Renault E-Ways: Η νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης


Πώς ο Όμιλος Renault θα επιταχύνει τη μετάβαση του στην νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης και θα εκμεταλλευτεί τα τεχνολογικά και βιομηχανικά του πλεονεκτήματα, αλλά και την πολυετή εμπειρία του στα ηλεκτρικά οχήματα. Νέα εργοστάσια κατασκευής μπαταριών και νέα ανταγωνιστικά και προσιτά ηλεκτρικά μοντέλα είναι στο επίκεντρο.

  • 30/6/2021

Η νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης που έρχεται ήταν στο επίκεντρο της σημερινής διαδικτυακής παρουσίασης με τίτλο “Renault E-Ways Electropop” του Renault Group με την παρουσία του CEO του Ομίλου Renault, Luca de Meo.

Οι υπεύθυνοι της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας ξετύλιξαν με κάθε λεπτομέρεια το στρατηγικό τους πλάνο για να είναι πρωτοπόροι και στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Ο στόχος του γαλλικού Ομίλου είναι να προσφέρει τεχνολογικά και τιμολογιακά ανταγωνιστικά, βιώσιμα και δημοφιλή ηλεκτρικά οχήματα.

Η γκάμα της Renault θα έχει το πιο πράσινο αποτύπωμα στην ευρωπαϊκή αγορά το 2025, με πάνω από το 65% να αποτελείται από τα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα και έως και 90% των πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων στη μάρκα Renault το 2030.

Ο Όμιλος Renault θα λανσάρει 10 νέα ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2025, με τα 7 να φέρουν τα σήματα της Renault.

Το εμβληματικό Renault 5, με μοντέρνο σχεδιασμό και αμιγώς ηλεκτρικό, θα κατασκευάζεται στη Βόρεια Γαλλία, βασιζόμενο στη νέα πλατφόρμα CMF-BEV, στη μονάδα παραγωγής οχημάτων του Γάλλου κατασκευαστή που θα φέρει την ονομασία Renault ElectriCity.

Η Renault θα αναβιώσει ακόμα ένα εμβληματικό μοντέλο του παρελθόντος, γνωστό προς το παρόν με την ονομασία «4ever», και όπως είναι προφανές δεν μιλάμε για κάτι άλλο από το Renault 4.

Ο βασικός πυλώνας των εγκαταστάσεων της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας θα είναι το Renault ElectriCity, ένα αποδοτικό, υψηλής τεχνολογίας ηλεκτρικό οικοσύστημα, που θα είναι μία πολυσυλλεκτική μονάδα παραγωγής στη Βόρεια Γαλλία, σε απόλυτη συνεργασία με το MegaFactory ηλεκτροκινητήρων του Ομίλου στη Νορμανδία.

Για να γίνει αυτό, το Renault Group έχει συνάψει μία στρατηγική συνεργασία με την Envision AESC για την κατασκευή ενός gigafactory κατασκευής μπαταριών στο Douai, πλήρως ανταγωνιστικών ως προς το κόστος, αρχής γενομένης από το 2024.

Δημοφιλή και προσιτά μοντέλα

Η Renault θέλει να στραφεί σε μία πιο ισορροπημένη και περισσότερο κερδοφόρα γκάμα με 10 νέα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Τα δύο εξ αυτών θα είναι οι αναβιώσεις των εμβληματικών Renault 5 και το Renault 4 (βλέπε 4ever), τα οποία όπως τονίστηκε θα κοστίζουν έως και 33% λιγότερο σε σύγκριση με το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρείας, το ZOE. Επιπλέον, αργότερα θα ακολουθήσει ένα ολοκαίνουργιο ηλεκτρικό μοντέλο της κατηγορίας C, αλλά και το νέο MéganEτο 2022.

«Σήμερα είναι μια ιστορική ημέρα για την στρατηγική ηλεκτροκίνητων οχημάτων του Renault Group που είναι φτιαγμένα στην Ευρώπη. Χτίζοντας το Renault ElectriCity, το συμπαγές, αποδοτικό, υψηλής τεχνολογίας ηλεκτρικό οικοσύστημα μας στη Βόρεια Γαλλία, μαζί με το MegaFactory στη Νορμανδία, δημιουργούμε τις συνθήκες ανταγωνιστικότητας μέσα στο σπίτι μας.»

«Θα εκπαιδεύσουμε, θα επενδύσουμε και θα συνεργαστούμε με καθιερωμένα και αναδυόμενα στελέχη στους τομείς τους, όπως: STMicroelectronics, Whylot, LG Chem, Envision AESC και Verkor. Δέκα νέα ηλεκτρικά μοντέλα θα σχεδιαστούν και έως ένα εκατομμύριο ηλεκτρικά οχήματα θα κατασκευαστούν έως το 2030, από οικονομικά αποδοτικά αστικά οχήματα έως υψηλότερα σπορ αυτοκίνητα. Εκτός από την απόδοση, στοιχηματίζουμε σε εμβληματικά μοντέλα όπως το αγαπημένο R5, καθιστώντας τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δημοφιλή», δήλωσε ο Luca de Meo, CEO του Renault Group.

