Crossroad: Το πρώτο SUV της Honda δεν ήταν… Honda


Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1980 και στα μέσα της δεκαετίας του 1990, η Honda θεωρούσε ότι τα SUV ήταν απλώς μία μόδα. Έκανε λάθος και το διόρθωσε με ένα ακόμα… λάθος.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 11/2/2024

Για να ακολουθήσει τον ρυθμό της εποχής, έστρεψε το βλέμμα της σε άλλους Ιάπωνες, αλλά και στους Βρετανούς της Rover με τους οποίους εκείνη την εποχή είχαν συνεργασία. Έτσι, το 1993 το παγκόσμιο SUV της εταιρείας ήταν ένα ελαφρώς τροποποιημένο Isuzu Rodeo, που πωλήθηκε με την ονομασία Passport.

Για την ιαπωνική εγχώρια αγορά, όμως, ήταν το Land Rover Discovery που ξεκίνησε μια δεύτερη καριέρα ως Honda Crossroad. Το 1994, η Honda άρχισε να δανείζεται και το Isuzu Trooper για αγορές εκτός της Βορείου Αμερικής και επέλεξε ένα διάσημο όνομα, το Horizon. Οι πελάτες της Βορείου Αμερικής είχαν ουσιαστικά ένα Trooper με την ονομασία Acura SLX.

Σε ό,τι αφορά στο Crossroad, ακόμα και σήμερα, οι παλαιότεροι θυμούνται τη  μακροχρόνια συνεργασία Ιαπώνων και Βρετανών. Οι δεύτεροι ήταν, άλλωστε, εκείνοι που αποζητούσαν έναν συνεργάτη προκειμένου να κατασκευάσουν αξιόπιστα αυτοκίνητα (κάτι που η Honda ξέρει μέχρι σήμερα να κάνει). Το Discovery, λοιπόν, με την ονομασία Passport ήταν η πρόταση της συνεργασίας, προκειμένου η Honda να μπει στα SUV χωρίς να χάσει χρόνο (και χρήμα).

Αρχικά ξεκίνησε να πωλείται στο εγχώριο, ιαπωνικό δίκτυο. Οι αλλαγές ήταν ελάχιστες και περιλάμβαναν τα σήματα και διαφορετικά σχέδια ζαντών. Όλα, δε, τα Crossroad είχαν ως κινητήρα τον Rover V8 3,9 L (αν και φορούσαν τη μάσκα TDI του Discovery) και ήταν τα πρώτα και μοναδικά επιβατικά αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν με το σήμα της Honda με οκτώ κυλίνδρους. Κι από την άλλη, τα ιαπωνικά Τέλη Κυκλοφορίας στα 3,9 L ήταν σημαντικά, όμως πιο σημαντικό ήταν κάτι άλλο: το σήμα της Honda δεν απέτρεψε το Crossroad από το να έχει… βρετανικά επίπεδα αξιοπιστίας.

Και σαν να μην έφτανε αυτό, σύντομα η Rover σύνηψε συμφωνία με την BMW για εξαγορά της Land Rover. Εντέλει, το Crossroad παρέμεινε στις ιαπωνικές αντιπροσωπείες της Honda μέχρι το 1998, το οποίο συνέπεσε με την ολοκλήρωση της παραγωγής του Discovery I. Ήδη, όμως, από το 1995, η Honda είχε έτοιμο το πρώτο δικό της SUV, το CR-V. Αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Το ένα και μοναδικό Honda NSX που πωλείται στην Ελλάδα – Δείτε την τιμή του

Γιατί η Honda επέλεξε να συνεργαστεί με την Aston Martin ενόψει 2026

Δείτε τον Max Verstappen να βγαίνει off-road με το Honda HR-V (video)