To νέο Toyota C-HR στο «μικροσκόπιο» - Σε ποια σημεία διαφέρουν οι δύο γενιές


Λίγο μετά την έναρξη της παραγωγής του νέου Toyota C-HR εντοπίζουμε τις πιο σημαντικές διαφοροποιήσεις ανάμεσα στις δύο γενιές του δημοφιλούς SUV.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΑΡΜΠΕΑΣ, ΦΩΤΟ: TOYOTA
  • 9/11/2023

Σε ρυθμούς C-HR κινείται η Toyota τις τελευταίες ημέρες αφού όπως έγινε γνωστό ξεκίνησε η παραγωγή της δεύτερης γενιάς στο εργοστάσιο της πόλης Sakarya στην Τουρκία. Δεν έχει περάσει καιρός άλλωστε από τη στιγμή που ο εγχώριος εισαγωγέας άνοιξε τις προπαραγγελίες για την Ελλάδα, ανακοινώνοντας τον τιμοκατάλογο με τις διαθέσιμες εκδόσεις.

Από την πρώτη στιγμή που αποκαλύφθηκε το νέο C-HR έγινε σαφές ότι παραμένει πιστό στην σχεδιαστική παράδοση που δημιούργησε ο προκάτοχός του, ακολουθώντας σε μεγάλο βαθμό το ριζοσπαστικό του στιλ. Κάτι, για παράδειγμα, που δεν ισχύει στην περίπτωση του νέου Land Cruiser.

Ο επικεφαλής του τμήματος marketing της Toyota Europe, Harold Patin, έχει δηλώσει πως σχεδόν το 55% των αγοραστών επιλέγουν το C-HR λόγω της ιδιαίτερης σχεδίασης, ένας τομέας που το κάνει να ξεχωρίζει από τις περισσότερες προτάσεις της κατηγορίας του. Στην σπορτίφ σχεδίαση είχε σταθεί και ο Ιάπωνας αρχιμηχανικός εξέλιξης, Hiroyuki Koba, στη συνέντευξη που έδωσε το Car and Driver λίγους μήνες μετά την παρουσίαση της πρώτη γενιάς.

Είναι πλέον ξεκάθαρο ότι η Toyota ποντάρει σε αυτό το «ατού» και έχει υψηλές βλέψεις για την εμπορική πορεία της νέας πρότασης, η οποία διαθέτει ακόμα έναν κρυφό «άσο», αυτόν της PHEV έκδοσης. Ο προκάτοχός του, από το 2016 όταν παρουσιάστηκε, πούλησε περισσότερες από 750.000 μονάδες παγκοσμίως, με τη μηνιαία παραγωγή να φτάνει τα 10.000 αυτοκίνητα.

Πλέον, ο πήχης ανεβαίνει και όπως αναφέρει το autonews.com ο μηνιαίος στόχος του εργοστασίου στη Sakarya της Τουρκίας είναι οι 12.500 μονάδες, με τις πρώτες παραδόσεις να ξεκινούν τις επόμενες εβδομάδες στις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές. 

Με τη σχεδιαστική σκυτάλη να περνάει από το ένα αυτοκίνητο στο άλλο, αποφασίσαμε να βάλουμε τις δύο γενιές δίπλα-δίπλα και να εντοπίσουμε τις διαφορές τους, τις οποίες μπορείτε να ανακαλύψετε και εσείς μετακινώντας τη διαχωριστική γραμμή στις παρακάτω εικόνες.

Κοιτάζοντας τα δύο αυτοκίνητα από το πλάι, η βασική διαφοροποίηση εντοπίζεται στις λαβές των θυρών οι οποίες για πρώτη φορά σε μοντέλο παραγωγής της Toyota είναι αναδυόμενες! Στις πίσω πόρτες ο κατασκευαστής αποφάσισε να μεταφέρει τις ενσωματώμενες λαβές που υπήρχαν ψηλά, στην «παραδοσιακή» τους θέση.

Νέα σχεδίαση έχουμε και στις ζάντες οι οποίες ξεκινούν από τις 17 ίντσες και φτάνουν μέχρι τις 19 στις πιο πλούσιες εκδόσεις, ενώ βλέπουμε μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση στο σχήμα των πίσω παραθύρων, χωρίς ωστόσο να αυξάνεται ιδιαίτερα η ορατότητα των επιβατών της δεύτερη σειράς καθισμάτων προς τον δρόμο.

