EuroNCAP: Τέσσερα αστέρια στο Peugeot 208, πέντε στην BMW Σειρά 1


O οργανισμός EuroNCAP διεξήγαγε δοκιμές πρόσκρουσης στο νέο Peugeot 208 και την καινούργια BMW Σειρά 1, καθώς και στη Σειρά 3 και το Jeep Cherokee. 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 10/10/2019

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του ανεξάρτητου Oργανισμού «EuroNCAP», το καινούργιο Peugeot 208 συγκέντρωσε τέσσερα αστέρια στη διαδικασία των αυστηρότερων σε προδιαγραφές δοκιμών πρόσκρουσης που έχει θεσπίσει. Συγκεκριμένα, το γαλλικό supermini σημείωσε ποσοστό 91% στην προστασία των ενηλίκων επιβατών, 86% στην προστασία παιδιών, 56% στην προστασία πεζών, ενώ πήρε ποσοστό 71% για τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού που διαθέτει.

Σύμφωνα με την αναφορά του EuroNCAP, η καμπίνα επιβατών του νέου Peugeot 208 παρέμεινε ανέπαφη κατά τη διάρκεια εμπρόσθιας πρόσκρουσης σε σταθερό εμπόδιο καθώς και στην περίπτωση πλευρικής. Ωστόσο, τα αποτελέσματα έδειξαν οριακή πιθανότητα τραυματισμού του οδηγού στον θώρακα, ενώ το ίδιο ίσχυσε και τον μεσαίο επιβάτη στο πίσω κάθισμα εξαιτίας της έλλειψης προσκέφαλου γι’ αυτόν στις φθηνότερες εξοπλιστικές εκδόσεις του μοντέλου. Το σύστημα αυτόνομης πέδησης που διαθέτει στον βασικό εξοπλισμό λειτούργησε ικανοποιητικά σε χαμηλές ταχύτητες.

Νέα BMW Σειρά 1

Η καινούργια «γενιά» του μοντέλου απέσπασε την ανώτερη διάκριση των πέντε αστεριών. Συγκεκριμένα, το νέο μοντέλο της βαυαρικής αυτοκινητοβιομηχανίας σημείωσε ποσοστό 83% στην προστασία των ενηλίκων επιβατών, 87% στην προστασία παιδιών, 76% στην προστασία πεζών και 72% για τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού που διαθέτει.

Στη συνοδευτική αναφορά του Οργανισμού για την καινούργια BMW Σειρά 1 σημειώνεται ότι η καμπίνα του οχήματος παρέμεινε ανέπαφη στις συγκρούσεις περιμετρικά, η προστασία για τους εμπρός επιβάτες ήταν καλή για τα πόδια τους, ενώ παρατηρήθηκε πιθανότητα να δημιουργηθεί μώλωπας από τη ζώνη ασφαλείας στο στέρνο των εμπρός επιβατών σε περίπτωση εμπρόσθιας σύγκρουσης σε σταθερό εμπόδιο. Σε ό,τι αφορά στο σύστημα αυτόνομης πέδησης λειτούργησε ικανοποιητικά σε χαμηλές ταχύτητες.

BMW Σειρά 3

Tο δεύτερο μοντέλο της BMW που δοκιμάστηκε από τον «EuroNCAP» ήταν η BMW Σειρά 3. Και αυτή πήρε πέντε αστέρια στις δοκιμασίες, σημειώνοντας 97% στην προστασία των ενηλίκων επιβατών, 87% στην προστασία παιδιών, 87% στην προστασία πεζών και 76% για τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού που διαθέτει.

Όπως αναφέρεται στην έκθεση του Οργανισμού, και σε αυτή η καμπίνα των επιβατών έμεινε ανέπαφη σε κάθε περίπτωση σύγκρουσης. Δεν παρατηρήθηκαν τραυματισμοί στο σώμα των επιβατών, ανεξαρτήτως ύψους και ηλικίας, είτε εμπρός είτε πίσω (σημ.: πάντα με τις ταχύτητες με τις οποίες διεξάγονται οι δοκιμές πρόσκρουσης). Επίσης, δεν παρατηρήθηκαν μώλωπες στο σώμα από τις ζώνες ασφαλείας, ενώ το σύστημα αυτόνομης πέδησης λειτούργησε αποτελεσματικά σε κάθε περίπτωση και απέσπασε κορυφαία βαθμολογία.

Jeep Cherokee

To γνωστό τετρακίνητο μοντέλο της Jeep απέσπασε τέσσερα αστέρια στις πρόσφατες δοκιμές. Αναλυτικότερα, σημείωσε ποσοστό 80% στην προστασία των ενηλίκων επιβατών, 78% στην προστασία παιδιών, 56% στην προστασία πεζών και 69% για τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού που διαθέτει.

Σύμφωνα με τον «EuroNCAP», το εσωτερικό του Cherokee παρέμεινε ανέπαφο σε όλες τις περιπτώσεις συγκρούσεων που διενεργεί ο Οργανισμός. Η προστασία των γονάτων και των μηρών των εμπρός επιβατών ήταν καλή, όπως και αυτή των παιδιών. Στην περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης παρατηρήθηκε οριακή πιθανότητα τραυματισμού των επιβατών στα πλευρά τους καθώς και η οριακή πιθανότητα πρόκλησης μώλωπα στο στέρνο από τη ζώνη ασφαλείας σε περίπτωση εμπρόσθιας πρόσκρουσης σε σταθερό εμπόδιο.

Επίσης, οριακή χαρακτηρίστηκε και η προστασία του αυχένα των εμπρός ή πίσω επιβατών σε περίπτωση οπίσθιας σύγκρουσης. Σε ό,τι αφορά το σύστημα αυτόνομης πέδησης που διαθέτει το Cherokee, ο «EuroNCAP» παρατήρησε ότι δεν λειτουργεί σωστά και δεν απέτρεψε τις συγκρούσεις ακόμα και με ταχύτητα κίνησης κάτω των 20 km/h. Συνεπώς, δεν του έδωσε βαθμολογία γι’ αυτή την τεχνολογία.