Έρχεται το ηλεκτρικό Peugeot E-408 - Όλες οι πληροφορίες


Ο εξηλεκτρισμός της γκάμας της Peugeot επιταχύνεται, με δύο νέες προσθήκες εντός του 2024. Μάθετε τα πάντα για το πρώτο 408 EV.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: STELLANTIS, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 12/2/2024

Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση αποτελεί μονόδρομο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αν θέλουν να συνεχίσουν να προσφέρουν καινούρια μοντέλα στο αγοραστικό κοινό από το 2035 και μετά.

Η Peugeot φιλοδοξεί να γίνει το κορυφαίο brand στην ηλεκτρική αγορά της Ευρώπης μέχρι το 2025, προσφέροντας την ευρύτερη γκάμα EV από κάθε άλλη ευρωπαϊκή mainstream μάρκα. Ήδη οι υποψήφιοι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις για το 208, το 308 (και σε station wagon αμάξωμα), το 2008 και το 3008.

Πριν από λίγες μέρες, στο πλαίσιο της E-LION DAY 2024, επιβεβαιώθηκε ότι εντός του έτους θα προστεθούν άλλα δύο αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα: Το E-5008 και το E-408. Το πρώτο θα παρουσιαστεί έως τα τέλη Μαρτίου και ήδη διάφορα πρωτότυπά του έχουν εντοπισθεί να δοκιμάζονται σε δημόσιους δρόμους.

Για το ηλεκτρικό 408, που για πρώτη φορά αναφέρθηκε από την Peugeot το 2022, το L’argus δημοσίευσε αποκλειστικές πληροφορίες που αφορούν τόσο την ισχύ όσο και την αυτονομία του. Το γαλλικό μέσο υποστηρίζει ότι το crossover θα φέρει ένα νέο συνδυασμό ηλεκτροκινητήρα - μπαταρίας, για να προσφέρει βελτιωμένα στοιχεία σε σχέση με το E-308, αν και θα μοιράζεται αρκετά με αυτό.

Οι Γάλλοι επισημαίνουν ότι το 408 EV θα βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα EMP2 της Stellantis (όπως και το E-308), έστω και αν δεν έχει σχεδιαστεί εξαρχής ως αμιγώς ηλεκτρική. Ωστόσο, δε θα «δανειστεί» τον ηλεκτροκινητήρα 156 PS και την μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 54 kWh του μικρότερου «αδελφού» του.

Με βάση τις αυξημένες διαστάσεις και το μεγαλύτερο μεταξόνιο, θα εφοδιαστεί με εξελιγμένη CATL μπαταρία, ενεργειακής χωρητικότητας ελαφρώς μεγαλύτερης από 60 kWh, με αποτέλεσμα η αυτονομία να ξεπερνά τα 413 km του E-308, παρά το μεγαλύτερο βάρος του. Ωστόσο, το δημοσίευμα ξεκαθαρίζει ότι δύσκολα θα φτάνει στα όρια των 500 km.

Από την άλλη πλευρά, αναφέρεται ότι στην «καρδιά» του θα βρίσκεται ένας ηλεκτροκινητήρας M3 της Emotors (EDM #2), ο οποίος ήδη χρησιμοποιείται σε διάφορα μοντέλα της Stellantis. Ωστόσο, θα έχει διαφορετική ισχύ, που θα φτάνει τα 204 PS. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο νέο ηλεκτρικό 3008, υπάρχουν εκδόσεις ισχύος 213 PS και 231 PS για την προσθιοκίνητη βασική και Long Range έκδοση, αντίστοιχα. Σε αυτές, η μπαταρία έχει ενεργειακή χωρητικότητα 73 kWh και 98 kWh.

Το L’argus υποστηρίζει, μάλιστα, ότι το ηλεκτρικό 408 θα μοιράζεται το σύστημα μετάδοσης κίνησης με το επίσης ηλεκτρικό DS 4 E-Tense, ενώ θα κατασκευάζεται στη Mulhouse, όπως ακριβώς και οι θερμικές του εκδόσεις.

Η παρουσίαση του E-408 τοποθετείται χρονικά προς το τέλος του 2024. Η παραγωγή του εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει τον Δεκέμβριο και το εμπορικό του λανσάρισμα στις αρχές του 2025.

Πηγή: L'argus

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Test Drive: Peugeot 408 Plug-in 225PS GT - Ένα πανίσχυρο premium crossover γεμάτο γαλλική φινέτσα

Νέο Peugeot 5008: Κινητήρια σύνολα, καινούριες εκδόσεις και η άφιξη στις αγορές

Test Drive: Peugeot 2008 1.2T 130 EAT8 GT - Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο premium SUV