Η Ιαπωνία στήνει «μπλόκο» στις εξαγωγές αυτοκινήτων προς τη Ρωσία


Οι Ιάπωνες θέλουν να… σφίξουν τη θηλιά των κυρώσεων για τους Ρώσους απαγορεύοντας τις εξαγωγές υβριδικών, ηλεκτρικών και αυτοκινήτων με κινητήρες άνω των 1.900 cc.

  • ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 31/7/2023

Οι λέξεις «κυρώσεις» και «Ρωσία» είχαν εξαφανιστεί εδώ και αρκετό καιρό από την επικαιρότητα, ωστόσο η Ιαπωνία φρόντισε να τις επαναφέρει μετά την απόφασή της να σφίξει ακόμα περισσότερο τη θηλιά με τους περιορισμούς στις εξαγωγές προϊόντων.

Όπως έγινε γνωστό από την 9η Αυγούστου η χώρα απαγορεύει την εξαγωγή μια σειράς προϊόντων που παράγονται στην Ιαπωνία μεταξύ των οποίων τα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα καθώς και αυτά που φέρουν κινητήρες με χωρητικότητα άνω των 1.900 cc. Μέσα στη λίστα με τις απαγορευμένες εξαγωγές είναι και πρώτες ύλες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην πολεμική βιομηχανία, όπως ο χάλυβας και ηλεκτρονικά εξαρτήματα.

Η απόφαση πάρθηκε τον περασμένο Μάιο στη Χιροσίμα στο πλαίσιο της συνόδου των G7 όπου από κοινού αποφασίστηκε να περιοριστεί η τροφοδοσία της Ρωσίας με εξοπλισμό που μπορεί να ενισχύσει τις πολεμικές επιχειρήσεις εναντίον της Ουκρανίας.

Ενώ η Nissan και η Toyota έχουν σταματήσει καιρό την παραγωγή οχημάτων στα ρωσικά εδάφη, μέχρι σήμερα υπήρχαν ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες που πουλούσαν τα προϊόντα τους στη χώρα. Ωστόσο ξένα δημοσιεύματα αναφέρουν ότι τα περισσότερα από αυτά κατασκευάζονται σε κινεζικά εδάφη και καταλήγουν στη Ρωσία μέσω εισαγωγέων μεταχειρισμένων οχημάτων.

Τα πρόσφατα στοιχεία δείχνουν ότι η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία έχει προκαλέσει σημαντικές ζημιές στην εγχώρια αγορά αυτοκινήτου. Πριν ξεκινήσει ο πόλεμος, οι Ρώσοι αγόραζαν σχεδόν 100.000 οχήματα το μήνα ενώ πλέον αυτός ο αριθμός έχει πέσει στις 25.000.

Την ίδια στιγμή η αποχώρηση των δυτικών αυτοκινητοβιομηχανιών έχει τονώσει τις εμπορικές επιδόσεις της Lada ενώ μεγάλος νικητής είναι η Κίνα αφού μέσα σε ένα έτος τριπλασίασε τις εξαγωγές αυτοκινήτων και η Geely πέτυχε αύξηση στις πωλήσεις της κατά 88%!

Από εκεί και πέρα δημοσίευμα των New York Times τον περασμένο Μάιο είχε αποκαλύψει ότι οι εύποροι Ρώσοι συνεχίζουν να αγοράζουν πολυτελή αυτοκίνητα δυτικών εταιρειών, όπως Ferrari και Rolls-Royce, είτε από μεσάζοντες είτε εισάγοντάς τα από κράτη που έχουν διατηρήσει φιλικές σχέσεις.