Το μπροστινό μέρος έχει δεχθεί σημαντικές αλλαγές και σε αυτή την περίπτωση οι σχεδιαστές εμπνεύστηκαν από το αμιγώς ηλεκτρικό bZ4x, μεταφέροντας κάποια στοιχεία και από το νέο Prius. Τα βλέμματα τραβούν αναμενόμενα τα νέας σχεδίασης φωτιστικά σώματα σε σχήμα C. Η εισαγωγή αέρα χαμηλά έχει μεγαλώσει ενώ έχει ενσωματώσει στο εσωτερικό της τα φώτα ομίχλης όπου στην πρώτη γενιά ήταν τοποθετημένα στις δύο άκρες του προφυλακτήρα.

Στο πίσω μέρος η γωνία στην πόρτα του χώρου αποσκευών έχει διατηρηθεί. Αυτά που δεν έχουν διατηρηθεί είναι τα φωτιστικά σώματα αφού έδωσαν τη θέση τους σε μια LED μπάρα που τρέχει από άκρη σε άκρη, ενώ στο κέντρο της, πάνω από το σήμα της Toyota, εμφανίζεται η φωτιζόμενη ονομασία του μοντέλου.

Οι διαστάσεις του νέου C-HR είναι 4,36 m μήκος, 1,83 m πλάτος και 1,56 m ύψος, με μεταξόνιο στα 2,64 m. Είναι άξιο αναφοράς ότι το τελευταίο έχει μείνει αμετάβλητο ανάμεσα στις δύο γενιές, ωστόσο το νέο μοντέλο είναι κατά 30 mm μικρότερο σε μήκος. Την ίδια στιγμή οι αναλογίες του μπροστινού και του πίσω τμήματος καλύπτουν αυτή τη διαφορά και την κάνουν σχεδόν «αόρατη». 

Στο εσωτερικό η φιλοσοφία παρέμεινε οδηγοκεντρική ενώ μία από τις σημαντικές αλλαγές εντοπίζεται στους πλαϊνούς αεραγωγούς του κλιματισμού οι οποίοι αποχωρίστηκαν το παραλληλόγραμμο σχήμα και πλέον είναι κυκλικοί. Η εικόνα δένει αρμονικά με τον πιο κοντό επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων αλλά και με το υποβραχιόνιο που έχει μεγαλώσει σε σχέση με την πρώτη γενιά και έχει φτάσει πιο κοντά στο ταμπλό.

Ο αναλογικός πίνακας οργάνων του αρχικού C-HR έχει δώσει τη θέση του σε μία οθόνη με διαγώνιο 8 ή 12,3 ιντσών. Δίπλα η οθόνη του συστήματος πολυμέσων έχει μεγαλώσει και από τις 8 ίντσες έχει φτάσει στις 12,3, ενώ το πλαίσιο είναι ορθογώνιο και δεν κάνει τη γνωστή καμπύλη από την μεριά του συνοδηγού.

 

Στη βάση της παρέμειναν οι αεραγωγοί του συστήματος κλιματισμού καθώς και οι φυσικοί διακόπτες που ελέγχουν διάφορες λειτουργίες του αυτοκινήτου. Τέλος θα πρέπει να τονιστεί ότι η Toyota δείχνει αρκετά υπερήφανη για το bi-tone χρωματισμό του νέου C-HR αφού μέχρι σήμερα δεν έχει παρουσιάσει καμία φωτογραφία με μονόχρωμο αμάξωμα.

Η δεύτερη γενιά είναι διαθέσιμη με τέσσερα σύνολα κίνησης. Τις υβριδικές (HEV) εκδόσεις 1,8 και 2,0 λίτρων και ένα plug-in hybrid electric (PHEV) μοντέλο 2,0 λίτρων, με ονομασίες Hybrid 140 για τον κινητήρα 1,8 (διατίθεται με τη νέα οικογένεια Corolla), Hybrid 200 και Plug-in Hybrid 220 με δίλιτρα μοτέρ.

Όλες κάνουν χρήση μπαταριών ιόντων λιθίου και σύγχρονων ηλεκτροκινητήρων μόνιμου μαγνήτη. Η έκδοση Hybrid 200 θα διατίθεται επιπλέον με την επιλογή έξυπνης τετρακίνησης (AWD-i). Διαβάστε αναλυτικά τις εντυπώσεις μας από το νέο Toyota C-HR στο ταξίδι που κάναμε πριν λίγους μήνες στο Αμβούργο για να το γνωρίσουμε από κοντά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Toyota: Όλα δείχνουν ότι η επιστροφή της θρυλικής Celica είναι προ των πυλών!

Όσα αξίζει να γνωρίζετε για το επαναστατικό CVT κιβώτιο της Toyota

Το 5ης γενιάς Toyota Prius γράφει το επόμενο κεφάλαιο της υβριδικής τεχνολογίας