοκιμάζουμε 4 δημοφιλή B-SUV αναζητώντας το πιο οικονομικό καύσιμο

To compact SUV των 33.300 ευρώ που είναι πρώτο σε πωλήσεις στην Ελλάδα