Κινητήρας V8 450 PS με υδρογόνο από τις Toyota και Yamaha


H Toyota ανέθεσε στους ανθρώπους της Yamaha Motors να εξελίξουν τον ατμοσφαιρικό V8 πεντάλιτρο κινητήρα του Lexus RC F ώστε να λειτουργεί με καύσιμο το υδρογόνο, αντί για βενζίνη.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 18/2/2022

Όπως όλα δείχνουν, στην Toyota έχουν πάρει στα σοβαρά την πιθανότητα να δημιουργήσουν έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης που να λειτουργεί με υδρογόνο.

Έπειτα από την πρώτη προσπάθεια που έγινε πέρυσι με τον τρικύλινδρο turbo 1,5 λίτρων του GR Yaris και μια μετασκευασμένη αγωνιστική Corolla, τα στελέχη της Toyota ανέθεσαν στους μηχανικούς τής Yamaha Motors να εξελίξουν τον ατμοσφαιρικό V8 που υπάρχει στο Lexus RC F ώστε να μπορεί να χρησιμοποιεί υδρογόνο ως καύσιμο.

Στις φωτογραφίες που δημοσιεύτηκαν από την ιαπωνική εταιρεία, βλέπουμε τον τρόπο που έχει προσαρμοστεί η πολλαπλή εισαγωγής στην κορυφή του κινητήρα (θυμίζουμε ότι είναι «οκτώ σε μία». Οι πληροφορίες που αφορούν στις αλλαγές του κινητήρα είναι λίγες προς το παρόν, όμως η Yamaha Motors γνωστοποίησε ότι έχουν (αναμενόμενα) έχουν προσαρμοστεί κατάλληλα οι μπεκ ψεκασμού και η κυλινδροκεφαλή. 

Σύμφωνα με την εταιρεία, ο κινητήρας έχει φτάσει να έχει μέγιστη ισχύ 450 PS/6.800 rpm και μέγιστη ροπή 540 Nm/3.600 rpm. Συγκριτικά, στο (βενζινοκίνητο) Lexus RC F «Track Edition» η μέγιστη ισχύς του είναι 464 PS/7.100 rpm και η μέγιστη ροπή 520 Nm/4.800-5.600 rpm, έπειτα από τη μείωση της ισχύος του για το μοντέλο του 2021.

Ο κ. Takeshi Yamada, μηχανικός στο Τμήμα Ανάπτυξης Οχημάτων του Κέντρου Τεχνικής Έρευνας και Ανάπτυξης της Yamaha Motors, δήλωσε σχετικά: «Οι κινητήρες υδρογόνου διαθέτουν εγγενώς μια φιλική αίσθηση, κάτι που τους κάνει εύχρηστους ακόμα και χωρίς να χρειάζεται να προσφεύγουν σε ηλεκτρονικά βοηθητικά συστήματα. 

»Όλοι όσοι οδήγησαν το πρωτότυπο ήταν κάπως επιφυλακτικοί αρχικά, όμως όταν βγήκαν από το αυτοκίνητο είχαν ένα τεράστιο χαμόγελο στα χείλη! Όσο το παρατηρούσα αυτό, άρχισα να πιστεύω ότι υπάρχουν τεράστιες δυνατότητες στα τεχνικά χαρακτηριστικά που είναι μοναδικά στους κινητήρες υδρογόνου, αντί να αντιμετωπίζουμε το θέμα απλά ως υποκατάστατο της βενζίνης».