Ken Block: Έτσι έχτισε την περιουσία των 230 εκατ. δολαρίων


Σαν σήμερα, το 1967, γεννήθηκε στη δυτική ακτή των ΗΠΑ ο Ken Block. Αντισυμβατικός, μεγαλωμένος σε μια χώρα όπου ο κόσμος παρακολουθεί μαζικά Nascar και dragster, πήγε κόντρα στο ρεύμα, μπήκε στα ράλλυ και έβγαλε πολλά λεφτά κάνοντας αυτό που αγαπούσε.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΑΡΜΠΕΑΣ, ΦΩΤΟ: AUDI
  • 21/11/2023

«Μεγάλωσα προσπαθώντας να κάνω πάντα αυτό που με διασκεδάζει και με ευχαριστεί περισσότερο». Αυτά τα λόγια ανήκουν στον Ken Block ο οποίος στις 2 Ιανουαρίου 2023 έχασε τη ζωή του κάνοντας ένα από τα πολλά, αγαπημένα του χόμπι.

Η πορεία του υπήρξε κινηματογραφική και είναι βέβαιο ότι σύντομα θα αποτελέσει πηγή έμπνευσης και θα μεταφερθεί με κάποιον τρόπο στη μεγάλη οθόνη. Η είδηση του θανάτου του ταξίδεψε αστραπιαία σε κάθε γωνιά του πλανήτη σκορπώντας θλίψη στα εκατομμύρια των fans του. 

Οι περισσότεροι από αυτούς τον γνώρισαν μέσα από τη σειρά Gymkhana όπου οδηγούσε στα όρια ξεχωριστά αυτοκίνητα και χάριζε μοναδικό θέαμα. Πάμε όμως να δούμε ποια είναι η ιστορία του και πως έφτασε σχεδόν από το πουθενά να χτίσει μια περιουσία, η οποία πριν από λίγους μήνες εκτιμήθηκε από το hotcars.com στα 230 εκατ. δολάρια. 

Ο Block γεννήθηκε σαν σήμερα, στις 21 Νοεμβρίου του 1967 στo Long Beach της Καλιφόρνια. Το πάθος του για το design τον οδήγησε αρχικά στην αρχιτεκτονική αλλά γρήγορα αντιλήφθηκε ότι αυτή η καριέρα δεν του ταιριάζει. Όχι γιατί δεν αγαπούσε αυτό που έκανε, αλλά επειδή συνειδητοποίησε ότι για να ανελιχθεί θα πρέπει να περάσουν χρόνια. Η αλήθεια είναι ότι του άρεσε να κινείται σε πιο γρήγορους ρυθμούς...

Μέχρι να πάρει αυτή την απόφαση και να προχωρήσει στο επόμενο μεγάλο βήμα της ζωής του είχε προλάβει μέσα από τη σχεδίαση να κολλήσει το «μικρόβιο» των extreme sports σχεδιάζοντας εξοπλισμό για καταστήματα αθλητικών ειδών. 

Ο πρώτος άνθρωπος που βρέθηκε στον δρόμο του και τον βοήθησε να κάνει το όνειρό του πραγματικότητα ήταν ο σχεδιαστής Damon Way. Από την πρώτη στιγμή «κόλλησαν» και μαζί δούλεψαν πάνω σε διαφορετικά projects όπως το περιοδικό Blunt, τη σειρά ρούχων Eightball αλλά και τα snowboards Type A. 

Η εταιρεία, όμως. που τους απογείωσε ήταν η σειρά ρούχων DC η οποία ιδρύθηκε το 1991 στο γκαράζ του Ken και απευθυνόταν σε skaters. Το αρχικό κεφάλαιο που έπρεπε να βρουν ήταν 10.000 δολάρια τα οποία κανείς από τους δύο δεν διέθετε. 

Έτσι ο Block κατάφερε να πείσει τους γονείς τους να του δανείσουν το ποσό και έτσι ξεκίνησε η πορεία μίας από τις πιο γνωστές μάρκες sport ρούχων στον κόσμο

Για να έρθει η απογείωση χρειάστηκε να συμβάλει τα μέγιστα ο αδελφός του Damon, ο γνωστός skater Danny Way. Ο Danny συμμετείχε στα διαφημιστικά της DC πείθοντας και άλλους skaters να μπουν στο «παιχνίδι». Κάπως έτσι η εταιρεία άρχισε να βγάζει πολλά λεφτά. 

