Αποκάλυψη για το Volvo EX30 - Μικρό αλλά τεχνολογικά θαυματουργό (photos)


Το πιο μικρό -και προσιτό- ηλεκτρικό SUV στη γκάμα της Volvo κλέβει τις εντυπώσεις με τον «πράσινο» χαρακτήρα του και τα προηγμένα τεχνολογικά συστήματα που ενσωματώνει.

  • 7/6/2023

Πρόκειται για μία σημαντική στιγμή στην πορεία της Volvo. Η σουηδική φίρμα, μετά από μεγάλη αναμονή, τράβηξε το κάλυμμα και αποκάλυψε το πιο μικρό ηλεκτρικό μοντέλο στην γκάμα της, το EX30, μέσω του οποίου στοχεύει σε ένα ευρύτερο αγοραστικό κοινό. Την ίδια στιγμή αποτελεί ένα ακόμα βήμα στην πορεία που ακολουθεί για πλήρη εξηλεκτρισμό των προϊόντων της μέχρι το 2030.

Το νέο Volvo EX30 έρχεται να τοποθετηθεί ακριβώς κάτω από το C40 Recharge βάζοντας στο... μάτι επιτυχημένα μοντέλα της κατηγορίας όπως τα Kia Niro EV, Audi Q4 E-Tron και BMW iX3.

Μέχρι σήμερα η Volvo είχε φροντίσει να μας ενημερώσει μέσα από teasers για τα σημεία του νέου EX30 στα οποία έχει δώσει ιδιαίτερη προσοχή. Το πρώτο από αυτά αφορά στο αποτύπωμα άνθρακα το οποίο είναι το χαμηλότερο που έχει πετύχει ποτέ σε αυτοκίνητό της

Η μάρκα ισχυρίζεται ότι οι εκπομπές CO2 του EX30, καθ' όλη τη διάρκεια ζωής (που περιλαμβάνει την παραγωγή και τον χρόνο του στο δρόμο), είναι 25% χαμηλότερες από τα XC40 και C40. Μάλιστα το πάει ένα βήμα πιο μακριά και αναφέρει ότι μετά από 200.000 km κάθε EX30 θα έχει παράγει λιγότερους από 30 τόνους CO2.

Σε πρώτο πλάνο έχουν μπει και τα καινοτόμα τεχνολογικά συστήματα τα οποία αναβαθμίζουν σημαντικά το κομμάτι της οδικής ασφάλειας, ένας τομέας όπου η Volvo διαχρονικά τοποθετεί τον πήχη πολύ ψηλά.

Βαδίζοντας στα «χνάρια» του κορυφαίου EX90, το μικρό ΕΧ30 διαθέτει σύστημα Door Opening Alert που βάζει τέλος στους τραυματισμούς πεζών ή ποδηλατών από το άνοιγμα της πόρταςπροειδοποιώντας τους επιβάτες μέσω οπτικών και ακουστικών ενδείξεων.

Το συγκεκριμένο σύστημα εντάσσεται στην ομπρέλα του Safe Space Technology που ενσωματώνει το EX30, καταδεικνύοντας τον τρόπο με τον οποίον εφαρμόζει η Volvo τα υψηλά πρότυπα ασφαλείας στο μικρό SUV.

Το νέο μοντέλο σχεδιάστηκε για να είναι ασφαλές στην πόλη, με τεχνολογία που αποσκοπεί ειδικά στην προστασία των ανθρώπων στα πολυσύχναστα αστικά περιβάλλοντα. Η προστασία των επιβατών μέσα στο αυτοκίνητο σε περίπτωση σύγκρουσης είναι πάντα κορυφαία προτεραιότητα της εταιρείας. Η δομική σχεδίαση του EX30 αντανακλά αυτή τη δέσμευση, μέσω ενίσχυσης στον κλωβό ασφαλείας, στις κολόνες Α, B και C, καθώς και στην οροφή.

Σημαντική δουλειά έχει γίνει και στην ενσωμάτωση της μπαταρίας. Το πλαίσιο και ο κλωβός ασφαλείας είναι φτιαγμένα από διάφορους τύπους χάλυβα υψηλής αντοχής που αντισταθμίζουν με αποτελεσματικό τρόπο την επίπτωση μίας πιθανής σύγκρουσης.

Το EX30 περιλαμβάνει επίσης έναν αερόσακο στην εσωτερική πλευρά του καθίσματος του οδηγού, σχεδιασμένο έτσι ώστε να συμβάλλει στη μείωση των τραυματισμών στον θώρακα και στο κεφάλι σε περίπτωση μίας πλευρικής σύγκρουσης.

Σχεδιαστικά έχει ακολουθήσει την γραμμή του μεγάλου αδελφού EX90 με το μήκος του να είναι 4.233 mm, το πλάτος 1.837 mm, το ύψος 1.555 mm και το μεταξόνιο 2.650 mm. Η Volvo ισχυρίζεται ότι το πλαίσιο εκμεταλλεύεται στο έπακρο τις compact διαστάσεις του αυτοκινήτου απογειώνοντας τους εσωτερικούς χώρους, ενώ την ίδια στιγμή το ομοιόμορφα κατανεμημένο βάρος του φτάνει τα 1.830 kg.

