FIAT Panda: Όλα όσα ξέρουμε για την 4η γενιά που «έρχεται» το 2024


Μετρά ήδη 43 χρόνια ζωής και όχι μόνο δεν «αποσύρεται», αλλά έχει εξασφαλισμένη και την επόμενη μέρα του σε ανταγωνιστική τιμή.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: STELLANTIS
  • 30/10/2023

Η στροφή στην ηλεκτροκίνηση οδηγεί αρκετά παραδοσιακά «μικρά» μοντέλα σε εξαφάνιση, προκειμένου να αντικατασταθούν από καινούρια και ελαφρώς μεγαλύτερα. Ωστόσο, στην περίπτωση του FIAT Panda αυτό δεν ισχύει.

Έχοντας παρουσιαστεί το 1980 και αποκτώντας τετρακίνητη έκδοση το 1983, το εμβληματικό αυτοκίνητο πόλης της ιταλικής φίρμας, που από το 2011 βρίσκεται στην 3η γενιά του, θα αποκτήσει και τέταρτη. Αυτό έχει επιβεβαιωθεί επίσημα εδώ και λίγους μήνες από τον CEO της FIAT, Olivier Francois.

Μάλιστα, άφησε να εννοηθεί ότι η παρουσίασή του θα γίνει στις 11 Ιουλίου 2024, μια σημαντική ημερομηνία καθώς σε αυτή συμπληρώνονται 125 χρόνια ζωής του brand. Ωστόσο, όσο πλησιάζουμε προς το ερχόμενο καλοκαίρι, τόσο περισσότερες πληροφορίες προκύπτουν για το νέο μοντέλο και προστίθενται νέα δεδομένα.

Ακολουθώντας τις τάσεις των καιρών, το νέο Panda θα είναι ηλεκτρικό. Αλλά όχι μόνο. Αναμένεται να έχει και θερμικές εκδόσεις, στα πρότυπα των FIAT 600, Jeep Avenger αλλά και του νέου Citroen e-C3. Ποιο είναι το κοινό τους; Ανήκουν στον Όμιλο Stellantis, αλλά και βασίζονται σε πλατφόρμες που μπορούν να υποστηρίξουν ηλεκτρικά αλλά και θερμικά κινητήρια σύνολα. Η e-CMP2 για τα πρώτα δύο και η νέα Smart Car, που αποτελεί εξέλιξη της πρώτης και για την Ευρώπη κάνει ντεμπούτο με το νέο e-C3.

Το Panda 4ης γενιάς θα μεγαλώσει και θα αλλάξει segment. Από τα 3.653 mm του τρέχοντος μοντέλου (3.705 mm για το Cross) θα φτάσει περίπου στα 4.000 mm. Έτσι, από αυτοκίνητο πόλης, θα γίνει supermini (B-segment)… αλλά με αμάξωμα crossover. Εμφανισιακά, δε θα είναι απόλυτα ριζοσπαστικό. Θα διατηρεί την απλότητα και την πρακτικότητα των προκατόχων του, αλλά θα «δανείζεται» και αρκετά στοιχεία από το concept Centoventi, που παρουσιάστηκε το 2019.

Η αμιγώς ηλεκτρική έκδοσή του θα είναι στο προσκήνιο και με δεδομένο τον έντονο ανταγωνισμό αλλά και την… (ηλεκτρική) κινεζική εισβολή, η προσιτή τιμή του είναι ένα σημαντικό ζητούμενο. Για το λόγο αυτό, από τη στιγμή που αναμένεται να βασίζεται στη νέα πλατφόρμα Smart Car, δεν αποκλείεται να μοιραστεί διάφορα στοιχεία με το Citroen e-C3, διατηρώντας ασφαλώς τη δική του, σχεδιαστική σφραγίδα. Επιπλέον, στο πλαίσιο της μείωσης του κόστους αλλά και της φιλοσοφίας «less is more» που ο ίδιος ο Olivier Francois ενστερνίζεται, το πιθανότερο είναι να διαθέτει απλή εσωτερική σχεδίαση, χωρίς τα πολύπλοκα, αλλά και δαπανηρά, τεχνολογικά gadgets.

Το νέο Citroen e-C3 θα μπορούσε να δείξει το δρόμο και στην περίπτωση των κινητήριων συνόλων και μπαταριών, με στόχο τη χαμηλή τιμή. Στη βασική έκδοση που παρουσιάστηκε διαθέτει ισχύ 113 PS και μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 44 kWh, που εξασφαλίζει αυτονομία έως και 320 km. Σε αρκετές αγορές της Ευρώπης (εκτός της Ελλάδας) η τιμή του είναι ήδη γνωστή: Θα εκκινεί από 23.300 ευρώ. Μάλιστα, θα ακολουθήσει το 2025 και πιο «απλή» έκδοση, με αυτονομία 200 km, με τιμή εκκίνησης 19.990 ευρώ.

Με αυτά τα δεδομένα, το νέο Panda θα μπορεί να είναι πλήρως ανταγωνιστικό απέναντι στα νέα Volkswagen ID.2 και Renault 5, που έχουν ως στόχο τιμή κάτω των 25.000 € και θα τα βρει μπροστά του στο B-segment.

Όσο για τη θερμική του έκδοση; Αν και επισήμως δεν έχει αναφερθεί από τους παράγοντες της FIAT, ο 3κύλινδρος ήπια υβριδικός turbo βενζινοκινητήρας 1.2 L Puretech μοιάζει η πιθανότερη επιλογή.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Fiat: Ετοιμοπαράδοτα τα υβριδικά Panda και 500 με όφελος 1.200€ - Δείτε τις τιμές

Ζήτω η τρέλα! Το πιο χαμηλό Fiat Panda του κόσμου κάνει βόλτες στην Ιταλία (video)

Τα 10 ξεχωριστά Fiat Panda που έγραψαν ιστορία (photos)