Το θρυλικό Citroen 2CV ετοιμάζεται να επιστρέψει ως ρετρό αυτοκίνητο πόλης


Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ήδη η Citroen έχει ξεκινήσει, σε αρκετά προκαταρκτικό στάδιο, τις διαδικασίες σχεδίασής του. Η πιθανή ημερομηνία παρουσίασης.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: STELLANTIS
  • 22/1/2025

Η σχεδίαση των αυτοκινήτων αλλάζει συνεχώς με την πάροδο των ετών, τα σχήματά τους αποκτούν ολοένα και περισσότερες καμπύλες και, ενίοτε, γίνονται πιο «φουτουριστικά», με αποτέλεσμα η οπτική (και όχι μόνο) διαφοροποίησή τους από τα παλιά μοντέλα να είναι τεράστια.

Ωστόσο, υπάρχουν αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες που παρουσιάζουν νέα μοντέλα με εμφανείς επιδράσεις από παλαιότερα, εμβληματικά, που είχαν στην γκάμα τους. Ένα πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί η Renault, με τα 5 και 4 E-Tech Electric, τα οποία διαθέτουν - σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό - ορισμένα στοιχεία από τα παλιά, αντίστοιχα, εμβληματικά μοντέλα.

Κάτι ανάλογο θα «πρέπει» να περιμένουμε και από τη Citroen. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Autocar, η γαλλική φίρμα σκέφτεται σοβαρά να αναβιώσει το θρυλικό 2CV, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού το 1948 και έμεινε στην παραγωγή μέχρι τον Ιούλιο του 1990!

Οι Βρετανοί επικαλούνται δικές τους, αποκλειστικές πληροφορίες, βάσει των οποίων η Citroen έχει ήδη ξεκινήσει, σε αρκετά προκαταρκτικό στάδιο, τη σχεδίαση του νέου μοντέλου, το οποίο θα έχει τα χαρακτηριστικά ενός ρετρό αυτοκινήτου πόλης. Μάλιστα, υποστηρίζουν ότι έχουν λάβει και τη σχετική επιβεβαίωση από μια «ανώτερη πηγή» εντός της εταιρείας.

Η συγκεκριμένη επιλογή αποτελεί στροφή 180 μοιρών για τη Citroen, που στο παρελθόν είχε αρνηθεί ότι σκοπεύει να προβεί σε μια σχετική κίνηση. Οι Βρετανοί εκτιμούν ότι αυτή η αλλαγή στάσης προέκυψε με βάση την εμπορική επιτυχία που σημειώνει το νέο Renault 5 στην Γαλλία.

Το δημοφιλές hatchback κατέγραψε 9.973 πωλήσεις τον περασμένο μήνα στη γαλλική αγορά, 1.721 περισσότερες από όσες σημείωσε το νέο Citroen e-C3. Επιπλέον, τον Νοέμβριο του 2024, στον πρώτο πλήρη μήνα πωλήσεών του, το νέο 5 έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην αύξηση του μεριδίου της Renault στην αγορά EV της Γαλλίας, από 16,3% (το διάστημα Ιανουάριος – Οκτώβριος) στο 23,2%.

Με βάση το δημοσίευμα, το νέο Citroen 2CV θα διαθέτει σχεδίαση που θα είναι πολύ πιο κοντά στο θρυλικό μοντέλο σε σχέση με τις ομοιότητες που εμφανίζει το Renault 5 με τον «πρόγονό» του. Μάλιστα, αυτή η φιλοσοφία έγινε πιο ευδιάκριτη με το νέο Ami, που παρουσιάστηκε πέρυσι στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, το οποίο εμφάνισε διάφορες σχεδιαστικές λεπτομέρειες από το πρώτο 2CV, σε σημεία όπως οι προβολείς, τα φτερά, ακόμα και το ιστορικό λογότυπο της Citroen.

Βέβαια, επισήμως - και δημόσια - η Citroen δεν επιβεβαιώνει τίποτα. Μιλώντας και πάλι στο Autocar ο επικεφαλής σχεδιασμού της φίρμας, Pierre Leclercq κατά τη διάρκεια του φετινού Σαλόνι Αυτοκινήτου των Βρυξελλών, απέφυγε να πει το παραμικρό, αλλά άφησε ένα «παράθυρο». «Η Citroen δεν χαρακτηρίζεται από την τάση να επαναλαμβάνει τη σχεδίαση οχημάτων που είχαν επιτυχία. Ωστόσο, δεν κλείνουμε αυτή την πόρτα. Το σημαντικό, πάντως, είναι η φιλοσοφία», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Γιατί οι Γάλλοι εξετάζουν, πάντα σύμφωνα με το συγκεκριμένο δημοσίευμα, την αναβίωση του 2CV; Η απάντηση βρίσκεται στην επιθυμία τους να λανσάρουν ένα απλό, οικονομικά προσιτό για όλους αυτοκίνητο, όπως ήταν το αρχικό μοντέλο, που αποτέλεσε ορόσημο στον κόσμο της αυτοκίνησης και έπαιξε σπουδαίο ρόλο στην ενίσχυση της κινητικότητας στη μεταπολεμική Γαλλία.

Οι Βρετανοί εκτιμούν ότι το νέο 2CV θα είναι ηλεκτρικό και αναμένεται να βασίζεται στην πλατφόρμα Smart Car - όπως τα Citroen e-C3, FIAT Grande Panda και Opel Frontera – αν και η συγκεκριμένη αρχιτεκτονική υποστηρίζει και αμιγώς θερμικά και ήπια υβριδικά κινητήρια σύνολα.

Με στόχο να έχει προσιτή τιμή και να τοποθετηθεί στην γκάμα της Citroen ανάμεσα στο Ami και το e-C3, εκτιμάται ότι θα έχει ηλεκτροκινητήρα με έμφαση στην αποδοτικότητα και όχι στις επιδόσεις και μπαταρία χαμηλής ενεργειακής χωρητικότητας, η οποία θα είναι και λιγότερο ακριβή. Έστω και αν η αυτονομία θα είναι περιορισμένη, μην ξεχνάμε ότι θα πρόκειται για ένα αυτοκίνητο πόλης. Ενδεικτικά, το Dacia Spring διαθέτει μπαταρία 27,4 kWh που εξασφαλίζει αυτονομία 220 km στο μικτό κύκλο WLTP και 310 km εντός πόλης.

Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν πληροφορίες για το πότε θα παρουσιαστεί το νέο 2CV. Ωστόσο, το Autocar υποστηρίζει ότι από τη στιγμή που υπάρχει ένας 4ετής κύκλος ανάπτυξης ενός μοντέλου, μια πιθανή ημερομηνία είναι το 2028, στην οποία θα συμπληρώνονται 80 χρόνια από την πρώτη εμφάνισή του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού το 1948.

Πηγή: Autocar

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Αυτό το κουμπί πρέπει να πατάς κάθε φορά που μπαίνεις στο αυτοκίνητο, αν θες να αποφύγεις το συνεργείο (video)

Citroen 2CV ΕV: Πόσο κοντά είναι η ηλεκτρική αναβίωση του θρυλικού μοντέλου;

Ένα Citroen 2CV με μηδενικές εκπομπές CO2, που μπορούν να αποκτήσουν όλοι