Dacia Duster 2024: Αυτά είναι τα σημεία-κλειδιά της τρίτης γενιάς


H Dacia εξετάζει προσεκτικά τα στοιχεία που θα συνοδεύουν τη νέα πρόταση του Duster, ώστε να συνεχιστεί απρόσκοπτα η μεγάλη εμπορική του επιτυχία . Ποια είναι αυτά; 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΑΡΜΠΕΑΣ ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟΥ, KLEBER SILVA
  • 15/3/2022

Η αναμονή για τη νέα γενιά του Dacia Duster, όσο περνούν οι μήνες, γίνεται ολοένα και μεγαλύτερη. Το δημοφιλές SUV έχει καταφέρει όλα αυτά τα χρόνια της πορείας του να δημιουργήσει μια συμπαγή αγοραστική βάση που έχει συνδεθεί άρρηκτα με την εξέλιξη του μοντέλου.

Σε αυτό το πλαίσιο ήρθε τον Φεβρουάριο η ανακοίνωση της Dacia που ανέφερε ότι το Duster έσπασε το φράγμα των 2.000.000 πωλήσεων παγκοσμίως, παρουσιάζοντας παράλληλα έρευνα που έκανε μεταξύ των αγοραστών, θέλοντας να εστιάσει και να αναδείξει στους λόγους που τους οδήγησαν στη συγκεκριμένη επιλογή.

Σύμφωνα με τα στοιχεία το 56% διάλεξε Duster για την προσιτή του τιμή, το 26% για τον σχεδιασμό του και 16% για την εμπιστοσύνη που έχει στο brand. Παράλληλα έγινε γνωστό πως ένα Dacia Duster βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής κάθε 63 δευτερόλεπτα λειτουργίας της, ενώ συνολικά κάθε μέρα κατασκευάζονται περίπου 1.000 μονάδες.

Αναμενόμενα, λοιπόν, όταν ο όμιλος της Renault πριν από έναν χρόνο παρουσίασε το στρατηγικό πλάνο «Renolution», κατά το οποίο είδαμε το νέο logo της Dacia αλλά μάθαμε για την έλευση του νέου Duster, η αναμονή άρχισε κατευθείαν να χτυπάει... κόκκινο!

Εμφανισιακά το νέο Duster αναμένεται να πατήσει πάνω στη νέα σχεδιαστική εικόνα που θέλει να λανσάρει η Dacia και σε μεγάλο βαθμό αποτυπώνεται μέσα απ’ τη φιλοσοφία του νέου σήματος. Στο διαδίκτυο τους τελευταίους μήνες έχουν εμφανιστεί αρκετά renderings σχεδιαστών που προσπάθησαν να αφομοιώσουν αυτά τα στοιχεία μέσα στις προτάσεις τους, όπως οι φωτογραφίες του κειμένου που προέρχονται από τον Βραζιλιάνο designer Kleber Silva.

Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα που έχουν κυκλοφορήσει στο εξωτερικό και ειδικά στη Γαλλία, το περίγραμμα των γραμμάτων D και C όπου συνθέτουν το νέο logo αναμένεται να μεταφερθεί σε αρκετά σημεία του νέου Dusterμε πρώτο και καλύτερο το μπροστά μέρος. Εκεί θα δούμε μια νέας σχεδίασης γρίλια ενώ μια νέα προσέγγιση θα δούμε και στον σχεδιασμό των φωτιστικών σωμάτων που θα αποκτήσουν σύγχρονη εμφάνιση χρησιμοποιώντας την τεχνολογία LED.

Αλλαγές θα έχουμε και στο πίσω μέρος όπου τα φωτιστικά σώματα θα θυμίζουν σχεδιαστικά το γράμμα Y ενώ οι απόψεις διίστανται σχετικά με τη διάταξή τους. Πολλοί είναι αυτοί που θεωρούν ότι αυτή θα είναι οριζόντια και θα θυμίζουν τα αντίστοιχα που είδαμε στο Dacia Bigster Concept τον Ιανουάριο, ενώ υπάρχουν και αυτοί που πιστεύουν ότι στην περίπτωση του Duster θα δούμε μία κάθετη διάταξη ώστε να υπάρχει διαφοροποίηση μεταξύ των μοντέλων.

