Δοκιμάζουμε τη νέα Toyota Corolla Sedan 1.8 Hybrid


H Toyota επεκτείνει το υβριδικό της οπλοστάσιο δίνοντας την ευκαιρία στην δωδέκατη γενιά της Corolla Sedan να επιστρέψει στην ελίτ της κατηγορίας της.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΔΑΝΑΛΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 27/11/2019

Τι κι αν η εποχή όπου τα sedan «ευδοκιμούσαν» στις ασβεστωμένες αυλές μονοκατοικιών, συνυπογράφοντας με το πληθωρικό τους «ανάστημα» και τον ευπρεπή σχεδιασμό τους το successful living έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Τι κι αν ο ακήρυχτος πόλεμος των ρύπων επιτάχυνε την έλευση της ηλεκτροκίνησης δημιουργώντας τριγμούς σε ένα οικοσύστημα που είχε μάθει να εξελίσσεται με έναν διαφορετικό ρυθμό.

Σε πείσμα των καιρών, η Toyota Corolla Sedan  βρίσκεται ακόμα εδώ, δικαιώνοντας τους λάτρεις του κλασικού, όσους επένδυσαν στην μνημειώδη διαχρονικότητά της. Για την ακρίβεια η Corolla, η καλοβαλμένη μπερλίνα με το υπεράνω κάθε υποψίας προφίλ αλλά και την υπεράνω κάθε αμφισβήτησης αξιοπιστία, ήταν πάντα εδώ. Ακόμα και τη στιγμή που η hatchback εκδοχή της θέλησε να ακολουθήσει έναν διαφορετικό δρόμο, ακόμα και εκείνη την ημέρα που η έλευση του άσημου Auris προδίκαζε το άδοξο τέλος μιας λαμπρής καριέρας πέντε δεκαετιών.

TOΟ HARD TO DIE

H νέα Corolla Sedan δείχνει, αν μη τι άλλο, ικανή να προσφέρει ό,τι θα μπορούσε να ζητήσει κανείς από μια μπερλίνα αυτού του μεγέθους και του βεληνεκούς.
H νέα Corolla Sedan δείχνει, αν μη τι άλλο, ικανή να προσφέρει ό,τι θα μπορούσε να ζητήσει κανείς από μια μπερλίνα αυτού του μεγέθους και του βεληνεκούς.

Η τετράθυρη Toyota Corolla όχι μόνο αποδείχθηκε πολύ σκληρή για να πεθάνει αλλά και πρόθυμη να αλλάξει, προσαρμόζοντας το σύνολο των προδιαγραφών της στο σήμερα. Πώς αλλιώς θα μπορούσε να ερμηνεύσει κανείς την επιλογή της ιαπωνικής φίρμας να εξαντλήσει τα σχεδιαστικά περιθώρια μιας κλασικής μπερλίνας μήκους 4,6 μέτρων, δοκιμάζοντας την αισθητική του κοινού στο οποίο απευθύνεται. Πώς αλλιώς θα μπορούσε να δικαιολογήσει κανείς το γεγονός ότι χρειάστηκαν να περάσουν σχεδόν δύο δεκαετίες και περισσότερες από 12 εκατομμύρια πωλήσεις υβριδικών Toyota ώστε η Corolla να αποκτήσει πρόσβαση σε μια ευρέως διαδεδομένη κι αν μη τι άλλο δοκιμασμένη στον χρόνο τεχνολογία. 

Σωστά καταλάβατε, η Corolla της δοκιμή μας είναι το πρώτο υβριδικό «δείγμα» του είδους της. Βέβαια, η είδηση δεν προκύπτει από το ούτως ή άλλο γνώριμο υβριδικό σύνολο που χρησιμοποιεί ως αφετηρία τον ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης του 1,8 λίτρου αποδίδοντας με τον πλέον αποδοτικό και προβλέψιμο τρόπο 122 ίππους, αλλά από το πλαίσιο, το οποίο επί της ουσίας ανέλαβε το «βάρος» και την ευθύνη της μετάλλαξης ενός «άχρωμου» και «άοσμου» sedan σε μια πρόταση ικανή να ξυπνήσει τα... αρχέγονα συναισθήματα του οδηγού της.