Τον πρώτο χρόνο είχαν έσοδα 1,5 εκατ. δολάρια ενώ την αμέσως επόμενη χρονιά το ποσό πενταπλασιάστηκε. Μέχρι το 2003 η DC έκανε τζίρο 100 εκατ. δολ. ετησίως και κάπου εκεί εμφανίστηκε η Quicksilver που την εξαγόρασε για 87 εκατ. δολ. 

Μέσα από αυτή την πώληση προήλθε και το μεγαλύτερο μέρος της περιουσίας του Ken Block ο οποίος ποτέ δεν αποχώρησε από την DC αλλά συνέχισε να κινεί τα νήματα από τη θέση του Brand Vision Leader.

Έχοντας βγάλει πολλά λεφτά από την εξαγορά, ο Block δεν έκατσε στα... αυγά του. Το αντίθετο. Πήρε την απόφαση να πέσει με τα μούτρα στο motorsport και να ασχοληθεί με τους αγώνες ράλλυ. Όπως έχει δηλώσει, το Nascar και οι αγώνες dragster, που έχουν φανατικό κοινό στην Αμερική, δεν του έκαναν «κλικ» για αυτό αποφάσισε να μπει στο χώμα και να τρέξει στα όρια. Αρχικά το επιχείρησε με τη Subaru και στη συνέχεια έδωσε τα χέρια με την Ford όπου συμμετείχε κυρίως σε αμερικανικούς αγώνες αλλά και στο WRC. 

Οι γνώσεις που είχε αποκομίσει τα προηγούμενα χρόνια στο κομμάτι του marketing και των social media του επέτρεψαν να απογειώσει τη φήμη του και μαζί με αυτή και την περιουσία του. Άλλωστε αυτά τα δύο πάνε συνήθως χέρι-χέρι. 

Το 2010 έρχεται η στιγμή να δημιουργήσει επίσημα τη Hoonigan Industries και τη Hoonigan Racing Division ενώ συνάπτει χρυσή συμφωνία με το ενεργειακό ποτό Monster Energy που γίνεται ο βασικός χορηγός. Μέσα από αυτά τα δυο brands προκύπτει ένα τρίτο, το Hoonigan Media Machine αντικείμενο του οποίου είναι να δημιουργεί videos για τους fans του Ken Block. 

Η ιδέα του Hoonigan είχε έρθει μερικά χρόνια πριν και συγκεκριμένα το 2007 όταν ο Ken Block εμφανίστηκε στην εκπομπή Stunt Junkies. Εκεί, οδηγώντας ένα Subaru WRX Sti επιχείρησε να απογειωθεί πάνω από μία χωμάτινη ράμπα. Το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό όπως εντυπωσιακή ήταν και η ταχύτητα με την οποία ο Block κατάλαβε πως τέτοιες εμφανίσεις μπορούν να τον κάνουν διάσημο σε όλο τον πλανήτη.

Στα χρόνια που ακολούθησαν τα επεισόδια της σειρά Gymkhana με τα εντυπωσιακά stunts, τα ατελείωτα donuts και το ακραίο drift, γίνονταν viral με εκατομμύρια views. Παράλληλα οι χορηγοί στριμώχνονταν στη σειρά για να εμφανιστούν στα videos και ο Block έχει ακόμα μία επιτυχημένη μπίζνα στα χέρια του με την οποία έκανε αυτό που του άρεσε βγάζοντας -ακόμα περισσότερα- χρήματα.

Δείτε το πρώτο επεισόδιο της σειράς Gymkhana με τίτλο «KEN BLOCK GYMKHANA PRACTICE»

«Στο τέλος της ημέρας όλα τα μηχανοκίνητα σπορ είναι ένα χόμπι. Προσφέρουν διασκέδαση. Απλά εγώ δεν πληρώνω για αυτό. Μου αρέσει πολύ να έχω μια δημιουργική διέξοδο, να βγαίνω να τρέξω σε αγώνες και να πληρώνουν άλλοι για εμένα» είχε δηλώσει δείχνοντας πόσο «τακτοποιημένα» είχε τα πράγματα στο μυαλό του και συνέχισε: 

«Όταν πια δεν θα είμαι ανταγωνιστικός και δεν θα διασκεδάζω, τότε θα αρχίσω να κόβω ταχύτητα και θα σκεφτώ σοβαρά να τα παρατήσω».

Όμως ο Ken Block δεν έκοψε ταχύτητα ποτέ, ούτε την τελευταία στιγμή.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Electrikhana: Το trailer από το τελευταίο video του Ken Block λίγο πριν χάσει τη ζωή του

Ο Ken Block σπάει τον… πάγο με το θρυλικό Audi Quattro A2 (video)

Φόρος τιμής: To WRC αποσύρει τον αριθμό του Ken Block