To νέο Fiat Panda έρχεται το 2025 και θα μπαίνει... στην πρίζα


H τέταρτη γενιά του Fiat Panta θα αποχωριστεί τις ΜΕΚ και θα βάλει ξανά την εταιρεία στο B-segment, που είχε εγκαταλειφθεί μετά το κλείσιμο της παραγωγής του Punto.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΑΡΜΠΕΑΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 26/9/2022

Η αντίστροφη μέτρηση για την πλήρη αναγέννηση του Fiat Panda έχει ξεκινήσει. Για πολλούς μάλιστα αυτή η ανανέωση έχει αργήσει αρκετά αφού η τρίτη γενιά κουβαλά ήδη στις πλάτες της μια δεκαετία κυκλοφορίας, συνεχίζοντας ωστόσο να γράφει καλά νούμερα πωλήσεων.

Αυτός είναι και ο λόγος που η Fiat θέλει να μελετήσει προσεκτικά την ανάπτυξη της τέταρτης γενιάς ώστε να συνεχίσει να αποτελεί ένα μοντέλο που θα τραβάει σαν... μαγνήτης το αγοραστικό κοινό.

Η πρώτη και μεγαλύτερη αλλαγή είναι το μέρος όπου θα γίνεται η παραγωγή του. Μέχρι και σήμερα το Panda κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Pomigliano d'Arco στην Ιταλία ωστόσο αυτό πρόκειται να αλλάξει μιας και η νέα γενιά θα κατασκευάζεται στο Kragujevac της Σερβίας. Αυτή είναι η πρώην έδρα της Zastava Yugoμε τη συμφωνία ανάμεσα στην Stellantis και την κυβέρνηση της χώρας να περιλαμβάνει επένδυση ύψους 190 εκατ. ευρώ από την εταιρεία.

Το λανσάρισμα του νέου Fiat Panda θα σηματοδοτήσει την επιστροφή της φίρμας στην κατηγορία B την οποία εγκατέλειψε με την παύση της παραγωγής του Punto. Το νέο μοντέλο θα είναι μεγαλύτερο σε μήκος από το τρέχον (3,7 m.) με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι θα βρίσκεται κοντά στα 4,0 m., θα είναι δηλαδή κοντά στις διαστάσεις του Dacia Sandero και του Seat Ibiza.

Αναφορικά με τον σχεδιασμό του, μέχρι πρότινος γνωρίζαμε ότι η Fiat θα πατήσει πάνω στη φιλοσοφία του Centoventi Concept που παρουσιάστηκε το 2019 στο πλαίσιο των εορτασμών για τα 120 χρόνια από την ίδρυσή της.

Ωστόσο φαίνεται πως έχουν αλλάξει τα δεδομένα και πλέον η σχεδίασή του θα γίνει από το μηδέν και θα δοθεί έμφαση ώστε να θυμίζει περισσότερο μια εξελιγμένη μορφή του Punto. Το σίγουρο είναι ότι ο σχεδιασμός έχει πέσει στις πλάτες του Francois Leboine o οποίος έχει υπογράψει μια σειρά προτάσεων της Renault, από το Twizy έως το Espace 5.

Το νέο Fiat Panda αναμένεται να κυκλοφορήσει σε όλες τις μεγάλες αγορές του πλανήτη ωστόσο οι αναφορές λένε ότι στην Ευρώπη θα είναι διαθέσιμο αποκλειστικά με αμιγώς ηλεκτρική “μορφή”. Η κατασκευή του θα γίνει πάνω στην πλατφόρμα CMP που θα χρησιμοποιεί και η νέα ευρωπαϊκή εκδοχή του Citroen C3 και έτσι θα γίνει εξοικονόμηση πόρων ώστε να μπορέσει να φτάσει το όφελος στον αγοραστή.

Αρχικά θα παρουσιαστεί η οικονομική έκδοση που θα εφοδιάζεται με ηλεκτροκινητήρα των 60 kW και σύστημα μπαταριών 40 kWh προερχόμενο από την κινεζική Svolt. H πιο δυνατή έκδοση θα “φοράει” ηλεκτροκινητήρα 80 kW και μπαταρία 50 kWh.

Τέλος, το πλάνο θέλει την παραγωγή του νέου Panda να ξεκινάει τον Νοέμβριο του 2024 και να φτάνει στις αντιπροσωπείες της Ευρώπης μέσα στην επόμενη χρονιά.

Πηγή: largus.fr