Πρόκειται για την ίδια πλατφόρμα που φιλοξενεί το Prius και το C-HR, αποδεικνύοντας, τουλάχιστον στη δεύτερη περίπτωση, ότι μπορεί να δημιουργήσει τις απαραίτητες προϋποθέσεις ώστε μια τετράθυρη μπερλίνα με το προφίλ της Corolla να μπει ξανά στο παιχνίδι της κατηγορίας της. Μιλώντας με αριθμούς, η χρήση χάλυβα υπερυψηλής αντοχής στα κρίσιμα σημεία του πλαισίου εξασφάλισε την ενίσχυση της ακαμψίας του κατά 60%, την ίδια στιγμή που το χαμηλότερα τοποθετημένο υβριδικό σύνολο οδήγησε στον περιορισμό του κέντρου βάρους κατά 10 mm.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η παγκόσμια αρχιτεκτονική, γνωστή και ως TNGA, προίκισε τη νέα τετράθυρη Corolla με ανεξάρτητες αναρτήσεις και στους τέσσερις τροχούς, μιας και τη θέση του πίσω ημιάκαμπτου άξονα πήραν οι πολλαπλοί σύνδεσμοι. Οι αναβαθμίσεις ωστόσο δεν σταματούν εδώ, καθώς οι παρεμβάσεις που έχουν πραγματοποιηθεί στο υβριδικό σύνολο, πέρα από την όποια βελτίωση σε επίπεδο αποδοτικότητας, υπόσχονται μια αναβαθμισμένη εμπειρία οδήγησης.

ΕΚ ΤΟΥ ΑΣΦΑΛΟΥΣ

Tο νέο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας της Toyota αποτελείται από μια έγχρωμη οθόνη αφής μεγέθους οκτώ ιντσών.
Tο νέο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας της Toyota αποτελείται από μια έγχρωμη οθόνη αφής μεγέθους οκτώ ιντσών.

Για τον ίδιο σκοπό εργάστηκαν και οι σχεδιαστές του θαλάμου επιβατών,  αξιοποιώντας πρωτίστως το μεγαλύτερο κατά έξι εκατοστά -σε σχέση πάντα με την hatchback έκδοση- μήκος του μεταξονίου και δευτερευόντως τις προηγμένες εφαρμογές άνεσης και ασφάλειας που βρέθηκαν στη διάθεσή τους.

Μπορεί η εικόνα από το πιλοτήριο της νέας Toyota Corolla Sedan να μην είναι εκείνη που θα περίμενες να συναντήσεις σε ένα αυτοκίνητο που μετρά μόλις λίγους μήνες στη γραμμή παραγωγής, ωστόσο, η συντηρητική σχεδιαστική προσέγγιση των Ιαπώνων ελάχιστα μειώνει την αξία του τελικού προϊόντος.

Οι συνθετικές επιφάνειες που καλύπτουν το ταμπλό δεν σου δίνουν το δικαίωμα να αμφισβητήσεις την ποιότητα της ιαπωνικής κατασκευής, κάτι που δεν ισχύει για τις υφασμάτινες επενδύσεις των θυρών και των καθισμάτων, οι οποίες μοιάζουν ευάλωτες στον χρόνο και τη χρήση.

Κατά τα λοιπά, το νέο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας της Toyota αποτελείται από μια έγχρωμη οθόνη αφής μεγέθους οκτώ ιντσών. Tοποθετημένη στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας και πλαισιωμένη από συμβατικούς διακόπτες, συνδυάζει την ευχρηστία ενός αναλογικού ηχοσυστήματος με την εκτεταμένη γκάμα υπηρεσιών ενός σύγχρονου infotainment.