Το νέο EX30 είναι διαθέσιμο με δύο σεταρίσματα ηλεκτροκινητήρων και τρία συστήματα μπαταριών ώστε οι αγοραστές να επιλέξουν τον συνδυασμό που ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες τους. Όσοι κινούνται περισσότερο μέσα στην πόλη, καλύπτοντας μικρές αποστάσεις, μπορούν να επιλέξουν την έκδοση με τον μονό ηλεκτροκινητήρα που είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα και συνδυάζεται με μπαταρία LFP.

Αυτοί που αναζητούν τη μέγιστη αυτονομία μπορούν να επιλέξουν την έκδοση Single Motor Extended Range και συνδυάζεται με μπαταρία NMC (λίθιο, νικέλιο, μαγγάνιο, κοβάλτιο) προσφέροντας μέγιστη αυτονομία 480 km.

Τέλος όσοι βάζουν σε πρώτο πλάνο τις επιδόσεις μπορούν να επιλέξουν το σετάρισμα με τους δύο ηλεκτροκινητήρες (Twin Motor Performance), όπου συνολικά αποδίδουν 428 ίππους και 543 Nm ροπής. Ο κατασκευαστής αναφέρει ότι σε αυτή την περίπτωση έχουμε το πιο γρήγορο αυτοκίνητο παραγωγής που έχει παρουσιάσει ποτέ, αφού μπορεί να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε μόλις 3,6 sec.

Η στάνταρ φόρτιση γίνεται στα 134kW, ωστόσο στην περίπτωση των δύο ηλεκτροκινητήρων φτάνει τα 152 kW. Αυτό σημαίνει ότι η στάθμη της μπαταρίας μπορεί να φτάσει από το 10% στο 80% μέσα σε μόλις 25 λεπτά.

Στο εσωτερικό η εικόνα που αντικρίζει κανείς μπορεί να χαρακτηριστεί minimal και την παράσταση κλέβει η μεγάλη κεντρική οθόνη του συστήματος πολυμέσων των 12,3 ιντσών με τον κατακόρυφο προσανατολισμό (θυμίζει λίγο Ford Mustang Mach-E). Την ίδια στιγμή λάμπει δια της απουσίας του ο πίνακας οργάνων αφού όλες οι σημαντικές πληροφορίες για τον οδηγό εμφανίζονται στην κεντρική οθόνη (θυμίζει λίγο Tesla).

Το Volco EX30 διαθέτει μπάρα ήχου η οποία θα καλύπτει όλο το πλάτος του ταμπλό. Μάλιστα, η φίρμα αναφέρει ότι μπορεί να μην είναι, καν, αντιληπτή, καθώς είναι τοποθετημένη κάτω από το παρμπρίζ και ενσωματώνεται άψογα στο σχεδιασμό του cockpit.

Με αυτή την επιλογή, όλα τα ηχεία συγκεντρώνονται σε ένα σημείο και αυτό έχει δύο πλεονεκτήματα. Αφενός μειώνεται κατά πολύ η ποσότητα καλωδίων αλλά και υλικών που απαιτούνται και αφετέρου από τη στιγμή που δεν υπάρχουν ηχεία στις πόρτες, προσφέρεται πολύ μεγαλύτερος χώρος αποθήκευσης.

Επιπλέον, το ντουλαπάκι του συνοδηγού μεταφέρθηκε στην κεντρική κονσόλα, κάτω από την οθόνη, με αποτέλεσμα να είναι εύκολα προσβάσιμο και από τον οδηγό. Έτσι, εξασφαλίζει και περισσότερο χώρο, που παρέχεται από το επίπεδο δάπεδο.

Η κεντρική κονσόλα είναι «ευέλικτη», καθώς διαθέτει ένα συρόμενο σύστημα που επιτρέπει να διαμορφωθεί ο χώρος ανάλογα με τις επιθυμίες των επιβατών. Το επάνω μέρος της ποτηροθήκης μπορεί να συρθεί προς τα μπροστά για να τοποθετηθεί ένα smartphone, ή να μετακινηθεί προς τα πίσω για περισσότερο χώρο αποθήκευσης

Από την πλευρά τους, οι πίσω επιβάτες έχουν τη δυνατότητα τοποθέτησης των αντικειμένων τους σε ειδικές τσέπες στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων, ενώ ένα κουτί αποθήκευσης μπορεί να συρθεί κάτω από την κεντρική κονσόλα. Στο εσωτερικό έχουν χρησιμοποιηθεί ανακυκλωμένα και ανανεώσιμα υλικά, όπως το ύφασμα τζιν (και υπολείμματα από τη διαδικασία ανακύκλωσής του), το λινάρι και ένα ειδικό μίγμα μαλλιού, καθώς και μια ποικιλία από εκφραστικά χρώματα.

H Volvo ανακοίνωσε ότι μέσα στο 2024 θα προστεθεί στη γκάμα και η έκδοση Cross Country για αυτούς που αναζητούν περισσότερη περιπέτεια με το αυτοκίνητό τους. Τα στοιχεία που θα την κάνουν να ξεχωρίζει θα είναι η αυξημένη απόσταση από το έδαφος αλλά και οι ζάντες των 19 ιντσών με αποκλειστική σχεδίαση και ειδικά ελαστικά ώστε να μπορούν να ανταπεξέλθουν σε πιο off-road καταστάσεις.

Μαζί με την αποκάλυψη του μοντέλου άνοιξαν και οι παραγγελίες σε μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές, με την τιμή του Volvo EX30 στη Γερμανία να ξεκινά από τις 36.590 ευρώ, ενώ οι πρώτες παραδόσεις υπολογίζονται να έρθουν λίγο πριν το κλείσιμο του έτους.