Νέο Renault Captur: Αναβαθμισμένο, δυναμικό και με διαμορφώσιμο εσωτερικό (photos)


Το δημοφιλές συμπαγές SUV της Renault ανανεώθηκε, διατηρώντας όλα τα πλεονεκτήματά του και αποκτώντας μια πιο premium αίσθηση.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: RENAULT
  • 4/4/2024

Η Renault παρουσίασε για πρώτη φορά το Captur το 2013. Έκτοτε, το συμπαγές SUV της γαλλικής φίρμας έχει σημειώσει πάνω από 2 εκατ. πωλήσεις σε 90 χώρες. Από το 2019 βρίσκεται στη 2η γενιά του η οποία μόλις ανανεώθηκε, περνώντας στη facelift εκδοχή της.

Συμπαγές εξωτερικά, άνετο εσωτερικά, με ψηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης, εξασφαλίζει άνετη πρόσβαση στο B-SUV και πολύ καλή ορατότητα στο δρόμο. Το νέο Captur είναι «το αυτοκίνητο για να ζεις», σύμφωνα με τους Γάλλους, ενσωματώνει τη νέα σχεδιαστική γλώσσα του επικεφαλής του τμήματος σχεδιασμού της φίρμας, Gilles Vidal, «παίζοντας» με το φως και τα υλικά, με ξεκάθαρες γραμμές και ακριβείς λεπτομέρειες, για ένα πιο κομψό και δυναμικό αποτέλεσμα.

Με μήκος 4.239 mm, πλάτος 1.797 mm, ύψος 1.575 mm και μεταξόνιο 2.639 mm, μπορεί  να προσφέρει περισσότερους χώρους για τα γόνατα των πίσω επιβατών αλλά και τις αποσκευές, αξιοποιώντας τη δυνατότητα μετακίνησης της πίσω σειράς (συρόμενων) καθισμάτων κατά 16 cm. Έτσι, προκύπτει πορτμπαγκάζ χωρητικότητας από 422 L έως και 616 L (326 L έως 480 L για την Full Hybrid έκδοση).

Εξωτερικά, το νέο Captur αναγνωρίζεται από το καινούριο εμπρός μέρος, που σύμφωνα με τη Renault του προσδίδει μια πιο premium εμφάνιση. Το Nouvel’R λογότυπο είναι ενσωματωμένο στην πολύπλευρη μάσκα, ενώ το καπό είναι ψηλότερο και πιο οριζόντιο. Για την αποτελεσματικότερη ψύξη του κινητήρα έχει προστεθεί μια οριζόντια εισαγωγή αέρα πάνω από το διαχωριστή, ενώ αντίστοιχη λειτουργία για τα φρένα παίζουν οι δύο εισαγωγές στις άκρες του εμπρός μέρους.

Τα νέα εμπρός φώτα διαθέτουν τεχνολογία full LED σε όλες τις εκδόσεις, ενώ τα DRL παραπέμπουν σε σχεδίαση σε αυτά του Clio. Όσο για το πίσω μέρος, οι αλλαγές είναι λιγότερες και επικεντρώνονται κυρίως στα γραφικά των φωτιστικών σωμάτων, το νέο λογότυπο και τον επανασχεδιασμένο διαχύτη.

Διατηρώντας τη διχρωμία αμαξώματος, το νέο Captur μπορεί να παραγγελθεί με 14 πιθανούς χρωματικούς συνδυασμούς. Τα βασικά χρώματα αμαξώματος είναι 6 (Pearl White, Oyster Grey, Starry Black, Gunmetal Grey, Iron Blue και Flame Red), ενώ για την οροφή και τους καθρέπτες υπάρχουν τα Highland Grey, Starry Black και Perle Beige.

Όσο για τους τροχούς, ανάλογα με την έκδοση, υπάρχουν ζάντες 17 ιντσών και αλουμινίου 17 (Evolution) και 18 ιντσών (Techno), ενώ η ολοκαίνουρια εξοπλιστική έκδοση Esprit Alpine αναγνωρίζεται άμεσα από τα μαύρα λογότυπα, τις αποκλειστικές ζάντες 19 ιντσών, τον αεροδυναμικό διαχωριστή και τις ματ γκρι ποδιές στις δύο άκρες του αμαξώματος.

