Save the date: Στις 13 Ιανουαρίου επιστρέφει οριστικά ο κινητήρας Wankel


Ο περιστροφικός κινητήρας αναγεννιέται εν όψει της ηλεκτρικής εποχής και θα αποτελεί μέρος του plug-in υβριδικού συστήματος του Mazda MX-30.

  • 9/1/2023

Η συζήτηση για την επιστροφή του περιστροφικού κινητήρα έχει ανοίξει εδώ και σχεδόν 3 χρόνια, όταν η Mazda επιβεβαίωσε αρχικά τις πληροφορίες για χρήση του κινητήρα Wankel ως rage extender για το επερχόμενο plug-in hybrid MX-30.

Χαράς ευαγγέλια για τους φανατικούς του αποδοτικότατου κινητήρα, έστω και αν δε θα είχε τον πρωταγωνιστικό ρόλο που τον έκανε διάσημο στο RX-7 και χρησιμοποιήθηκε και μετέπειτα στο RX-8.

Ο παροπλισμός του υπήρξε αναπόφευκτος, καθώς η μεγάλη κατανάλωση καυσίμου σε συνδυασμό με τους αναπόφευκτους ρύπους, καθιστούσαν απαγορευτική τη χρήση του με βάση αφενός τις ανάγκες για οικονομία καυσίμου και αφετέρου τα αυστηρότερα όρια εκπομπών ρύπων.

Ωστόσο, οι φανατικοί του είδους τον περίμεναν για χρόνια, λατρεύοντας τα μοναδικά χαρακτηριστικά του αλλά και τα πλεονεκτήματά του: Μικρό βάρος και μεγάλη απόδοση από μικρή χωρητικότητα. Κατασκευάστηκε ακόμα και Wankel μόλις 2,46 cc (ναι, σωστά διαβάσατε).

Η Mazda ανακοίνωσε τη Δευτέρα (9/1) ότι πιστή στην προσέγγιση πολλαπλών λύσεων όσον αφορά τις παγκόσμιες προκλήσεις για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, θα παρουσιάσει μια νέα επιλογή κινητήρων για το MX-30 στην Έκθεση Αυτοκινήτου των Βρυξελλών 2023.

Διαθέσιμο στην ευρωπαϊκή αγορά από την άνοιξη του τρέχοντος έτους, το μοναδικό plug-in υβριδικό σύστημα κινητήρα και μετάδοσης του compact crossover της Mazda θα διαθέτει μια ηλεκτρική γεννήτρια που τροφοδοτείται από έναν πρόσφατα αναπτυγμένο περιστροφικό κινητήρα.

Το νέο μοντέλο MX-30 θα παρουσιαστεί στο περίπτερο της Mazda στην Έκθεση Αυτοκινήτου των Βρυξελλών στις 13 Ιανουαρίου 2023, ενώ η συνέντευξη Τύπου θα πραγματοποιηθεί στις 11:00.

Ο νέος περιστροφικός κινητήρας συμβάλει στην επίτευξη του πρωταρχικού σκοπού της μάρκας. Ως πρωταρχικό σκοπό η Mazda ορίζει το να συνεισφέρει στη βιωσιμότητα του φυσικού περιβάλλοντος, προσφέροντας μια απολαυστική και ευχάριστη οδηγική εμπειρία μέσα από όλα τα οχήματά της και να δημιουργεί ξεχωριστούς δεσμούς με τους πελάτες.

Έτσι, η αναμονή παίρνει τέλος και περιμένουμε με ενδιαφέρον τις ανακοινώσεις και τις περισσότερες λεπτομέρειες. Μένει να αποδειχθεί αν, εκτός της ηλεκτροκίνησης, θα υπάρξει και άλλο πεδίο επιστροφής του σε χρήση, καθώς θα μπορούσε να βρει θέση σε θερμικούς κινητήρες με καύσιμο υδρογόνο.