H διαδικασία αναγέννησης της Lancia είναι ήδη σε εξέλιξη. Η ιταλική φίρμα έχει μπει στη νέα εποχή της, με την παρουσίαση του καινούριου σήματος και του ανανεωμένου σχεδιαστικού της οράματος, που «ενσαρκώνεται» αρχικά με το αμιγώς ηλεκτρικό Pu&Ra concept.
Η Lancia έχει ήδη ανακοινώσει ότι ξεκινώντας από το 2024 και καταλήγοντας το 2028, ανά δύο χρόνια θα παρουσιάζει ένα νέο μοντέλο. Η αρχή θα γίνει με τη νέα Ypsilon το 2024, που θα είναι διαθέσιμη ως ηλεκτρική και υβριδική και θα αποκτήσει το 2025 και «καυτή» έκδοση HF με ισχύ 240 PS. Θα ακολουθήσει το 2026 η αμιγώς ηλεκτρική ναυαρχίδα της φίρμας, ενώ το 2028 θα έρθει η σειρά της επίσης ηλεκτρικής νέας Delta.
Μέχρι στιγμής γνωρίζαμε ότι η ηλεκτρική ναυαρχίδα του 2026 θα ήταν ένα crossover, με ιταλικά δημοσιεύματα να αναφέρουν ότι θα πάρει το όνομα Aurelia αναβιώνοντας το μοντέλο που κυκλοφόρησε από το 1950 μέχρι το 1958 σε διάφορα αμαξώματα (4θυρο sedan και 2θυρα GT/coupe και spider/convertible).
Ωστόσο, η ίδια η Lancia πριν από λίγες ώρες έδωσε τις πρώτες επίσημες πληροφορίες για την ηλεκτρική ναυαρχίδα της, επισημαίνοντας ότι θα βασίζεται στην πλατφόρμα STLA Medium της Stellantis και θα κατασκευαστεί στο εργοστάσιο που βρίσκεται στο Melfi της νότιας Ιταλίας.
Το μήκος της θα πλησιάζει τα 4.700 mm και θα είναι «ένα κομψό και πρωτοποριακό fastback που θα καλύψει το μεγαλύτερο segment της αγοράς». Ουσιαστικά, όλα δείχνουν ότι θα πρόκειται για ένα μοντέλο στη λογική του νέου Peugeot 408, διαθέτοντας, ασφαλώς, τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία των Ιταλών.
«Η νέα ναυαρχίδα της Lancia θα είναι ένα εκπληκτικό και κομψό ιταλικό αυτοκίνητο, όμορφο εξωτερικά και εσωτερικά, στο οποίο θα νιώθετε πραγματικά σαν να βρίσκεστε στο σαλόνι ενός ιταλικού σπιτιού. Το αυτοκίνητο θα μεταφέρει το ιταλικό πνεύμα σε όλη την Ευρώπη, με σχεδόν το 50% των μονάδων να πωλούνται εκτός Ιταλίας», ανέφερε ο CEO της Lancia, Luca Napolitano.
Και πρόσθεσε: «Η STLA Medium θα είναι ιδανική για τη Lancia: ως αποκλειστική πλατφόρμα BEV, θα είναι εξαιρετικά αποδοτική για τη βελτιστοποίηση της άνεσης. Η ναυαρχίδα θα είναι διαθέσιμη σε προσθιοκίνητη και τετρακίνητη έκδοση. Αυτή η πλατφόρμα θα δώσει στη νέα ναυαρχίδα της Lancia μια συνολική απόδοση στο υψηλότερο επίπεδο, τόσο από άποψη αποτελεσματικότητας όσο και με αυτονομία άνω των 700 km».
Με βάση το 10ετές στρατηγικό πλάνο της Lancia, από το 2026 θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά μοντέλα στην γκάμα της, ενώ από το 2028 θα πουλά αποκλειστικά EV.
Το εργοστάσιο του Melfi - μία από τις εγκαταστάσεις της Stellantis στην Ιταλία - είναι ένας από τους ευρωπαϊκούς χώρους που επιλέχθηκαν για την παραγωγή ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων επόμενης γενιάς στην πλατφόρμα STLA Medium. Η επιλογή αυτή ανήκει στο στρατηγικό σχέδιο Dare Forward 2030, σύμφωνα με το οποίο η εταιρεία στοχεύει στη μείωση των εκπομπών άνθρακα στο μηδέν μέχρι το 2038.