Στο εσωτερικό, υπάρχει πιο μοντέρνα σχεδίαση, με το σύστημα πολυμέσων OpenR Link και νέες οθόνες έως 10,25 ίντσες για το διαμορφώσιμο πίνακα οργάνων. Η νέα κεντρική οθόνη αφής 10,4 ιντσών διαθέτει σύστημα Android Automotive 12, συνδεσιμότητα Android Auto και Apple CarPlay, με την ολοκαίνουρια ηλεκτρονική αρχιτεκτονική να ενσωματώνει μια μεγάλη γκάμα από τα τελευταίας γενιάς συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης και Active Driver Assist για αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2.

Μεταξύ των συστημάτων ενδεικτικά αναφέρουμε την αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας με προειδοποίηση ταχύτητας και τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος, επιτήρησης τυφλού σημείου, διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, αποφυγής αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, adaptive cruise control με περιοριστή ταχύτητας. Επιπλέον, υπάρχει κάμερα 360 μοιρών και αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω.

Με νέες ταπετσαρίες από ανακυκλωμένα υφάσματα για μικρό αποτύπωμα άνθρακα σε όλα τα επίπεδα εξοπλισμού, το Captur αποκτά πιο premium αίσθηση. Ανάλογα με την έκδοση, υπάρχουν κίτρινες ραφές ή μπλε-γκρι επενδύσεις στο ταμπλό. Ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών φτάνει και τα 221 mm, με το συρόμενο πίσω κάθισμα σε διαδρομή άνω των 16 cm, ενώ η καμπίνα περιλαμβάνει συνολικά 24,7 L αποθηκευτικού χώρου και υποδέχεται τους επιβάτες με ήχους καλωσορίσματος που έχουν τη σφραγίδα του Jean-Michel Jarre.

Κάτω από το καπό βρίσκονται έξι διαφορετικά κινητήρια σύνολα με τρία είδη καυσίμων. Ξεκινώντας με τους βενζινοκινητήρες, υπάρχουν οι εξής επιλογές:

  • 1.0 TCE 90 PS turbo, με ροπή 160 Nm: 3κύλινδρος με 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο και κατανάλωση 5,8 – 5,9 L/100 km.
  • 1.3 TCE mild hybrid 140 PS turbo, με ροπή 260 Nm: 4κύλινδρος με 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο και κατανάλωση 5,8 – 5,9 L/100 km
  • 1.3 TCE mild hybrid 160 PS turbo με ροπή 270 Nm: 4κύλινδρος με αυτόματο κιβώτιο EDC και κατανάλωση 5,8 – 5,9 L/100 km
  • 1.3 TCE 155 PS turbo (όχι διαθέσιμος σε όλες τις χώρες) με ροπή 270 Nm: 4κύλινδρος με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
  • Επιπλέον, υπάρχει η έκδοση LPG διπλού καυσίμου (βενζίνη-υγραέριου) 1.0 TCE 100 PS turbo, με ροπή 160 Nm (170 Nm σε λειτουργία LPG): 3κύλινδρος με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Κατανάλωση 6,0 – 6,1 L/100 km αμόλυβδης και 7,7 – 7,9 L/100 km με υγραέριο.

Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται η πλήρως υβριδική έκδοση E-Tech full hybrid, που έχει ως βάση έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,6 L και αποδίδει 145 PS και 205 Nm, συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (4 ταχύτητες για το θερμικό κινητήρα και 2 για τον ηλεκτροκινητήρα) και καταναλώνει 4,7 - 4,9 L/100 km. Το υβριδικό σύστημα περιλαμβάνει δύο ηλεκτροκινητήρες (ο ένας λειτουργεί ως γεννήτρια) απόδοσης 49 PS και 24 PS, αντίστοιχα, με μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 1,2 kWh.

Η συγκεκριμένη έκδοση μπορεί να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά σε ποσοστό 80% εντός πόλης, εξασφαλίζοντας 40% οικονομία καυσίμου σε σχέση με έναν αντίστοιχο βενζινοκινητήρα, ενώ ο οδηγός έχει τέσσερα επιλέξιμα προφίλ οδήγησης (Eco, Sport, Comfort, Mysense).

Το νέο Captur θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της πόλης Valladolid της Ισπανίας και θα λανσαριστεί στη χώρα μας το καλοκαίρι του 2024.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Γκολ απ' τα αποδυτήρια - Το νέο Renault 5 έχει λίστα αναμονής με 50.000 ονόματα

Επίσημο: Renault και Volkswagen συζητούν για την από κοινού κατασκευή ενός EV πόλης

COTY: Το Renault Scenic είναι το Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2024