Μεταξύ άλλων, η κεντρική οθόνη των οκτώ ιντσών (βασικός εξοπλισμός από την έκδοση Active) υποστηρίζει τη λειτουργία της κάμερας οπισθοπορείας ενώ αναλαμβάνει και την απεικόνιση της λειτουργίας του υβριδικού συνόλου. Αντίστοιχες ενδείξεις θα βρει κανείς και στην TFT οθόνη που φιλοξενεί στο μέσο του ο πίνακας οργάνων, χαρίζοντας στον οδηγό μια πλήρη εικόνα για τις... ζωτικές λειτουργίες του αυτοκινήτου.

Τέλος, υπό την ομπρέλα του Safety Sense II και ανεξαρτήτως εξοπλιστικής έκδοσης, η νέα Corolla εφοδιάζεται με τα συστήματα αυτόνομης πέδησης, αποτροπής ακούσιας αλλαγής λωρίδας, αναγνώρισης οδικής σήμανσης, καθώς και με ενεργό cruise control.

PRACTICE MAKES PERFECT

H νέα Corolla Sedan -ή για να είμαστε πιο ακριβείς- η πρώτη υβριδική τετράθυρη Corolla δείχνει, αν μη τι άλλο, ικανή να προσφέρει ό,τι θα μπορούσε να ζητήσει κανείς από μια μπερλίνα αυτού του μεγέθους και του βεληνεκούς.

Τον σύγχρονο αλλά την ίδια στιγμή διαχρονικό σχεδιασμό, τους χώρους που λείπουν από το πεντάθυρη εκδοχή του αειθαλούς Toyota, την αξιοπιστία που δηλώνει η αδιάλειπτη παρουσία του τις τελευταίες πέντε δεκαετίες και την αποδοτικότητα ενός υβριδικού συνόλου που έχει αποδείξει στα εύκολα και τα δύσκολα την πραγματική του αξία.

Αν και δεν είναι η πρώτη φορά που ο ατμοσφαιρικός κινητήρας βενζίνης των 1.798 cc καλείται να συνυπάρξει με ένα ηλεκτρικό μοτέρ και με το αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης, αυτήν τη φορά η εν λόγω συμβίωση διατηρεί μεγαλύτερες πιθανότητες επιτυχίας. Όχι μόνο γιατί τα νούμερα της κατανάλωσης καυσίμου σε πραγματικές συνθήκες μαρτυρούν πως το υβριδικό σύνολο της Toyota διανύει τις καλύτερες των ημερών του, αλλά διότι η συνολικά βελτιωμένη λειτουργία του έχει συμβάλλει στη διαμόρφωση μιας αποτελεσματικότερης και φιλικότερης στον μέσο οδηγό πρότασης.

Ας ξεκινήσουμε από το σύστημα πέδησης, το οποίο σου επιτρέπει να προβλέψεις με σχετική ακρίβεια το σημείο ακινητοποίησης, κερδίζοντας μετά τα πρώτα «αναγνωριστικά» χιλιόμετρα την εμπιστοσύνη σου. Η συνέχεια ανήκει στο αμφιλεγόμενο E-CVT, το «παράθυρο» της… ορθής λειτουργίας του οποίου έχει μεγαλώσει τόσο ώστε να μην κινδυνεύεις ανά πάσα στιγμή να βρεθείς εκτεθειμένος στο θορυβώδες ξέσπασμα που εξακολουθεί να προκαλεί η άτσαλη πίεση του δεξιού πεντάλ. Ένα ξέσπασμα που δεν συνοδεύεται από τις ανάλογες επιδόσεις, υπενθυμίζοντας τις ιδιαιτερότητες της έκδοσης και την αναγκαιότητα προσαρμογής σου σε αυτές.

Μέσω του ειδικού μπουτόν μπορείς να επιλέξεις το πρόγραμμα οδήγησης της υβριδικής Corolla.
Μέσω του ειδικού μπουτόν μπορείς να επιλέξεις το πρόγραμμα οδήγησης της υβριδικής Corolla.

