Η Dacia... ξεπερνά τον εαυτό της: Τα ανατρεπτικά δεδομένα για το νέο, προσιτό, Sandero


Οι Ρουμάνοι βρήκαν τον τρόπο για να διατηρήσουν το DNA που σαρώνει τις πωλήσεις και να εναρμονιστούν με τις απαιτήσεις του μέλλοντος.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 17/6/2023

Οι τρεις γενιές του Dacia Sandero σημειώνουν τεράστια επιτυχία, με τις πωλήσεις να κινούνται σε πολύ υψηλά επίπεδα. Όπλο η δελεαστική τιμή, η κομψή σχεδίαση, η στιβαρότητα και η χαμηλή κατανάλωση, ιδίως στην παραλλαγή διπλού καυσίμου (βενζίνης-υγραερίου).

Με την έκδοση Stepway ήρθε και η στροφή προς τα οχήματα ελεύθερου χρόνου, που κυριαρχούν στην αγορά αυτοκινήτου, ενώ πλέον, η επόμενη πρόκληση δεν είναι άλλη από την ηλεκτροκίνηση. Στόχος η διατήρηση του προσιτού χαρακτήρα της μάρκας, με την προσφορά ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου που θα διαθέτει όλα όσα χρειάζεται ο υποψήφιος αγοραστής στην κατηγορία των supermini.

Η τέταρτη γενιά του θα φτάσει το 2027 ή το αργότερο το 2028. Και ενώ αρχικά η φίρμα έδειχνε αποφασισμένη να αντισταθεί στην ηλεκτροκίνηση, εξαντλώντας κάθε χρονικό περιθώριο για να εξηλεκτρίσει το μοντέλο όσο πιο κοντά γίνεται στο 2035, τελικά, σύμφωνα με δημοσίευμα του Autocar, είναι έτοιμη να εναρμονιστεί με την τάση που αρχίζει να κυριαρχεί στο B-segment.

Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι θα πρέπει να ξεχάσουμε την Dacia με τις προσιτές τιμές. Ακόμα και αν εξ’ ορισμού η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση φέρνει αύξηση του κόστους, οι Ρουμάνοι έχουν καταλήξει στη «διαδρομή» που θα διατηρήσει όλα τα πλεονεκτήματα του Sandero.

Ποια είναι αυτή; Η αξιοποίηση της υπάρχουσας πλατφόρμας CMF-BEV του ομίλου Renault (το τρέχον θερμικό μοντέλο βασίζεται στην CMF-B) και η ενίσχυση της αποτελεσματικότητας στην κατασκευή, κρατώντας χαμηλά το βάρος και το κόστος. Αυτό θα επιτευχθεί μέσω συμβιβασμών στην αυτονομία και τη φόρτιση της μπαταρίας, αξιοποιώντας συγκεκριμένες τεχνολογικές λύσεις.

«Θα παρέχουμε μικρότερη αυτονομία και μεγαλύτερους χρόνους φόρτισης σε σύγκριση με τους EV ανταγωνιστές στο Β-segment, επειδή θέλουμε να προσφέρουμε χαμηλότερη τιμή για τον πελάτη», τόνισε χαρακτηριστικά ο CEO της Dacia, Denis Le Vot.

Η συγκεκριμένη επιλογή δεν είναι αυθαίρετη ούτε βάζει σε κίνδυνο την επιτυχία του μοντέλου, σύμφωνα με τους ιθύνοντες του brand. Βασίζεται στα στοιχεία που προκύπτουν από το αμιγώς ηλεκτρικό Spring, που κυκλοφόρησε το 2021. Σύμφωνα με τον Le Vot, ο μέσος ιδιοκτήτης του πρώτου EV της φίρμας οδηγεί περίπου 16 km κάθε μέρα, αριθμός εντυπωσιακά μικρότερος από τη μικτή αυτονομία 220 km (310 km σε αστικό ιστό) που προσφέρει το μοντέλο, με την μπαταρία καθαρής ενεργειακής χωρητικότητας 26,8 kWh.

«Αν λανσάραμε ξανά το Spring θα μείωνα τη χωρητικότητα της μπαταρίας στο μισό», τόνισε χαρακτηριστικά ο CEO. Ωστόσο, με βάση τις διαφορετικές προδιαγραφές του Sandero, θεωρείται απίθανο να επιλεχθεί μια εντυπωσιακά μικρή μπαταρία.

Αυτό όμως στο οποίο έχει καταλήξει η Dacia είναι ότι «δε θα προσφέρουμε αυτονομία 500-600 km και 20λεπτους χρόνους φόρτισης». Μάλιστα, θα ρίξει όσο περισσότερο γίνεται το κόστος της μπαταρίας, εξετάζοντας ακόμα και την επιλογή μπαταριών νατρίου. «Ίσως η μπαταρία να είναι βασισμένη στο νάτριο. Ορισμένοι υποστηρίζουν ότι οι μπαταρίες νατρίου δεν είναι καλή επιλογή, επειδή δεν αποθηκεύουν πολλή ενέργεια και είναι βαριές, σε σχέση με τις λιθίου. Ωστόσο είναι φθηνές», ανέφερε ο Le Vot.

Όσο για το design που θα έχει το νέο Sandero, αναμένεται να διαφοροποιείται από την υπάρχουσα έκδοση, ωστόσο δε θα οδηγηθεί στην κατηγορία των SUV. «Ο στόχος δεν είναι τα off-road SUV, αλλά να έχουμε ένα όχημα που θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε οποιαδήποτε κατάσταση. Να υπάρχει επαρκής απόσταση από το έδαφος και να μη φοβάται ο οδηγός ότι μπορεί να προκληθεί ζημιά στο πάτωμα αν κινείται σε κακοτράχαλο δρόμο ή ότι κάποια κλαδιά μπορεί να γρατσουνίσουν τις πόρτες», σχολίασε ο επικεφαλής σχεδιασμού, David Durand.

Με βάση αυτά τα γνωρίσματα, αναμένεται το νέο Sandero να έχει μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος και ίσως δανειστεί κάποια σχεδιαστικά στοιχεία από τη φιλοσοφία του «σκληροτράχηλου» Manifesto concept.

Τέλος, δεν αποκλείεται να υπάρξουν και θερμικές εκδόσεις, αλλά σε αυτή την περίπτωση θα υιοθετηθεί η υβριδική τεχνολογία που παρουσιάστηκε στο Jogger HYBRID 140.

Πηγή: Autocar