Νέες τεχνολογίες και μονάδες κατασκευής μπαταριών

Το Renault Group θα συνεργαστεί στενά με την Envision AESC, η οποία θα αναπτύξει ένα gigafactory μπαταριών στο Douai με δυνατότητα παραγωγής 9 GWh το 2024 με στόχο να φτάσει τα 24 GWh έως το 2030. Η ElectriCity, συνεργάτης της Renault Group θα παράγει μπαταρίες τελευταίας τεχνολογίας, ανταγωνιστικές ως προς το κόστος, χαμηλού άνθρακα και ασφαλείς για ηλεκτρικά μοντέλα, συμπεριλαμβανομένου του μελλοντικού Renault 5.

Παράλληλα, το Renault Group υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας ώστε να γίνει μέτοχος της γαλλικής νεοσύστατης εταιρείας Verkor με ποσοστό άνω του 20% . Οι δύο εταιρείες σκοπεύουν να αναπτύξουν μία μπαταρία υψηλής απόδοσης κατάλληλη για τα αυτοκίνητα κατηγορίας C (μικρομεσαία και πάνω), καθώς και για τα μοντέλα Alpine.

Η συνεργασία περιλαμβάνει την ανάπτυξη μίας πιλοτικής γραμμής παραγωγής για μπαταρίες και πρωτότυπα από το 2022. Σε δεύτερο χρόνο, με αφετηρία το 2026, η Verkor στοχεύει να κατασκευάσει το πρώτο gigafactory για μπαταρίες υψηλής απόδοσης στη Γαλλία, με αρχική χωρητικότητα 10 GWh για το Renault Group, που πιθανώς να αυξηθεί στα 20 GWh έως το 2030. Σε λιγότερο από 10 χρόνια, ο Όμιλος στοχεύει να μειώσει το κόστος παραγωγής του σταδιακά κατά 60%.

Νέο σύστημα κίνησης all-in-one

Ο Όμιλος εργάζεται επίσης σε ένα συμπαγές ηλεκτρονικό σύστημα κίνησης που ονομάζεται “all-in-one”. Αυτό το ηλεκτρικό “e-powertrain” ενσωματώνει το e-motor, τον μειωτήρα στροφών και τα ηλεκτρονικά ισχύος σε ένα μόνο σώμα: “One Box Project”. To αποτέλεσμα είναι συνολικά 45% μειωμένος όγκος, 30% μειωμένο κόστος όλου του κινητήρα και 45% λιγότερη κατανάλωση ενέργειας. Με αυτό τον τρόπο μπορεί να παρέχει επιπλέον αυτονομία έως και 20 χιλιόμετρα.

Νέες πλατφόρμες CMF-EV και CMF-BEV

Ο γαλλικός Όμιλος εκμεταλλεύεται την εμπειρία των 10 ετών που διαθέτει στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, και δημιουργεί τις αποκλειστικές πλατφόρμες για κίνηση με μπαταρία CMF-EV και CMF-BEV.

Η πλατφόρμα CMF-EV, που προορίζεται για οχήματα στις κατηγορίες C και D προσφέρει βελτιωμένη οδηγική συμπεριφορά και δύναται να προσφέρει αυτονομία έως 580 χιλιόμετρα ανάλογα με το σύστημα κίνησης με πολύ χαμηλή κατανάλωση ενέργειας. Η αρχιτεκτονική αυτή επιτρέπει μεγαλύτερη ευρυχωρία και ευελιξία στις διαστάσεις και με όλα τα τεχνικά στοιχεία στο χώρο του κινητήρα, μειώνει το βάρος και το κόστος. Επιπλέον, όπως τονίζεται η CMF-EV θα προσφέρει μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση χάρη στο χαμηλό κέντρο βάρους και την ιδανική κατανομή του και πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Το ολοκαίνουργιο MéganE που θα παράγεται στο Douai βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-EV.

Για την κατηγορία Β, η πλατφόρμα CMF-BEV θα κάνει δυνατή την παραγωγή προσιτών και αμιγώς ηλεκτρικών supermini (BEV). Αυτή η ολοκαίνουργια πλατφόρμα υπολογίζεται ότι θα μειώσει το κόστος του οχήματος κατά 33% σε σύγκριση με την τρέχουσα γενιά του ZOE.

Κύκλος ζωής μπαταριών και ανακύκλωση

Η Renault τονίζει πως είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που ενεργεί σε ολόκληρο τον  κύκλο ζωής της μπαταρίας. Στο τέλος του πρώτου κύκλου ζωής τους, οι μπαταρίες ενδέχεται να εξακολουθούν να έχουν διαθέσιμα περίπου τα δύο τρίτα της χωρητικότητάς τους και μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν. Η Renault Mobilize σε αυτό το πλαίσιο έχει αναπτύξει νέες εφαρμογές αναφορικά με τη στατική αποθήκευση μπαταριών για την αποθήκευση ηλεκτρικού ρεύματος ή των γεννητριών για χρήση σε άλλες βιομηχανίες.

Προχωρώντας στην ανακύκλωση, η κοινοπραξία ανακοίνωσε πρόσφατα συμφωνία με τη Solvay και τη Veolia που επιτρέπει την ανάκτηση στρατηγικών υλικών μπαταριών όπως κοβάλτιο, νικέλιο και λίθιο με πολύ υψηλή απόδοση και ποιότητα ποιότητας μπαταρίας, έτσι ώστε να μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν κατά την παραγωγή νέων μπαταριών αυτοκινήτου.