Άλλωστε τα οφέλη που προκύπτουν από αυτόν τον «χρυσό» συμβιβασμό είναι πολλαπλά. Κρατώντας χαμηλά τους βιορυθμούς του υβριδικού συνόλου δίνεις την ευκαιρία στο ηλεκτρικό μοτέρ των 72 ίππων να συμμετάσχει ενεργά στην κίνηση του αυτοκινήτου, μειώνοντας με αυτόν τον τρόπο όχι μόνο την κατανάλωση καυσίμου αλλά και τον θόρυβο που παράγει η λειτουργία του θερμικού μοτέρ.

Μιας και δεν πρόκειται για μια plug-in υβριδική έκδοση δεν μπορεί να μιλήσει κανείς για «ηλεκτρική» αυτονομία, ωστόσο, γίνεται από την πρώτη στιγμή σαφές πως η αποτελεσματικότερη ανάκτηση-διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας έχει αναβαθμίσει τον ρόλο του ηλεκτροκινητήρα. Στο ίδιο συμπέρασμα άλλωστε οδηγεί και η ικανότητα της τετράθυρης υβριδικής Corolla να κινείται σε μικτές συνθήκες κίνησης καταναλώνοντας μόλις 4,3 λίτρα καυσίμου για κάθε 100 χιλιόμετρα, επίδοση που δικαιολογεί απολύτως την απόφαση της Toyota να μην προσφέρει στη 12η γενιά του αυτοκινήτου πετρελαιοκίνητες εκδόσεις.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
TOYOTA COROLLA SEDAN HYBRID

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 9

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 8

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ79

Επιστρέφοντας στα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, το γεγονός ότι το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης δεν διακρίνεται για τις επικοινωνιακές δεξιότητές του ελάχιστα επηρεάζει την άποψή σου γι’ αυτό.Μπορείς να ζήσεις με το επιπλέον «βάρος» που εξασφαλίζει το δυναμικότερο πρόγραμμα οδήγησης και να αναζητήσεις με την πρώτη ευκαιρία τα πραγματικά όρια του πλαισίου.

Με μέτρο και σύνεση, παρατηρώντας τα παραπανίσια κιλά του υβριδικού συνόλου να βάζουν δύσκολα στη διαχείριση των κακοτεχνιών του οδοστρώματος και τα ανεκδιήγητα Falken Sincera (βλέπε ελαστικά πρώτης τοποθέτησης) να παραδίδονται αμαχητί στους νόμους της Φυσικής.

Η υβριδική Corolla Sedan δεν απευθύνεται σε όλους. Παρά τη τολμηρή σχεδίασή της, το αμάξωμα των τριών όγκων εξακολουθεί να ενέχει ψήγματα συντηρητισμού, την ίδια στιγμή που ο συνδυασμός του ατμοσφαιρικού κινητήρα των 1.798 cc με το ηλεκτρικό μοτέρ και το κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων απαιτεί ειδική διαχείριση για να αποδώσει όσα υπόσχεται και να ανταποδώσει την εμπιστοσύνη εκείνου που θα το επιλέξει γυρνώντας την πλάτη σε συμβατικότερες και ως εκ τούτου πιο εύπεπτες κατασκευές.   

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ TOYOTA COROLLA SEDAN HYBRID 2019   TIMH €21.340   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.798 cc, βενζινοκινητήρας, Yβριδικό Σύστημα  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 90(122)/5.200  ΡΟΠΗ Nm/rpm 142/3.600

ΜΕΤΑΔΟΣΗ CVT, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 11,7 sec, τελική 180 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 3,4 L/100km, 77 g/km

TOYOTA COROLLA SEDAN HYBRID 2019

ΥΠΕΡ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ, ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ, ΧΩΡΟΙ.

ΚΑΤΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ CVT ΚΙΒΩΤΙΟΥ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΥΦΑΣΜΑΤΙΝΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ, ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΠΡΩΤΗΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗΣ.