Επίσημο: Όλες οι πληροφορίες για το νέο υβριδικό Opel Corsa


Το Opel Corsa αποκτά για πρώτη φορά ήπια υβριδικό κινητήριο σύνολο, που προσφέρει οικονομία καυσίμου και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: STELLANTIS
  • 30/11/2023

Πρόσφατα, στην παρουσίαση του νέου Corsa, η Opel ανέφερε ότι το δημοφιλές supermini θα είναι το πρώτο μοντέλο του Γερμανού κατασκευαστή που θα προσφέρεται με 48V τεχνολογία υβριδικής κίνησης και έδινε τις πρώτες σχετικές πληροφορίες.

Πλέον, ήρθε η ώρα να μάθουμε όλες τις λεπτομέρειες για το ήπια υβριδικό κινητήριο σύνολο, με βάση τη νέα, επίσημη, ενημέρωση της φίρμας. Στην «καρδιά» του συστήματος θα βρίσκονται οι νέοι 3κύλινδροι βενζινοκινητήρες 1,2 L, με ισχύ 100 PS και 136 PS στις 5.500 rpm και ροπή 205 Nm και 230 Nm, αντίστοιχα, στις 1.750 rpm, οι οποίοι λειτουργούν στον κύκλο Miller για καλύτερη αποτελεσματικότητα.

Αμφότεροι δημιουργήθηκαν ειδικά για το συγκεκριμένο υβριδικό σύνολο και πληρούν το πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 6.4. Συνεπικουρούνται από σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη 28 PS και 55 Nm και συνοδεύονται από εξηλεκτρισμένο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων, που ενσωματώνει τον ηλεκτροκινητήρα.

Σε σύγκριση με το αμιγώς θερμικό Corsa 1,2 L με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8 σχέσεων, το νέο MHEV Corsa με τους 100 PS μπορεί να εξοικονομήσει σχεδόν 1,0 L βενζίνης ανά 100 km και να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Στις καθημερινές μετακινήσεις σε αστικές και επαρχιακές διαδρομές, ο βενζινοκινητήρας και ο ηλεκτροκινητήρας του Opel Corsa Hybrid μπορούν να λειτουργούν συνδυαστικά ή ο καθένας ξεχωριστά, προκειμένου να βελτιστοποιηθεί η κατανάλωση αλλά και οι επιδόσεις. Τα οφέλη είναι περισσότερα στις αστικές διαδρομές.

Επιπλέον, ο ηλεκτροκινητήρας επιτρέπει στο Corsa να κινείται και αμιγώς ηλεκτρικά σε απόσταση έως και 1 km όταν οι απαιτήσεις ροπής είναι σε χαμηλό επίπεδο - για παράδειγμα σε μανούβρες ή με ταχύτητα μικρότερη των 30 km/h σε συνθήκες κίνησης, ενώ ενισχύει το θερμικό κινητήρα σε διαδικασίες επιτάχυνσης.

Αντίθετα, στη διαδικασία της επιβράδυνσης, ο βενζινοκινητήρας παύει να λειτουργεί και ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί σα γεννήτρια για να φορτίσει την μπαταρία του υβριδικού συστήματος 48V. Συν τοις άλλοις, η ίδια η μπαταρία ιόντων λιθίου, αξιοποιήσιμης ενεργειακής χωρητικότητας 432 Wh, αποθηκεύει την ενέργεια που ανακτάται από το αναγεννητικό σύστημα πέδησης.

Βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού, χωροθέτηση που συμβάλει στη βέλτιστη κατανομή βάρους αλλά και στη διατήρηση της πλήρους χωρητικότητας του πορτμπαγκάζ. Για τη λειτουργία των υπόλοιπων ηλεκτρικών συστημάτων του αυτοκινήτου (πχ. ηλεκτρικά παράθυρα, σύστημα infotainment) φροντίζει μια δεύτερη μπαταρία 12V.

Όπως είχε ανακοινώσει πρόσφατα η ελληνική αντιπροσωπεία, οι υβριδικές εκδόσεις του νέου Corsa αναμένονται στην ελληνική αγορά μέσα στο 1ο τρίμηνο του 2024.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Αποστολή στη Γερμανία: Οδηγούμε το νέο Opel Corsa Electric

Όλα όσα γνωρίζουμε για τη νέα γενιά του Opel Grandland

Ένα «ταπεινό» Opel Kadett τα βάζει με McLaren 720S των 1.200 PS και κλέβει τις εντυπώσεις (video)