To Dacia Bigster Concept
To Dacia Bigster Concept

Από εκεί και πέρα ο πίσω προφυλακτήρας αναμένεται να "φουσκώσει" και να αποκτήσει μια πιο σκληροτράχηλη εμφάνιση ενώ η οροφή θα ακολουθήσει μια αεροδυναμική γραμμή και θα προεκτείνεται μέσω μιας, διακριτικής στο μέγεθός της, αεροτομής.

Σημαντικές αναμένεται να είναι οι παρεμβάσεις και στο εσωτερικό προκειμένου να έρθει η πολυπόθητη σύγχρονη εικόνα, κάτι στο οποίο υστερούσε αρκετά η τρέχουσα γενιά σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Σε αυτή την περίπτωση "οδηγός"" αναμένεται να είναι όλα όσα έχουμε δει στην τρίτη γενιά του Sandero.

Η οθόνη του συστήματος πολυμέσων λέγεται ότι θα... ξεκολλήσει από το εσωτερικό της κονσόλας και θα κατευθυνθεί προς το επάνω μέρος, δίνοντας την εντύπωση ότι αιωρείται. Στο εξοπλισμό θα δούμε και μια σειρά νέων τεχνολογιών όπως το ηλεκτρικό χειρόφρενο, την ασύρματη φόρτιση κινητού, την ασύρματη σύνδεση για Apple Car και Android Auto, κ.α.

To εσωτερικό του Dacia Sandero
To εσωτερικό του Dacia Sandero

Αναφορικά με τα τεχνικά χαρακτηριστικά, το τρίτης γενιάς Duster θα σηματοδοτήσει τη μετάβαση του SUV στην πλατφόρμα CMF-B, από την B0 που χρησιμοποιεί η τρέχουσα και έχει εξελιχθεί μέσα από τη συμμαχία της Renault με τη Nissan. Έτσι θα ανοίξει ο δρόμος ώστε το αυτοκίνητο να περάσει στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, αφήνοντας δια παντός πίσω τα πετρελαιοκίνητα σύνολα και συμβαδίζοντας την ίδια στιγμή με τα όλο και πιο αυστηρά κριτήρια εκπομπών CO2 που εφαρμόζει η Ευρωπαϊκή Ένωση.

Ο βασικός κινητήρας εσωτερικής καύσης που θα επιλεχθεί (έχουν γραφτεί αμέτρητες εικασίες για το ποιος μπορεί να είναι αυτός) θα συνδυάζεται με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα. Την ίδια στιγμή πολλοί είναι αυτοί που μιλάνε και για μία hybrid plug-in έκδοση ωστόσο η εκτίναξη του κόστους ίσως αποδειχθεί μεγάλο εμπόδιο για να δούμε στο τέλος μια τέτοια επιλογή. Παράλληλα είναι πιθανό να συνεχίσουμε να βλέπουμε την επιλογή του LPG και στη νέα γενιά καθώς και την τετρακίνηση η οποία θα αποτελεί μια -πιο ακριβή- εναλλακτική σε αυτούς που δεν ικανοποιούνται με την κίνηση στους μπροστά τροχούς.

Το project του νέου Dacia Duster φέρει την εσωτερική ονομασία P1310 και αναμένεται να εμφανιστεί στην αγορά μέσα στο 2024. Με αυτή τη βάση είναι πολύ πιθανό να έχουμε μια πρώτη εικόνα του μοντέλου μέχρι το τέλος του 2023. Όπως και να έχει, το επόμενο διάστημα και όσο πλησιάζουμε πιο κοντά στις παραπάνω ημερομηνίες συνεχώς νέα στοιχεία θα βλέπουν το φως της δημοσιότητας και θα σχηματίζουν τη "μεγάλη εικόνα".