Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει αποφασίσει την απαγόρευση πώλησης καινούριων αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες από το 2035, μέσω της υποχρέωσης για μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Ωστόσο, το κατά πόσο τελικά θα εφαρμοστεί η κατάργηση των ΜΕΚ και με ποιο τρόπο αποτελεί θέμα συζήτησης εδώ και πολλούς μήνες.
Περισσότερο λάδι στη φωτιά ρίχνει δημοσίευμα του Reuters, σύμφωνα με το οποίο το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα (ΕΛΚ), που στις πρόσφατες Ευρωεκλογές «απέκτησε» τη μεγαλύτερη κοινοβουλευτική ομάδα από όλα τα κόμματα με 188 βουλευτές (σε σύνολο 720) στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, θέλει να αλλάξει τις πολιτικές προτεραιότητες του σώματος στη νέα πενταετή θητεία του.
Αυτό συζητήθηκε σε μία συνάντηση μελών του ΕΛΚ στην Πορτογαλία, με το Reuters να βλέπει ένα προσχέδιο, το οποίο περιελάμβανε το στόχο της «αναθεώρησης των κανόνων για μείωση των εκπομπών CO2 σε αυτοκίνητα και ελαφρά φορτηγά ώστε να επιτρέπεται η χρήση εναλλακτικών καυσίμων μηδενικών εκπομπών και μετά το 2035».
Βέβαια, μετά τις αντιδράσεις που έχουν προκληθεί από αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά και αρκετές χώρες, όπως η Γερμανία, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει συμφωνήσει στη χρήση ΜΕΚ με e-fuels και μετά το 2035. Ωστόσο, δεν έχουν καθοριστεί ακόμα οι σχετικές προϋποθέσεις, διαδικασία που κρύβει αρκετές δυσκολίες και ενδέχεται να μην έχει και ουσιαστικό αποτέλεσμα για την «επιβίωση» των θερμικών κινητήρων.
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα δεν διευκρινίζει με ποιο τρόπο θέλει να αλλάξει την ευρωπαϊκή πολιτική για τις εκπομπές ρύπων. Μην ξεχνάμε ότι προεκλογικά, είχε αναφέρει σε μανιφέστο του ότι εξετάζει ακόμα και την πλήρη κατάργηση της απαγόρευσης(!), αν και αυτό μοιάζει πολύ δύσκολο να συμβεί. Στο έγγραφο που είδε το Reuters επισημαίνεται επίσης ότι το ΕΛΚ θα ήθελε «να αναθεωρήσει την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης και να αναπτύξει τεχνολογία αιχμής για τις ΜΕΚ».
Μετά τις ευρωεκλογές και με τις νέες ισορροπίες που προέκυψαν στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, αναμένονται με εξαιρετικό ενδιαφέρον οι εξελίξεις και αν θα υπάρξει κάποια αλλαγή στην απαγόρευση ή αν θα διαμορφωθεί το πλαίσιο που θα επιτρέπει τη χρήση e-fuels σε θερμικούς κινητήρες και μετά το 2035, στο πλαίσιο της «πράσινης ατζέντας» που θα ακολουθηθεί τα επόμενα χρόνια.
Πάντως, υπάρχουν αρκετοί που πιστεύουν ότι ενδέχεται η απαγόρευση των ΜΕΚ να μεταφερθεί πιο πίσω, χρονικά. Ανάμεσα σε αυτούς είναι και η Porsche, που εκτιμά ότι θα καθυστερήσει η υλοποίησή της.
Πηγή: Reuters
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ο Tavares προβλέπει «χάος» σε περίπτωση εξαίρεσης των e-fuels από την απαγόρευση των ΜΕΚ
Τα συνθετικά καύσιμα απελευθερώνουν CO2 στην ατμόσφαιρα, αλλά...
Mercedes: Επενδύει περισσότερα στις ΜΕΚ για να είναι ανταγωνιστικές και την επόμενη δεκαετία






ΔΗΜΟΦΙΛΗ





