Η Lancia επιμένει ελληνικά, εγκαταλείποντας τα ονόματα «θρυλικών» μοντέλων της


Τι και αν πολλοί υποστήριζαν το αντίθετο; Η Lancia διατηρεί τους δεσμούς με το ελληνικό αλφάβητο και το δείχνει στα μοντέλα που θα λανσάρει ως το 2030.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 26/4/2023

Με την παρουσίαση του νέου της concept car, η Lancia έδωσε μία πρώτη γεύση της καινούριας της σχεδιαστικής γλώσσας, κάνοντας μία «προεπισκόπηση» σε όσα έρχονται. Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία αποκάλυψε το Pu&Ra HPE Concept, το οποίο πρόκειται να αποτελέσει έμπνευση για τα επόμενα μοντέλα της εταιρείας που θα κυκλοφορήσουν μέσα στα επόμενα χρόνια.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, ο διευθύνων σύμβουλος της Lancia, Luca Neapolitano, ξεδίπλωσε το σχέδιο της εταιρείας για το υπόλοιπο της τρέχουσας δεκαετίας, επιβεβαιώνοντας ποια μοντέλα θα έρθουν μέχρι το 2030. Σε αντίθεση με πολλά δημοσιεύματα που ήθελαν την Aurelia να παίρνει ξανά τη θέση της στην γκάμα των Ιταλών, η Lancia δε φαίνεται να έχει την αναβίωση του εμβληματικού μοντέλου στα πλάνα της.

Η ιταλική φίρμα θα επικεντρωθεί σε τρεις κατηγορίες επιβατικών μέχρι το 2030: Τα segment B, C και D. Ο σκοπός θα είναι ένας, και η πλεύση θα είναι κοινή, αφού όλα τα επερχόμενα μοντέλα της εταιρείας θα είναι εξηλεκτρισμένα σε ένα βαθμό.

Αυτό που παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον είναι η επιλογή της Lancia να χρησιμοποιήσει αποκλειστικά και μόνο γράμματα του ελληνικού αλφαβήτου, για να ονοματίσει τα νέα της μοντέλα. Πιο συγκεκριμένα, η νέα γενιά της Ypsilon θα είναι η πρώτη που θα καταφτάσει το 2024, με υβριδική αλλά και αμιγώς ηλεκτρική τεχνολογία.

Το μοντέλο που θα καταφτάσει αμέσως μετά είναι η Lancia Ypsilon HF, το 2025, η οποία θα προσφέρεται μόνο σε ηλεκτρική έκδοση, ενώ η ναυαρχίδα της εταιρείας αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2026, και δεν είναι άλλη από την Gamma. Η Lancia θα ολοκληρώσει το λανσάρισμα των νέων εξηλεκτρισμένων μοντέλων της το 2028, όποτε και θα παρουσιάσει την Delta, η οποία θα ανήκει στην compact κατηγορία. Τα τρία νέα μοντέλα θα έχουν τη δική τους, ξεχωριστή προσωπικότητα, όμως ταυτόχρονα θα ενσαρκώνουν τα κύρια στυλιστικά στοιχεία του νέου Pu&Ra HPE Concept.

Η Lancia θα αξιοποιήσει την πλατφόρμα STLA της «μητέρας» Stellantis, κι έχει γίνει ήδη γνωστό ότι η αυτονομία των νέων ηλεκτρικών οχημάτων θα αγγίζει τα 700 km με μία φόρτιση. Μάλιστα, οι μπαταρίες θα φτάνει στο 80% της ενεργειακής χωρητικότητάς τους μέσα σε μόλις 10 λεπτά. Η άνεση και η στιβαρότητα θα είναι σε πρώτο πλάνο, ενώ και η αποδοτικότητα θα χαρακτηρίζει τα μελλοντικά εγχειρήματα των Ιταλών, αφού σκοπεύουν να κατασκευάσουν ηλεκτροκινητήρες που θα έχουν κατανάλωση 10 kWh / 100 km.